Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İmam hatiplerde okul sayısı arttı, öğrenci sayısı azaldı

İmam hatiplerde okul sayısı arttı, öğrenci sayısı azaldı
0
101

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83

Milli Eğitim Bakanlığı evvelki gün örgün eğitim istatistiklerini açıkladı. Örgün eğitimde okuyan öğrenci sayısı azalırken açıköğretimdeki öğrenci sayısı ise arttı. İlkokul, ortaokul ve lisedeki okul sayıları da istatistiklerdeki dikkat çeken öbür bir öge oldu. AKP iktidarının daima özendirdiği imam hatip okullarının hem lisede hem ortaokulda sayıları artmasına karşın öğrencisi sayısı ise her iki kademede de azaldı. Ayrıyeten ilkokullardaki okullaşma oranları da gerilemeye devam etti.

Açıköğretimdeki öğrenci sayısı arttı


BirGün'den Mustafa Kömüş'ün haberine nazaran, ilkokullarda 24 bin 576 olan okul sayısı bir yıl içinde 57 azaldı. 2021-2022’de okul sayısı 24 bin 519 oldu. Ortaokulda ise 19 bin 25 olan okul sayısı 18 bin 936’ya geriledi. Lise seviyesinde ise okul sayısı 12 bin 972’den 12 bin 804’e düştü. Öte yandan okul sayılarındaki düşüş en çok devlet okullarında oldu. Özel okulların sayısı artarken devlet okullarının sayısının azalması epeyce dikkat çekti.

En dikkat alımlı kısımlardan biri de pandemi sonrası okul bırakmaların artacağını vurgulayan eğitim uzmanlarını doğruladı. 2020-2021’de 1 milyon 580 bin 764 olan açıköğretimdeki öğrenci sayısı geçen yıl 157 bin artarak 1 milyon 738 bin 198 oldu. Açıköğretim ortaokulunda okuyan öğrenci sayısı 128 binden 171 bine yükselirken açıköğretim lisesinde okuyan öğrenci sayısı ise 1 milyon 452 binden 1 milyon 566 bine yükseldi.

İmam hatiplerde okul sayısı arttı, öğrenci sayısı azaldı

AKP’nin daima özendirerek velileri yönlendirmek istediği imam hatip okullarının sayısında tekrar artış oldu. Ortaokulların sayısı 3 bin 427’den 3 bin 451’e yükselirken liselerin sayısı ise 1673’ten 1694’e çıktı. Öğrenci sayısında ise gerileme yaşandı. Ortaokulda öğrenci sayısı 714 binden 710 bine düşerken 667 binden 617 bine geriledi. İmam hatip öğrencilerinin sayısında liseyle ortaokul ortasında neredeyse yüz binlik bir fark oluştu.

Pansiyonlu okullarda da imam hatiplere verilen öncelik dikkat çekti. Ortaöğretimde toplam lise sayısının 7,5’ta biri imam hatiplerden oluşurken pansiyonlu okulların ise 3,2’de biri imam hatiplere ayrıldı. Geçen yıla nazaran ise pansiyonlu imam hatiplerin sayısı 6 artarken kapasite de 139,9 binden 141,3 bine yükseldi. Bütün liselerin 3,8’de birine denk gelen Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’ne bağlı liselerin ise yalnızca 3,04’te birinde pansiyon bulunuyor.

Son periyotta her yıl daha da geriye giden okullaşma oranında da düşüş yaşandı. Net okullaşma oranı ilkokulda 93,23’ten 93,16’ya geriledi. Böylelikle ilkokulda 2012-2013’te 98,86 olan okullaşma oranı tam 5,7 puan düşmüş oldu. Ortaokuldaki okullaşma oranları ise yükselmesine karşın 2019-2020’nin çok altında kaldı. 2019-2020’de 95,9 olan ortaokul okullaşma oranı 2021-2022’de 89,8’e geriledi. Ortadaki fark tam 6,1 puan oldu. Ortaöğretimde ise okullaşma oranı 89,6 oldu. Zarurî eğitim 12 yıla çıkmasına karşın hem ortaokulda hem de lisede okullaşma oranını hâlâ 90’ın altında kalması ise dikkat çekti.

