Birincil yardim egitimi Ilk yardımın Tanımı, Önemi, Eğitimi Bir kaza veya hayatı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya değin, hayatın kurtarılması ya da kazazedenin durumunun kötüleşmesini durdurmak için, hap kullanılmadan yapılan uygulamalara ilkyardım denir Belirtilen bir eğitim almış ve insan vücuduna müdahale etme alanında yasalarla yetkilendirilmiş kişilerce yapılan, ilaçlı müdahalelere ivedi çare denir ve ilkyardım kavramı ile karıştırılmamalıdır İlkyardım eğitimi almış almak bir kişiyi sağlık personeli yapmaz İlkyardım bir kaza anında ya da hayatı tehlikeye düşüren durumlarda uygulanır Bu durumlarda nasıl davranılması gerektiği sade vatandaşlar bir yanlamasına, ülkemizde itfaiye, sivil savunma, güvenlik, eğitim, ulaşım, sanayi alanlarında profesyonel olarak çalışan insanlarca zeka yeterince bilinmemektedir Az sayıda insanımızın katıldığı ilkyardım kursları ise nitelik olarak sık sık eksik kalmaktadır Şoför kursları, görsel ve yazılmış basın yoluyla geniş kesimlere ulaşan ilkyardıma ilişkin çeşitli mesajlar ise manalı yararlar temin etmek bir yanlamasına böylece fazla trajigülünç misal olaylarla sonuçlanmaktadır İlkyardım bilgisi açığımızın büyüklüğüne paralel bir özelliğimiz de, ilkyardım gerektirecek olayların sıklığıdır Eksik altyapı, eğitimsiz insan gücü, kurumsallaşma bozuklukları, yönetimle ilgili ve kişisel sorumsuzluklar işyerlerinde, trafikte ve evlerde sık rastladığımız sakatlanma, yaralanma hatta ölümle sonuçlanan kazalara neden olmaktadır Bireysel ve toplumsal zararları en üye indirmek açık havada sosyal bir varlık olmanın bir gereği olarak, ilkyardım eğitimi edinmek ve göstermek özel bir kasıt ve yük taşımaktadır Içten ilkyardım eğitimi belirli özelliklere sahiptir: 1Eğitim verecek kişiler ilkyardım veri ve becerisi dışarıda, eğiticilik yönünden de nitelikli olmalıdır 2Eğitilenler öncelikli olarak, ilkyardım bilgisinin aslında zorunlu olacağı ortamlarda çalışanlardan seçilmeli, bu özelliklerinin farkında olan ve öğrenmeye hevesli olmalıdır 3Eğitilen grupları 1012 kişiyi geçmemeli, birbirine yakın eğitim düzeyinde olmalı, eğitim mekanı sağlıklı, tatmin edici olmalıdır 4Eğitimde erişkin eğitimi ilkeleri gözetilmeli, eğitilenin her aşamaya katılımı sağlanmalıdır 5Eğitim malzemeleri, manken, maketler, afişler, dia, tepegöz, film kasetleri gibi desteklerle zenginleşen konu aktarımlarından sonra, tüm beceriler tüm eğitilenlerce içten uygulanana kadar tekrarlanmalıdır 6Eğitimden önce bir ön değerlendirme, kurs sonunda uygulamalar ve teorik deneme içeren bir son değerlendirme mutlaka yapılmalı, başarılı olanlar belgelendirilmelidir 7Eğitilenlerin çalışma yaşamlarına dönüşlerinden daha sonra eğiticileri ile bağı kopmamalı, veri ve becerileri muhakkak aralarla tazelenmelidir