Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İlköğretime başlayan çocuklarda ruhsal uyum

İlköğretime başlayan çocuklarda ruhsal uyum
0
160

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73
Yeni eğitim-öğretim yılımız hepimiz ismine güzel ve uğurlu olsun.

Bu periyotta ana ve pederlerin münhasıran dikkat etmesi gereken noktalarla ilgili birtakım şeyleri paylaşmak istiyorum.

-Çocuklarınıza tercihan mektebin birinci günü, en ziyade birinci iki günü mektepte eşlik edin. Sınıf muallimine teslim ettikten sonra, haneye ne halde ve kim tarafından getirileceği konusunda malumat verip oradan ayrılın. Sizden ayrılmakta sorun yaşıyor, uzun periyodik ağlıyor yahut mektebe gitmek istemiyorsa, “ayrılma anksiyetesi bozukluğu” yahut “okul fobisi” açısından bir evlat psikiyatrından profesyonel yardım alın.

-Okuldan haneye gelen evladınızın bir müddet dinlenmesini sağladıktan sonra, çantasını açtırarak mektepte neler yaptığınızı beraberce gözden geçirin. Eforu için onu yüreklendirin. Ödev yapma disiplini birinci birkaç senede kazandırılır. Bu açıdan birinci yıllarda onun ödeve yapmaya başlamasını destekleyin, bu esnada yanında oturun ve yönlendirme yapın.

-Okul periyoduyla bir arada uyku saatlerinin nizama girmesi gerekiyor. Yatış saatini ana ve peder olarak ortak bir kararla netleştirin. Bu hususta kararlı ve tutarlı davranın.

-Elektronik oyunlar ve bilgisayar tasarrufunu kesinlikle bu yaşlardan itibaren sonlandırın. Hafta için ödev gayeli haricindeki tablet tasarruflarına müsaade vermeyin. Bilgisayar oyunlarını yalnızca hafta sonları en çokça iki saatle sonlandırın.

-Çocuğunuzun arkadaşlarıyla armonisini takip edin. Bu bahiste ısrar eden bir sorun varsa, bir evlat psikiyatrından profesyonel destek alın.

-Çocuğunuzun öğrenmesini, dikkatini ağırlaştırma becerisini takip edin. Akademik açıdan akranlarından geri ise, “öğrenme bozukluğu”, “dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu” açısından bir evlat psikiyatrından profesyonel destek alın.

-Halen ısrar eden telaffuz ve/veya konuşma bozuklukları varsa, yeniden bir evlat psikiyatrına başvurarak profesyonel yardım alın.

-Bu yaşlarda takıntılar, anlamsızca sergilenen kimi takıntılı davranışlar yahut tikler ortaya çıkabilir. Bunlar, evladınızın hayat kalitesini ve işlevselliğini engelleyecek boyutta ise, “obsesif kompulsif bozukluk”, “tik bozukluğu” açısından psikiyatrik destek alınması çok kıymetlidir.

-İlk tedrisat çağı, evladınızın yeteneklerini ve ilgi sahalarını keşfetme yaşıdır. Sportif faaliyetler ve enstrüman tasarrufunu test etme periyodu olan bu süreci en uygun biçimde değerlendirin.

Beş ilâ dokuz yaş arası devrin pek çok becerinin kazanılması, zekanın gelişmesi açısından çok kıymetli olduğu, aksaklıkların varlığı durumunda bunlara bir an önce müdahale edilmesi gerektiği akıldan çıkartılmamalıdır.

Yrd. Doç. Dr. Neslim G. Doksat

Evlat ve Ergen Psikiyatrı

 
858,507Konular
982,875Mesajlar
33,084Kullanıcılar
egoesraSon üye
Üst Alt