iltasyazilim
FD Üye
İlköğretim için Çizgide Oynanan Oyunlar
İlköğretim eğitsel oyunları
İlköğretim için eğitsel oyunlar
Çizgide Oynanan Oyunlar
HENDEK ATLAMA
Birbirine paralel olmayan iki çizgi çizilir Bir ucun açıklığı 50 cm, diğerinin ise 2 metre kadardır Öğrenciler tek birbirini izleyen derin kolda dizilir Çocuklar önce sıcacık yerden atlamaya başlarlar Atlayanlar sona dek devam ederler Atlayamayanlar tekrar kendilerini denerler
İTFAİYECİ
Birbirlerinden 15 metre uzaklıkta paralel iki çizgi çizilir Bütün öğrenciler çizginin biri üzerinde, yüzleri diğer çizgiye dönük almak üzere yer alırlar Karşı çizginin biraz gerisinde İtfaiyecibulunur Öğrencilerin hepsine 1'den 4'e kadar numara verilmiştir Örneğin İtfaiyeci ; Yangın ! Yangın ! 1 numaralı istasyon diye bağırır Bir numaralar karşısında çizgiye dek koşup geri dönerler Diğer gruplar da bu şekilde çağırılır Bazen itfaiyeci ; 1 numaralı istasyon diye bağırır Bir numaralar aleyhinde çizgiye kadar koşup geri dönerler Öteki gruplar da bu şekilde çağırılır Bazen itfaiyeci ; Yangın ! Yangın ! Alarm var !diye bağırır O zaman tüm öğrenciler karşıya dek koşup geriye doğru dönerler
E S İ R A L M A V E V E R M E
Oyuncular karşılıklı iki sıra olur Arasında 78 metre mesafe vardır Her sıra sağdan numara sayar A sıranın bir numarası karşıya gider O sıranın önünden geçerken bir kişinin herhangi bir yerine dokunur ve yakalanmadan kendi sırasına dürüst kaçar Kendisine dokunulan oyuncu bunu öbür sıranın hizasına dek kovalamaya başlar Eğer oyuncuyu yakalarsa, yakalanan oyuncu B sırasına tutsak olarak gider, o sıranın en sonuna eklenir Dokunulmadan kaçarsa B sırasındaki kovalayan oyuncu esir olur ve A sırasının en sonuna eklenir Emin bir vakit sonradan hangi sıra daha fazla ise o taraf oyunu kazanır
HAYVANAT BAHÇESİ
Tüm öğrenciler eşit olarak iki gruba ayrılırlar Aralarında 45 metre uzaklık olacak şekilde iki taraflı iki paralel çizginin üzerinde, yüzleri birbirlerine dönük olarak dizilirler Bir grup kendilerine ( kendi aralarında seçerek ) bir hayvan ismi alır Öteki gruba doğru yaklaşırlar İki üç adım kala ismini aldıkları hayvanın taklidini yapmaya başlarlar Karşısında taraftan herhangi bir oyuncu bunun hangi hayvan olduğunu tahmin ederse, hayvan ismi alan grup kendi çizgilerini geçinceye dek kaçar, hayvanın ismini haberdar olan grup kovalar Yakalananlar, yakalayan gruba geçer Oyun sıra ile devam ettirilir
KÖPEKLER VE TOP
Bütün çocuklar gruplaşır, birer köpek ismi alırlar Mesela ; Finolar, Buldoklar, Çobanlar, Av köpekleri vb tümü bir çizgi üstünde sıralanarak tek seri halinde safta toplanırlar Bir çocuk bir voleybol topu alır, bir grup köpeğin ismini çağırarak topu ileriye içten yuvarlar O ismi alan köpekler , topun ardındaki tutmak için koşarlar Kim önce topu yakalarsa, o atıcı olur ve oyun bu nedenle devam eder
BAHÇE YARIŞI
Öncelikle bir lider elde etmek üzere bütün oyuncular bir çizgi üstünde toplanırlar Liderde bir top vardır Diğer çocuklar gruba yaklaştırılıp 34 sebze ismi verilir ( Biber, lahana, domates, havuç ) Lider topu sahaya dürüst yuvarlarken ismi konmuş sebzelerden birini çağırır Bu isimdeki sebzeler topu tutmak üzere koşarlar Kim önce topu yakalarsa liderle yer değiştirir Diğerleri ilk yerlerine gelir, lider yeniden oyunu tekrarlatır
TAVŞAN KOŞ
Çocuklar, tavşanlar ve tilkiler olmak üzere iki gruba ayrılırlar Tavşan grubunun başına bir Anne Tavşanseçilir Tilkilerin kenarda bir evi olur ve bu etrafında tilkiler saklanır Anne tavşan çocuklarını geziye çıkarır ve tilkilerin evine içten ilerler Anne tavşan tilkilerin evine en ince ayrıntısına kadar yaklaştığı ve onların farkına vardığı süre ; Koş Tavşan, Koş ! diye bağırır Tavşanlar da evlerine dürüst koşmaya başlarlar Yakalananlar tilki olur Oyun bir kaç kere böyle devam eder
TOP OYUNU
Çocuklar, sayısı kadar gruba ayrılırlar Her gruba bir top verilir ( derhal bir grubun nasıl oynayacağını izleyelim ) Her grupta 7 birey olduğunu kabul edelim 6 kişi bir çizgi üzerine dizilir ve 7 numaralı öğrenci bunların 45 adım ilerisinde onlarla yüz yüze gelecek şekilde yerini alır 7 numaralı oyuncuda top vardır Bu topu sırasıyla 1,2,3,4 diye sayarak en baştaki oyuncuya atar O da her yerde 7 numaralı oyuncuya atar Bu atıp alıkoyma esnasında topu oyuncu tutamazsa en arkaya geçer, sıradaki oyuncu onun yerine geçer
Not : Bu mesafe yakın görülürse uzatılabilir
SENİ TUTABİLİR MİYİM ?
