iltasyazilim
FD Üye
ilköğretim haftasında ne yapılır,ilköğretim haftasında neler yapılır,ilköğretim haftasında neler yapılabilir,ilköğretim haftasında okulda neler yapılır
İlköğretim haftasında yapılan faaliyetler
Öğrenciler okula gelmeden önce sınıflar belirlenir
Her sınıfın kapısına öğrenci listeleri hazırlanır ve asılır
Okula yeni gelen öğrenciler (sınıflar) için rehberlik birimi ile oryantasyon (tanıtma) programı hazırlanır Program haftanın bambaşka günlerine dağıtılır ve hangi sınıf, hangi saatlerde oryantasyona katılacak belirlenir Binaya antre çıkışlar, sınıflar, birimler, görevliler ve görevleri, mektep çevresi bu programla öğrencilere tanıtılmış olur (bilhassa anasınıfı 1 sınıflar ve yeni gelen öğrenciler için uygulanmalıdır)
· Her gün iki sınıf düzeyinde (mesela 2 sınıflarla 3 sınıflar) etkinlikler yapılır (her zümre kendi etkinliğini belirler, fotoğraf çalışması, şiir dinletisi, drama gösterisi, spor aktivitesi vs)
· Anasınıfı, 1 ve 6 sınıflar için tanışma etkinlikleri düzenlenir Öğrencilerin birbirlerini tanımaları sağlanır Öğrenciler için önceden ad kartları hazırlanır ve hafta her tarafında bu kartları takmaları sağlanır
· Sınıf kuralları, öğrenciler tarafından belirlenir; (negatif ifadeler kullanılmaz, kısa cümleler seçim edilir) her öğrencinin görebileceği bir yere asılır
· Öğrenciler okul kurallarından haberdar edilir
· Anasınıfı ve 1 sınıflar için okulda birincil günün panosu oluşturularak öğrencilerin fotoğrafları çekilir
· Sınıflarda öğrencilerin sıralara gayesizce oturmalarını alıkoymak için kura ile yer tespit oyunu oynanır
· Öğretmenler korosu oluşturulabilir veya başka bir etkinlik belirlenerek öğretmenlerin bunları öğrencilere sunmaları sağlanır
· Okulda alan oyunları düzenlenerek, veliler ve öğrenciler aralarında bu oyunlar oynanır
· İlköğretim Haftası uçurtma şenliği düzenlenir
· Atatürk ve Çocuk konulu fotoğraf sergisi açılabilir (bahçe sergisi)
· Okulun bulunduğu mahallede festival yürüyüşü yapılır
· İlköğretim Haftası davetiyeleri hazırlanır
· Okuldan mezun olmuş başarılı kişiler saptama edilerek, açılış törenine ziyafet edilerek onlarla söyleşiler yapılır
· 20192019 Öğretim Yılı açılışı “hatıra köşesi oluşturulur
· Yakın okullar ziyaret edilir, sınıf değiş tokuşu yapılır
· Okullar, diğer okulları törenlerine gösteri eder
· İlköğretim Haftası “hatıra duvarı oluşturulur (öğrenciler bu duvarları boyayabilirler)
· Okul bahçesine, uygunsa 20192019 öğretim yılı ağacı dikilir
· “HOŞGELDİNİZ BROŞÜRÜ HAZIRLAMAK
Okulun birincil günü velilere verilmek üzere bir kitapçık hazırlayın Broşürde kendinizden bahseden bir mektup yer alabilir, öğrencilerden neler beklediğiniz, sınıf kuralları, ev ödevi politikası, o sene yapılacak etkinlikler vb konular yer alabilir Eğer, veliler okula gelemedilerse evlerine mektupla postalayabilirsiniz veya öğrenci ile eve yollayabilirsiniz
GÜNLÜK YAZMA FAALİYETİ
Okulun birincil günü, duyguları kağıda geçmek için ideal bir fırsattır Öğrencilere verilebilecek konu başlıkları şunlar olabilir:
1“Bu sabahleyin okula gitmek için hazırlanırken……hissettim
