iltasyazilim
FD Üye
Pilot Okullar İks,
İks Pilot Okullar hakkında bilgi,
İks Pilot Okullar
Pilot Uygulamanın Amacı;
a İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerleme
arabulucu olarak;
Anlaşılırlığını,
Geçerliğini,
Uygulanabilirliğini,
Uygunluğunu,
Güvenirliğini,
b Bilgi birleştirme araçlarının;
Anlaşılırlığını,
Kullanışlılığını,
Tutarlılığını,
Geçerliğini
Güvenirliğini
c Öz değer biçme yönetsel yapısının işlevselliğini,
d Öz değerleme sonuçlarına göre “ Mektep Gelişim
Planının hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasını test etmektir
İlköğretim Kurumları Standartlarına kadar
gerçekleştirilen öz değerlendirme; “Okul Stratejik
Planı ve “Okul Gelişim Planı aşamaları ile birlikte
“Planlı Okul Gelişim Modeli Çevrim Sistemi içinde yer
almaktadır
Oysa, pilot okullarda görevlendirilen ilköğretim
müfettişleri, 2010 2019 Öğretim Yılı başından itibaren:
Okulun yoklama ve rehberliğini, İKS özdeğerleme
bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırlayacakları bir
analiz programına göre yapacaklardır
Okulun İKS özdeğerlendirmesinde yer alan mevcut
koşul girdilerini doğrulama kaynakları ile
değerlendireceklerdir
Pilot Uygulamanın Kapsamı: Pilot başvuru formu
kapsamındaki illerin coğrafi dağılımında dengeyi
karşılamak için NUTS 2 ’den 26 il bilirkişi görüşü alınarak
rastlantısal olarak seçilmiştir
Pilot uygulamanın kapsamı:
Pilot dilekçe Adıyaman,
Afyon, Ankara, Antalya, Ardahan, Kültürlü, Balıkesir,
Bilecik, Bingöl, Çankırı, Erzurum, İstanbul, İzmir,
Kahramanmaraş, Konya, Mardin, Mersin, Muş,
Nevşehir, Ordu, Rize, Sakarya, Şanlıurfa, Tekirdağ,
Tokat ve Yozgat illerinden belirlenen 100 ilköğretim
kurumunda yapılacaktır Bu okulların alt olduğu ilçe
ve il milli eğitim müdürlükleri ile ilköğretim müfettişleri
başkanlıkları da kapsama dahildir
Okulların veli ve öğrenci örneklemi ILAVE1 ’deki formüle
kadar İGM ’ nin koordinasyonunda EĞİTEK göre
çekilerek pilot dilekçe öncesinde e okul İKS
ekranına yansıtılacaktır Benzer okullarda, örnekleme
seçilecek veliler için öğrenci üzerinden bir örneklem
çalışması daha yapılarak, benzer sayıda bir öğrenci seti
oluşturulmuştur
İlköğretim Kurumu Standartları temelli pilot başvuru formu
sürecinde;
1 2010 yılı Mayıs – Haziran aylarında;
a İlköğretim Kurumu Standartlarının; öz değerleme arabulucu
olarak anlaşılırlığını, geçerliğini, uygulanabilirliğini, uygunluğunu,
güvenirliğini,
b Veri birleştirme araçlarının; anlaşılırlığını, kullanışlılığını,
tutarlılığını, geçerliğini, güvenirliğini,
c Öz değerleme yönetsel yapısının işlevselliğini
test etme,
2 2010 2019 Öğretim Yılı başından itibaren, pilot
okullarda görevlendirilen ilköğretim müfettişlerinin,
Okulun yoklama ve rehberliğini, İKS özdeğerleme
bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırlayacakları bir
tahlil programına tarafından yapmaları sağlanarak; “İKS
Planlı Okul Gelişim Modeli ilişkisinde, İlköğretim
Müfettişleri Başkanlıklarının tayin ve sorumluluklarını
geliştirme,
3 Öz değerlendirme sonuçlarına tarafından; “Mektep Gelişim
Planının hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasına
ilişkin meslek ve işlemlere, ilgili mevzuatı bağlamında 2019
yılı Mart ayından itibaren başlanılarak, İKS temelli
çalışmaları, çevrim sistemi bütünlüğünde
yaygınlaştırma
Amacı güdülmektedir