Bir öğrenci lider olur ve çizginin üzerinde durur Diğerleri sarı, kırmızı, siyah, beyaz renklerini alırlar Renk ismi alanlar liderden 45 metre mesafede dağınık olarak dururlar Çocuklar seslenir ; Ali seni tutabilir miyiz ?Lider ;Eğer beyazsanız ?der Beyazlar Ali'yi ( Yani lideri ) yetişmek için koşarlar Hangisi önce Ali'ye dokunursa o lider olur ve oyuna bu nedenle devam edilir
HOPLA MİDİLLİ
Tüm çocuklar bir çizgi üstünde sıralanır İçlerinden birisi Midilli olur Midilli iki ayağı ile hoplaya hoplaya bir kaç adım ileri giderken, diğerleri de onu taklit ederek takip ederler Birden bire Midilli Durder ve gerideki çizgiye değin arkadaşlarını kovalayarak onları vurmaya çalışır Yakalananlar, Midilli'nin yardımcısı olur ve bir dahaki seferde onlarda arkadaşlarını vurmaya çalışır En son kalan oyuncu bir dahaki oyun için Midilli olur
*
İlköğretim eğitsel oyunları
İlköğretim için eğitsel oyunlar
Çizgide Oynanan Oyunlar
HENDEK ATLAMA
Birbirine paralel olmayan iki çizgi çizilir Bir ucun açıklığı 50 cm, diğerinin ise 2 metre kadardır Öğrenciler tek birbirini izleyen derin kolda dizilir Çocuklar önce sıcacık yerden atlamaya başlarlar Atlayanlar sona dek devam ederler Atlayamayanlar tekrar kendilerini denerler
İTFAİYECİ
Birbirlerinden 15 metre uzaklıkta paralel iki çizgi çizilir Bütün öğrenciler çizginin biri üzerinde, yüzleri diğer çizgiye dönük almak üzere yer alırlar Karşı çizginin biraz gerisinde İtfaiyecibulunur Öğrencilerin hepsine 1'den 4'e kadar numara verilmiştir Örneğin İtfaiyeci ; Yangın ! Yangın ! 1 numaralı istasyon diye bağırır Bir numaralar karşısında çizgiye dek koşup geri dönerler Diğer gruplar da bu şekilde çağırılır Bazen itfaiyeci ; 1 numaralı istasyon diye bağırır Bir numaralar aleyhinde çizgiye kadar koşup geri dönerler Öteki gruplar da bu şekilde çağırılır Bazen itfaiyeci ; Yangın ! Yangın ! Alarm var !diye bağırır O zaman tüm öğrenciler karşıya dek koşup geriye doğru dönerler
E S İ R A L M A V E V E R M E
Oyuncular karşılıklı iki sıra olur Arasında 78 metre mesafe vardır Her sıra sağdan numara sayar A sıranın bir numarası karşıya gider O sıranın önünden geçerken bir kişinin herhangi bir yerine dokunur ve yakalanmadan kendi sırasına dürüst kaçar Kendisine dokunulan oyuncu bunu öbür sıranın hizasına dek kovalamaya başlar Eğer oyuncuyu yakalarsa, yakalanan oyuncu B sırasına tutsak olarak gider, o sıranın en sonuna eklenir Dokunulmadan kaçarsa B sırasındaki kovalayan oyuncu esir olur ve A sırasının en sonuna eklenir Emin bir vakit sonradan hangi sıra daha fazla ise o taraf oyunu kazanır
HAYVANAT BAHÇESİ
Tüm öğrenciler eşit olarak iki gruba ayrılırlar Aralarında 45 metre uzaklık olacak şekilde iki taraflı iki paralel çizginin üzerinde, yüzleri birbirlerine dönük olarak dizilirler Bir grup kendilerine ( kendi aralarında seçerek ) bir hayvan ismi alır Öteki gruba doğru yaklaşırlar İki üç adım kala ismini aldıkları hayvanın taklidini yapmaya başlarlar Karşısında taraftan herhangi bir oyuncu bunun hangi hayvan olduğunu tahmin ederse, hayvan ismi alan grup kendi çizgilerini geçinceye dek kaçar, hayvanın ismini haberdar olan grup kovalar Yakalananlar, yakalayan gruba geçer Oyun sıra ile devam ettirilir