2“Umarım bu sene, geçen yıldan daha iyi olur, çünkü……………
3“Öteki arkadaşlarımın dediğine kadar derslik …………olacakmış
Bu cümlelere öğretmen, istediği gibi ekler yapabilir, bambaşka konu başlıkları verebilir
· DUYGU FIRTINASI MEKTUPLARI
1Öğrencilerin bulundukları sınıf (örn 6derslik) ile ilgili hissettikleri, bu sınıfta neler yapacaklarını düşündüklerini, beklentilerini, bu yılda öğrenecekleri en önemli şeyin ne olacağı konusundaki tahminlerini vb içeren bir mektup yazmaları istenir
2Bu mektupların hepsi toplanır ve yıl sonunda başlatmak üzere bir kutuya konur
Ø Öğrenciler, grup çalışması yaparak şenlik günü için haftanın anlamını ve önemini bildiren afişler, pankartlar, posterler, resimler, heykeller, şiirler, kompozisyonlar yazabilirhazırlayabilir Hazırlanan bu araştırmalar, şenlik alanının uygun yerlerinde sergilenecektir
Ø Öğrenciler, karnaval gününe değin festival alanı için (kapalı mekan da olabilir) balonlar, krepon kağıdı, fener vb hazırlayabilir ve bunlarla festival alanı süslenebilir
Ø Şenlik alanlarında belirlenen yerlerde okul korosu, folklar ekibi ve tiyatro bölümleri oluşturulabilir
Ø Şenlik alanında yer alacak bölümler aralarında şiir okuma, resimheykel, kağıt sanatı, doğaçlamadrama gibi bölümler bulunabilir Bu bölümlerde öğrencilerin çalışabilmesi için her türlü olanak sağlanabilir
Ø Şenliklerde yer alacak bölümlerin, öğrencilerin etkin olacağı egzersiz ve oyunları içermesi gerekmektedir Mesela, yukarıda sözü geçen bölümlerde aşağıdaki gibi alıştırma ve oyunlar düzenlenebilir:
a) Şiir bölümünde, öğrenciler şiir yazabilirler ya da var olan şiirleri, kendilerini dinleyen gruplara her 10 dakikada bir okuyabilirler ve panoda sergileyebilirler
b) Fotoğraf yapma bölümünde, öğrenciler haftanın önemiyle ilgili resimler yapabilirler ve eserlerini bölüm yan pano vb bir yere asabilirler
c) Heykel bölümünde, bilhassa minik derslik öğrenciler için masa, kil ve oyun hamuru hazırlanabilir
d) Drama bölümünde, günün anlamını belirten çeşitli drama çalışmaları yapılabilir ve öğrencilerin katılımı sağlanabilir
e) Aşina geleneksel oyunlar (çuval yarışı, kaşıkla yumurta nakliye gibi) ile öğrencilerin kendi yarattıkları oyunları oynamaları ve bu oyunlara bütün davetlilerin katılmaları sağlanabilir
İLÇE VE BELDELERDE
İlköğretim Haftası; Kaymakam, Garnizon Komutanı, Belediye Başkanı, İlçe Milli Eğitim Müdürü, mektep müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve öteki yetkililerce il anma programları başlıca alınarak kutlanacaktır
KÖYLERDE:
İlköğretim Haftası; mektep müdürü, öğretmenler, köy muhtarı, öğrenciler, imam, veliler ve köy halkı ile varsa öteki millet, kurum ve kuruluş yetkililerince il, ilçe ve beldelerdeki anma programları esas alınarak kutlanacaktır
ÖTEKI FAALIYETLER:
1 “İlköğretim Haftası süresince Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı yayınevlerince ilköğretim ve okulöncesi eğitim seviyesine yerinde kitaplara ilişkin kesik satış ya da ücretsiz dağılma kampanyalarının düzenlenmesi sağlanacaktır