'2012'den beri okullaşma oranı düşüyor'

AKP’nin eğitim siyasetlerinin çöktüğünü tabir eden Eğitim Uzmanı Ali Taştan şunları aktardı:

Çocuklarımız açıköğretime yönlendirilmiş, örgün eğitimden koparılmıştır. 2012’den bu yana okullaşma oranları düşmeye devam ediyor. Mecburî eğitim kapsamında 10 öğrenciden biri okul dışında kaldı. Okullaşamama eğitim sistemimizin en kıymetli sorunu oldu. Ayrıyeten MEB’in imam hatip projesi velilerden karşılık bulamadı. Yapılan tüm ayrıcalıklara karşın imam hatiplerin öğrenci sayısı azaldı. İmam hatip ortaokul ve liselerinde derslik başına düşen öğrenci ile başka okullar karşılaştırıldığında olağan okulların çok daha kalabalık olduğu ortaya çıktı. Bu eşitsizliğe derhal son verilmeli, okul tipleri tekrar düzenlenmelidir.

4+4+4'ün uygulanmaya başlaması ile açık liselerin öğrenci sayısının armaya başladığını tabir eden Taştan “Özellikle ortaöğretim seviyesinde öğrenciler imtihana hazırlanmak için açık liselere geçiş yapmaya başladı. MEB’in siyasetleri açık liseye yönlendirdi. Zarurî eğitim yaş çağındaki çocuklarımızın açık liseye geçişleri Ya saklanmalıdır. Öğrencilerimizi okulda tutması gereken MEB bununla ilgili hiçbir önlem almadı. Tersine açık liseleri teşvik etti. Açıköğretim okullarındaki öğrencileri düştüğümüzde okullaşmanın daha aşağılara indiği görülüyor” dedi.

Barınma sorunu görmezden gelindi

MEB ayrıyeten KYK yurt kapasitelerini de açıkladı. Yüz binlerce öğrenci barınma sorunu yaşamasına karşın yurtların kapasitesi 695 bin 834’ten yalnızca 759 bine yükseltildi. YÖK bilgilerine nazaran geçen yıl dahi örgün eğitimde 3 milyon 366 bin 791 lisans ve önlisans öğrencisi bulunuyordu. Geçen yılki sayıya nazaran bile 4,4 örgün eğitim öğrencisinden yalnızca biri yurtlarda barınabilecek. Bu sayı büyük kentlerde çok daha fazla. Örneğin İstanbul’da geçen yıl önlisans ve lisans okuyan öğrenci sayısı tam 682 bin 42’ydi. Kentteki yurtların kapasitesi ise yalnızca 29 bin 794. 22,8 öğrenciden yalnızca biri KYK yurtlarında barınabilecek. İzmir’de 8,6 öğrenciden sadece birine, Ankara’da ise 8,1 öğrenciden birine yurt düşüyor.
 

Similar threads

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2021-2022 YILI eğitim-öğretim istatistiklerine ait bilgileri açıkladı. Buna nazaran, Türkiye'de okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim seviyesinde, 9 milyon 928 bin 304'ü erkek, 9 milyon 227 bin 267'si kız olmak üzere toplam 19 milyon 155 bin 571 öğrenci...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın istatistiklerine nazaran evvelki yıla kıyasla 2020-2021 eğitim-öğretim yılında öğrenci sayısı yaklaşık 156 bin azaldı. Eğitim Uzmanı Ali Taştan MEB’in bu durumdan tasa duymadığını aktardı. static.birgun.net Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) geçen günlerde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
34
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) 2020-2021 eğitim öğretim yılına yönelik örgün eğitim istatistikleri ve Diyanet İşleri Başkanlığı’nın din istatistiklerinin karşılaştırması, çarpıcı bir tabloyu ortaya çıkardı. Muhtaçlığa bakılmaksızın çabucak her mahalleye birden fazla inşa edilen mescitler ile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
95
Koronavirüs pandemisi Türkiye’de görüldüğü ilk andan itibaren okullarda eğitime ara verildiğini biliyoruz. Bu durum ilkokul, ortaokul, lise ve üniversiteler olmak üzere tüm kademelerde öğrencilerin eğitiminin büyük oranda aksamasına neden oldu. Ancak okulların kapanmasından yalnızca bahsi geçen...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
İmam hatip liseleri ve ortaokullarında hazırlanan araştırma-geliştirme (Ar-Ge) projeleri dikkat çekti. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün sitesinde yer alan bilgilere nazaran projelerde sıklıkla dini içerikli etkinlikler ve Osmanlı periyoduna vurgu yapan içerikler yer aldı. BirGün'den Mustafa...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
858,496Konular
981,871Mesajlar
29,915Kullanıcılar
Üst Alt