kaynak: egitimmevzuatcom *
İks Pilot Okullar hakkında bilgi,
İks Pilot Okullar
Pilot Uygulamanın Amacı;
a İlköğretim Kurumu Standartlarının, öz değerleme
arabulucu olarak;
Anlaşılırlığını,
Geçerliğini,
Uygulanabilirliğini,
Uygunluğunu,
Güvenirliğini,
b Bilgi birleştirme araçlarının;
Anlaşılırlığını,
Kullanışlılığını,
Tutarlılığını,
Geçerliğini
Güvenirliğini
c Öz değer biçme yönetsel yapısının işlevselliğini,
d Öz değerleme sonuçlarına göre “ Mektep Gelişim
Planının hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasını test etmektir
İlköğretim Kurumları Standartlarına kadar
gerçekleştirilen öz değerlendirme; “Okul Stratejik
Planı ve “Okul Gelişim Planı aşamaları ile birlikte
“Planlı Okul Gelişim Modeli Çevrim Sistemi içinde yer
almaktadır
Oysa, pilot okullarda görevlendirilen ilköğretim
müfettişleri, 2010 2019 Öğretim Yılı başından itibaren:
Okulun yoklama ve rehberliğini, İKS özdeğerleme
bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırlayacakları bir
analiz programına göre yapacaklardır
Okulun İKS özdeğerlendirmesinde yer alan mevcut
koşul girdilerini doğrulama kaynakları ile
değerlendireceklerdir
Pilot Uygulamanın Kapsamı: Pilot başvuru formu
kapsamındaki illerin coğrafi dağılımında dengeyi
karşılamak için NUTS 2 ’den 26 il bilirkişi görüşü alınarak
rastlantısal olarak seçilmiştir
Pilot uygulamanın kapsamı:
Pilot dilekçe Adıyaman,
Afyon, Ankara, Antalya, Ardahan, Kültürlü, Balıkesir,
Bilecik, Bingöl, Çankırı, Erzurum, İstanbul, İzmir,
Kahramanmaraş, Konya, Mardin, Mersin, Muş,
Nevşehir, Ordu, Rize, Sakarya, Şanlıurfa, Tekirdağ,
Tokat ve Yozgat illerinden belirlenen 100 ilköğretim
kurumunda yapılacaktır Bu okulların alt olduğu ilçe
ve il milli eğitim müdürlükleri ile ilköğretim müfettişleri
başkanlıkları da kapsama dahildir
Okulların veli ve öğrenci örneklemi ILAVE1 ’deki formüle
kadar İGM ’ nin koordinasyonunda EĞİTEK göre
çekilerek pilot dilekçe öncesinde e okul İKS
ekranına yansıtılacaktır Benzer okullarda, örnekleme
seçilecek veliler için öğrenci üzerinden bir örneklem
çalışması daha yapılarak, benzer sayıda bir öğrenci seti
oluşturulmuştur
İlköğretim Kurumu Standartları temelli pilot başvuru formu
sürecinde;
1 2010 yılı Mayıs – Haziran aylarında;
a İlköğretim Kurumu Standartlarının; öz değerleme arabulucu
olarak anlaşılırlığını, geçerliğini, uygulanabilirliğini, uygunluğunu,
güvenirliğini,
b Veri birleştirme araçlarının; anlaşılırlığını, kullanışlılığını,
tutarlılığını, geçerliğini, güvenirliğini,
c Öz değerleme yönetsel yapısının işlevselliğini
test etme,
2 2010 2019 Öğretim Yılı başından itibaren, pilot
okullarda görevlendirilen ilköğretim müfettişlerinin,
Okulun yoklama ve rehberliğini, İKS özdeğerleme
bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırlayacakları bir
tahlil programına tarafından yapmaları sağlanarak; “İKS
Planlı Okul Gelişim Modeli ilişkisinde, İlköğretim
Müfettişleri Başkanlıklarının tayin ve sorumluluklarını
geliştirme,
3 Öz değerlendirme sonuçlarına tarafından; “Mektep Gelişim
Planının hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasına
ilişkin meslek ve işlemlere, ilgili mevzuatı bağlamında 2019
yılı Mart ayından itibaren başlanılarak, İKS temelli
çalışmaları, çevrim sistemi bütünlüğünde
yaygınlaştırma
Amacı güdülmektedir
kaynak: egitimmevzuatcom *