2 Hafta boyunca çevrede yer alan iyiliksever vatandaşların ve Ulusal Eğitim Vakfı kadar Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu ’ndaki çocuklar ile ekonomik koşulları beceriksiz olan öğrencilere hikâye kitabı, roman, defter, kalem, çanta ve okul kıyafeti gibi yardımların yapılmasına çalışılacaktır
3 Yazılı ve görsel basında “İlköğretim Haftasının önemi konusundaki atasözleri ve vecizelerin spotlar biçiminde yayımlanmasına yer verilecek, gerekli öğrenim çağındaki, bilhassa kız çocuklarının okula devamı konusunda kamuoyu ve veliler aydınlatılacaktır
4 “İlköğretim Haftası boyunca öğrencilere ve öğretmenlere müzelerin bedava ziyarete açılması; tiyatro, okul kıyafetleri, kırtasiye ve kitap satışı yapan yerlerin belirli oranda indirim yapmalarının sağlanması için gerekli tedbirler alınacak ve bu konuda ilgili kuruluşların yardımcı olmaları istenecektir
5 “Haydi Kızlar Okula kampanyası ve Anayasa ’mızın 42 maddesi hükmünce; zorunlu öğrenim çağındaki her çocuğun okuma hakkına sahip olduğu, bilhassa kırsal kesimdeki kız çocuklarının okula devamlarını sağlamak amacıyla; mülkî amirler, öteki yetkililer ve sivil toplum kuruluşlarının organizasyonunda hafta baştan başa il, ilçe ve köylerdeki her türlü lokal imkanlar kullanılarak, konut ziyaretleri yapılıp kız öğrencilerinin kayıtlarının yapılması sağlanacak, tanıtım kampanyaları yapılacaktır
6 “Eğitime %100 Yardım kampanyasında hayırseverlerin verdikleri destekler halka anlatılarak, desteklerin devamı yönünde aydınlatıcı konuşmaları istenecek; yardım veren tüm hayırseverlerin törenlerde en iyi şekilde onurlandırılmaları sağlanacaktır *
İlköğretim haftasında yapılan faaliyetler
Öğrenciler okula gelmeden önce sınıflar belirlenir
Her sınıfın kapısına öğrenci listeleri hazırlanır ve asılır
Okula yeni gelen öğrenciler (sınıflar) için rehberlik birimi ile oryantasyon (tanıtma) programı hazırlanır Program haftanın bambaşka günlerine dağıtılır ve hangi sınıf, hangi saatlerde oryantasyona katılacak belirlenir Binaya antre çıkışlar, sınıflar, birimler, görevliler ve görevleri, mektep çevresi bu programla öğrencilere tanıtılmış olur (bilhassa anasınıfı 1 sınıflar ve yeni gelen öğrenciler için uygulanmalıdır)
· Her gün iki sınıf düzeyinde (mesela 2 sınıflarla 3 sınıflar) etkinlikler yapılır (her zümre kendi etkinliğini belirler, fotoğraf çalışması, şiir dinletisi, drama gösterisi, spor aktivitesi vs)
· Anasınıfı, 1 ve 6 sınıflar için tanışma etkinlikleri düzenlenir Öğrencilerin birbirlerini tanımaları sağlanır Öğrenciler için önceden ad kartları hazırlanır ve hafta her tarafında bu kartları takmaları sağlanır
· Sınıf kuralları, öğrenciler tarafından belirlenir; (negatif ifadeler kullanılmaz, kısa cümleler seçim edilir) her öğrencinin görebileceği bir yere asılır
· Öğrenciler okul kurallarından haberdar edilir
· Anasınıfı ve 1 sınıflar için okulda birincil günün panosu oluşturularak öğrencilerin fotoğrafları çekilir
· Sınıflarda öğrencilerin sıralara gayesizce oturmalarını alıkoymak için kura ile yer tespit oyunu oynanır
