Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Imalatçı Firmanın Konumunun Imal ve Pazarlama Üzerindeki Önemi Nedir?

Imalatçı Firmanın Konumunun Imal ve Pazarlama Üzerindeki Önemi Nedir?
0
349

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Gelişen rekabet koşulları içinde varlığını ve karlılığını devam etmek isteyen milletlerarası şirketler, kendilerine her açıdan en yerinde üretici ve tedarikçi firmalarını bularak, rakiplerine göre ayrıcalıklı ışık halkası geçmek istemektedirler
Masraf kalemlerini etkileyen bu unsurların içinde, taşıma bedelleri, görevlendirilecek çalışan sayısı, iletişimi karşılayan bu çalışanların barınma ve diğer ihtiyaçlarının ilgili ülkede sağlanması, arz süresi, kritiklerin uygulanması ve ayar süreleri gibi o kadar fazla etken bulunmaktadır Aracısız Olarak ithalat yaparak, ürettirdiği ürünleri son müşterilere ulaştıran firmalar ise yukarıda sayılan etmenler ve öteki ilgili unsurları da düşünerek, üretim yeri ve firması hakkında araştırma yapmaya mecburdurlar Bu durumda da anlaşma yapılacak üretici firmaları seçerken, bir takım detayları da hesaplamak zorunda kalırlar
Örneğin, kuzey Avrupa ’ da bulunan bir ülkedeki firma, yaptığı piyasa araştırmaları sonucu, en yerinde iki imal tesisinin Türkiye ve Çin ’ de olduğunu bulmuştur Çin ’ deki işçilik giderlerinin Türkiye ’ ye kadar daha yerinde olması, bununla beraber yer aldıkları sektörün ham maddesinin Çin ’ de daha uygun fiyatta bulunması, firmanın Çinli imalatçı firma ile anlaşacağı ihtimallerini güçlendirmektedir Ama burada, sadece ham madde ve işçilik gideri değil, diğer faktörler de hesaba dahil edilmektedir
Çin ’ den bir konteyner ürünün miktar süresinin, gemi taşımacılığı düşünüldüğünde hemen hemen 1,5 ayı bulması, öte yandan gümrük ve nakliye bedellerinin epeyce pahalıya gelmesi keza Avrupalı firmayı yıpratacak ayrıca de firmanın bu bedelleri ürün fiyatına yansıtması gerekli olacaktır Öteki yana ise Çin ’ de yapılacak ani imal düzeltmelerinin sıkıntılı olması ve gerekli kritiklerin görüşüleceği toplantıların sağlıklı olmaması, firma yetkililerini durmadan uzun yollu seyahatlere itecektir Bundan kaçınmak isteyen işyeri ise Çin ’ e sürekli olarak orada kendileri namına kalmasını isteyecekleri bir ya da birkaç eleman gönderecektir Bu koşul da büyük bir maliyeti beraberinde getirir Kaldı ama Çin ile Avrupa ’ nın yerel saatlerinin de oldukça öbür olması nedeniyle iletişim güçlükleri yaşanacaktır Bu kadar terslik ve muamma içinde Çin ’ de yer alan firma elemanından da çok verimli şekilde sonuç alınması beklenmemektedir
Benzer unsurlar üzerinden Türkiye değerlendirildiğinde, lüzum Avrupa ’ ya yakın olma lüzum taşıma ve gümrük bedellerindeki fiyat avantajları ve gerekse de çalışma saatlerinin adeta Avrupa ile aynı oluşu gibi faktörler, genel toplamda bu bölgenin daha karlı olduğunu ortaya koymaktadır Imalatçı işyeri, bu örnekteki şartlar baz alındığında, Türkiye ’ den seçilecektir
Imalatçı işyeri seçimi ne kadar zorsa, üretici firmanın içinde yer alacağı ülke de öyle kuvvet seçilmektedir Ancak yapılan mükemmele yakın seçimler, firmaların daha eksik gider kalemi ile işlerine devam edeceğini göze çarpan etmektedir
 

Similar threads

Akdeniz Bölgesi Tarım Ürünleri Akdeniz Bölgesi Portakal Yetiştiriciliği Akdeniz Bölgesi Portakal Üretimi PORTAKAL Dünya portakal tüketimi 198688den 199698e dek olan sürede % 3,5 artarak takriben 58 milyon tona ulaşmıştır Taze portakal tüketimi takvim bazda % 2,9 büyürken, tamamlanmış...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Bulaşık Makinasını Ilk Üreten Firmanın Adı bulaşık makinasını birincil üreten firma bulaşık makinasının ilk üretildiği ülke Eminiz ki bütün ev hanımlarının kullanırken buluş edenine dua ettiği makinaların başında bulaşık makinası ve çamaşır makinası kazanç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
56
İster ufak bir ofis, ister büyük bir fabrika olsun; kar maksimizasyonu (en büyüklemesi) temin etmek istenen bitmiş, bir armoni ve tertibin olması şarttır Endüstrilerde kullanılan barkodlama, etkin raf kullanımı gibi 5S tabanlı yöntemler, aranan materyalin derhal bulunması, ya da üretimde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
209
Fason Üretim Ne seslenmek, Fasoni Imal Hakkında Data Fason üretim ya da özet olarak Fason, biri diğerine tarafından hesaplı üstünlüğe sahip iki işyeri arasındaki ilişki sonucu, ufak firmanın büyük firma için anlaştıkları türde, miktarda ve kalitede süreli olacak şekilde üretim yapması ve bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
80
Online pazarlama dijital platformlar üzerinden yürütülen pazarlama aktivitelerine denir Online pazarlama sadece reklamcılık ile sınırlı yok, marka bilinirliği, arama motoru optimizasyonu, komünikasyon, alıcı hizmetleri ve satışın hepsini kapsamaktadır Online pazarlama, alışagelmiş pazarlama...
Cevaplar
0
Görüntüleme
197
858,467Konular
981,169Mesajlar
29,537Kullanıcılar
emirbregaSon üye
Üst Alt