KÖPEKLER VE TOP
Bütün çocuklar gruplaşır, birer köpek ismi alırlar Mesela ; Finolar, Buldoklar, Çobanlar, Av köpekleri vb tümü bir çizgi üstünde sıralanarak tek seri halinde safta toplanırlar Bir çocuk bir voleybol topu alır, bir grup köpeğin ismini çağırarak topu ileriye içten yuvarlar O ismi alan köpekler , topun ardındaki tutmak için koşarlar Kim önce topu yakalarsa, o atıcı olur ve oyun bu nedenle devam eder
BAHÇE YARIŞI
Öncelikle bir lider elde etmek üzere bütün oyuncular bir çizgi üstünde toplanırlar Liderde bir top vardır Diğer çocuklar gruba yaklaştırılıp 34 sebze ismi verilir ( Biber, lahana, domates, havuç ) Lider topu sahaya dürüst yuvarlarken ismi konmuş sebzelerden birini çağırır Bu isimdeki sebzeler topu tutmak üzere koşarlar Kim önce topu yakalarsa liderle yer değiştirir Diğerleri ilk yerlerine gelir, lider yeniden oyunu tekrarlatır
TAVŞAN KOŞ
Çocuklar, tavşanlar ve tilkiler olmak üzere iki gruba ayrılırlar Tavşan grubunun başına bir Anne Tavşanseçilir Tilkilerin kenarda bir evi olur ve bu etrafında tilkiler saklanır Anne tavşan çocuklarını geziye çıkarır ve tilkilerin evine içten ilerler Anne tavşan tilkilerin evine en ince ayrıntısına kadar yaklaştığı ve onların farkına vardığı süre ; Koş Tavşan, Koş ! diye bağırır Tavşanlar da evlerine dürüst koşmaya başlarlar Yakalananlar tilki olur Oyun bir kaç kere böyle devam eder
TOP OYUNU
Çocuklar, sayısı kadar gruba ayrılırlar Her gruba bir top verilir ( derhal bir grubun nasıl oynayacağını izleyelim ) Her grupta 7 birey olduğunu kabul edelim 6 kişi bir çizgi üzerine dizilir ve 7 numaralı öğrenci bunların 45 adım ilerisinde onlarla yüz yüze gelecek şekilde yerini alır 7 numaralı oyuncuda top vardır Bu topu sırasıyla 1,2,3,4 diye sayarak en baştaki oyuncuya atar O da her yerde 7 numaralı oyuncuya atar Bu atıp alıkoyma esnasında topu oyuncu tutamazsa en arkaya geçer, sıradaki oyuncu onun yerine geçer
Not : Bu mesafe yakın görülürse uzatılabilir
SENİ TUTABİLİR MİYİM ?
Bir öğrenci lider olur ve çizginin üzerinde durur Diğerleri sarı, kırmızı, siyah, beyaz renklerini alırlar Renk ismi alanlar liderden 45 metre mesafede dağınık olarak dururlar Çocuklar seslenir ; Ali seni tutabilir miyiz ?Lider ;Eğer beyazsanız ?der Beyazlar Ali'yi ( Yani lideri ) yetişmek için koşarlar Hangisi önce Ali'ye dokunursa o lider olur ve oyuna bu nedenle devam edilir
HOPLA MİDİLLİ
Tüm çocuklar bir çizgi üstünde sıralanır İçlerinden birisi Midilli olur Midilli iki ayağı ile hoplaya hoplaya bir kaç adım ileri giderken, diğerleri de onu taklit ederek takip ederler Birden bire Midilli Durder ve gerideki çizgiye değin arkadaşlarını kovalayarak onları vurmaya çalışır Yakalananlar, Midilli'nin yardımcısı olur ve bir dahaki seferde onlarda arkadaşlarını vurmaya çalışır En son kalan oyuncu bir dahaki oyun için Midilli olur
*