· Öğretmenler korosu oluşturulabilir veya başka bir etkinlik belirlenerek öğretmenlerin bunları öğrencilere sunmaları sağlanır
· Okulda alan oyunları düzenlenerek, veliler ve öğrenciler aralarında bu oyunlar oynanır
· İlköğretim Haftası uçurtma şenliği düzenlenir
· Atatürk ve Çocuk konulu fotoğraf sergisi açılabilir (bahçe sergisi)
· Okulun bulunduğu mahallede festival yürüyüşü yapılır
· İlköğretim Haftası davetiyeleri hazırlanır
· Okuldan mezun olmuş başarılı kişiler saptama edilerek, açılış törenine ziyafet edilerek onlarla söyleşiler yapılır
· 20192019 Öğretim Yılı açılışı “hatıra köşesi oluşturulur
· Yakın okullar ziyaret edilir, sınıf değiş tokuşu yapılır
· Okullar, diğer okulları törenlerine gösteri eder
· İlköğretim Haftası “hatıra duvarı oluşturulur (öğrenciler bu duvarları boyayabilirler)
· Okul bahçesine, uygunsa 20192019 öğretim yılı ağacı dikilir
· “HOŞGELDİNİZ BROŞÜRÜ HAZIRLAMAK
Okulun birincil günü velilere verilmek üzere bir kitapçık hazırlayın Broşürde kendinizden bahseden bir mektup yer alabilir, öğrencilerden neler beklediğiniz, sınıf kuralları, ev ödevi politikası, o sene yapılacak etkinlikler vb konular yer alabilir Eğer, veliler okula gelemedilerse evlerine mektupla postalayabilirsiniz veya öğrenci ile eve yollayabilirsiniz
GÜNLÜK YAZMA FAALİYETİ
Okulun birincil günü, duyguları kağıda geçmek için ideal bir fırsattır Öğrencilere verilebilecek konu başlıkları şunlar olabilir:
1“Bu sabahleyin okula gitmek için hazırlanırken……hissettim
2“Umarım bu sene, geçen yıldan daha iyi olur, çünkü……………
3“Öteki arkadaşlarımın dediğine kadar derslik …………olacakmış
Bu cümlelere öğretmen, istediği gibi ekler yapabilir, bambaşka konu başlıkları verebilir
· DUYGU FIRTINASI MEKTUPLARI
1Öğrencilerin bulundukları sınıf (örn 6derslik) ile ilgili hissettikleri, bu sınıfta neler yapacaklarını düşündüklerini, beklentilerini, bu yılda öğrenecekleri en önemli şeyin ne olacağı konusundaki tahminlerini vb içeren bir mektup yazmaları istenir
2Bu mektupların hepsi toplanır ve yıl sonunda başlatmak üzere bir kutuya konur
Ø Öğrenciler, grup çalışması yaparak şenlik günü için haftanın anlamını ve önemini bildiren afişler, pankartlar, posterler, resimler, heykeller, şiirler, kompozisyonlar yazabilirhazırlayabilir Hazırlanan bu araştırmalar, şenlik alanının uygun yerlerinde sergilenecektir
Ø Öğrenciler, karnaval gününe değin festival alanı için (kapalı mekan da olabilir) balonlar, krepon kağıdı, fener vb hazırlayabilir ve bunlarla festival alanı süslenebilir
Ø Şenlik alanlarında belirlenen yerlerde okul korosu, folklar ekibi ve tiyatro bölümleri oluşturulabilir
Ø Şenlik alanında yer alacak bölümler aralarında şiir okuma, resimheykel, kağıt sanatı, doğaçlamadrama gibi bölümler bulunabilir Bu bölümlerde öğrencilerin çalışabilmesi için her türlü olanak sağlanabilir
Ø Şenliklerde yer alacak bölümlerin, öğrencilerin etkin olacağı egzersiz ve oyunları içermesi gerekmektedir Mesela, yukarıda sözü geçen bölümlerde aşağıdaki gibi alıştırma ve oyunlar düzenlenebilir:
