İlk Elektrikli Taşıt Ne Zaman Yapıldı?
Elektrikli taşıtların yeni bir buluş olduğu sanılır, oysa, 1837 yılında İngiliz Robert Davidson, bir elektrikli arac yapmıştı Davidson'un aracı, demircinkolu bir AKUMULATOR ile yalın bir ELEKTRİK MOTORU'yla calışıyor ve cağdaş elektrikli taşıtların butun temel oğelerini taşıyordu
Kurşunlu akumulatorlerin bulunuşuyla, ilk ticari elektrikli taşıt, 1881'de Paris Omnibus şirketince yapıldı 1888'de Londra'da ilk elektrikli otobus calışmaya başladı W C Bersey'in yaptığı elektrikli taksiler ise, 1897'de kullanıma girdi ve iki yıl kadar calıştırıldı
XIX yuzyılın sonuna doğru, Fransa'da elektrikli bir arabayla ilk hız rekoru kırıldı 1898'de 63 kmsaat hıza ulaşıldı 1899'da ise Belcikalı Camille Jenatzy, mermi bicimindeki «La Jamais Contente
1900'lerin başlarında elektrikli otomobiller, Londra, New York ve Paris'te cok tutuluyordu Ne var ki, İCTEN YANMALI MOTOR'un hızla gelişmesiyle, elektrikli otomobiller unutuldu İki Dunya savaşı sırasında bircok elektrikli otomobil firması kurulup kapandı Bunların unlulerinden biri olan İngiliz Partridge Wilson 1936'da,60 volt 324 ampersaatlik bir akuyle saatte 51,5 km'yi bulan bir hıza ulaşan ve bir dolduruşta 100 km gidebilen bir araba yaptı Bu değerler, soz konusu zamanın elektrikli taşıtları icin normal değerlerdi, ama gunumuzde yetersiz sayılmaktadır
Elektrikli ozel otomobil alıcılarını olumsuz yonde etkileyen etmenler, ticari amaclı aracları etkilemedi Sık sık durup kalkma gerektiren işlerde, elektrikli aracların kullanılması cok daha elverişli olmaktadır Sozgelimi, sut dağıtımında kullanılan kamyondaki DİZEL MOTORU, 35 yıl dayanırken, elektrikle calışan
CATALLI İSTİPLEYİCİ'ler dunyanın her yonunde kullanılmaktadır TRAMVAY VE TROLEYBUS ise cok yararlı toplu taşıma araclarıdır
Elektrikli taşıtların yeni bir buluş olduğu sanılır, oysa, 1837 yılında İngiliz Robert Davidson, bir elektrikli arac yapmıştı Davidson'un aracı, demircinkolu bir AKUMULATOR ile yalın bir ELEKTRİK MOTORU'yla calışıyor ve cağdaş elektrikli taşıtların butun temel oğelerini taşıyordu
Kurşunlu akumulatorlerin bulunuşuyla, ilk ticari elektrikli taşıt, 1881'de Paris Omnibus şirketince yapıldı 1888'de Londra'da ilk elektrikli otobus calışmaya başladı W C Bersey'in yaptığı elektrikli taksiler ise, 1897'de kullanıma girdi ve iki yıl kadar calıştırıldı
XIX yuzyılın sonuna doğru, Fransa'da elektrikli bir arabayla ilk hız rekoru kırıldı 1898'de 63 kmsaat hıza ulaşıldı 1899'da ise Belcikalı Camille Jenatzy, mermi bicimindeki «La Jamais Contente
1900'lerin başlarında elektrikli otomobiller, Londra, New York ve Paris'te cok tutuluyordu Ne var ki, İCTEN YANMALI MOTOR'un hızla gelişmesiyle, elektrikli otomobiller unutuldu İki Dunya savaşı sırasında bircok elektrikli otomobil firması kurulup kapandı Bunların unlulerinden biri olan İngiliz Partridge Wilson 1936'da,60 volt 324 ampersaatlik bir akuyle saatte 51,5 km'yi bulan bir hıza ulaşan ve bir dolduruşta 100 km gidebilen bir araba yaptı Bu değerler, soz konusu zamanın elektrikli taşıtları icin normal değerlerdi, ama gunumuzde yetersiz sayılmaktadır
Elektrikli ozel otomobil alıcılarını olumsuz yonde etkileyen etmenler, ticari amaclı aracları etkilemedi Sık sık durup kalkma gerektiren işlerde, elektrikli aracların kullanılması cok daha elverişli olmaktadır Sozgelimi, sut dağıtımında kullanılan kamyondaki DİZEL MOTORU, 35 yıl dayanırken, elektrikle calışan
CATALLI İSTİPLEYİCİ'ler dunyanın her yonunde kullanılmaktadır TRAMVAY VE TROLEYBUS ise cok yararlı toplu taşıma araclarıdır