a) Şiir bölümünde, öğrenciler şiir yazabilirler ya da var olan şiirleri, kendilerini dinleyen gruplara her 10 dakikada bir okuyabilirler ve panoda sergileyebilirler
b) Fotoğraf yapma bölümünde, öğrenciler haftanın önemiyle ilgili resimler yapabilirler ve eserlerini bölüm yan pano vb bir yere asabilirler
c) Heykel bölümünde, bilhassa minik derslik öğrenciler için masa, kil ve oyun hamuru hazırlanabilir
d) Drama bölümünde, günün anlamını belirten çeşitli drama çalışmaları yapılabilir ve öğrencilerin katılımı sağlanabilir
e) Aşina geleneksel oyunlar (çuval yarışı, kaşıkla yumurta nakliye gibi) ile öğrencilerin kendi yarattıkları oyunları oynamaları ve bu oyunlara bütün davetlilerin katılmaları sağlanabilir
İLÇE VE BELDELERDE
İlköğretim Haftası; Kaymakam, Garnizon Komutanı, Belediye Başkanı, İlçe Milli Eğitim Müdürü, mektep müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve öteki yetkililerce il anma programları başlıca alınarak kutlanacaktır
KÖYLERDE:
İlköğretim Haftası; mektep müdürü, öğretmenler, köy muhtarı, öğrenciler, imam, veliler ve köy halkı ile varsa öteki millet, kurum ve kuruluş yetkililerince il, ilçe ve beldelerdeki anma programları esas alınarak kutlanacaktır
ÖTEKI FAALIYETLER:
1 “İlköğretim Haftası süresince Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı yayınevlerince ilköğretim ve okulöncesi eğitim seviyesine yerinde kitaplara ilişkin kesik satış ya da ücretsiz dağılma kampanyalarının düzenlenmesi sağlanacaktır
2 Hafta boyunca çevrede yer alan iyiliksever vatandaşların ve Ulusal Eğitim Vakfı kadar Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu ’ndaki çocuklar ile ekonomik koşulları beceriksiz olan öğrencilere hikâye kitabı, roman, defter, kalem, çanta ve okul kıyafeti gibi yardımların yapılmasına çalışılacaktır
3 Yazılı ve görsel basında “İlköğretim Haftasının önemi konusundaki atasözleri ve vecizelerin spotlar biçiminde yayımlanmasına yer verilecek, gerekli öğrenim çağındaki, bilhassa kız çocuklarının okula devamı konusunda kamuoyu ve veliler aydınlatılacaktır
4 “İlköğretim Haftası boyunca öğrencilere ve öğretmenlere müzelerin bedava ziyarete açılması; tiyatro, okul kıyafetleri, kırtasiye ve kitap satışı yapan yerlerin belirli oranda indirim yapmalarının sağlanması için gerekli tedbirler alınacak ve bu konuda ilgili kuruluşların yardımcı olmaları istenecektir
5 “Haydi Kızlar Okula kampanyası ve Anayasa ’mızın 42 maddesi hükmünce; zorunlu öğrenim çağındaki her çocuğun okuma hakkına sahip olduğu, bilhassa kırsal kesimdeki kız çocuklarının okula devamlarını sağlamak amacıyla; mülkî amirler, öteki yetkililer ve sivil toplum kuruluşlarının organizasyonunda hafta baştan başa il, ilçe ve köylerdeki her türlü lokal imkanlar kullanılarak, konut ziyaretleri yapılıp kız öğrencilerinin kayıtlarının yapılması sağlanacak, tanıtım kampanyaları yapılacaktır
6 “Eğitime %100 Yardım kampanyasında hayırseverlerin verdikleri destekler halka anlatılarak, desteklerin devamı yönünde aydınlatıcı konuşmaları istenecek; yardım veren tüm hayırseverlerin törenlerde en iyi şekilde onurlandırılmaları sağlanacaktır *