İstanbul Büyükşehir Belediye Lideri, Ekrem İmamoğlu, Şişli’deki Harbiye İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Ulaşım Çalıştay’ına katıldı.
İmamoğlu’na Şişli Belediye Lideri Muammer Keskin eşlik etti. Çalıştay’ın açılış konuşmasını yapan İmamoğlu “Ulaşım İstanbul’un bir numaralı konusu. En ön sırada tartışılması konuşulması gerekiyor. Bunu İstanbul halkı talep ediyor. Tahlil bulma zorunluluğumuz olan bahis. Bu yeni meseleleri duşunda öbür konuşlarımızda var. Aklımızdan asla çıkarmamamız gereken hususlar. 16 milyon İstanbullunun konusu” dedi.
“ Bir insanı tanımak istiyorsak İstanbul’da seyahat etmeliyiz” diyen İmamoğlu “Ne kadar sabırlı ne kadar hoşgörülü olduğunu bilme, tanıma fırsatı elde ederiz. İstanbul hepimiz için bir imtihan. Bu sıkıntılar yollar içinde birikti ve dayandı. Ulaşım problemlerine dair tahlil bulunacağı fikri bazen kayboldu. Bu kanıyı tekrar hayata getirmeliyiz. İstanbul 39 ilçeden oluşuyor ve dünyada bu türlü bir ölçek çok az var. Doğu ve Batı uçları ortası 165 kilometre, Kuzey ve Güney uçları ortası da 45 kilometre olan, 5.343 kilometre karelik bir alanı söz ediyoruz. Bu alan içerisinde kesinlikle rasyonaliteyi hakim kılmak zorundayız. Kentsel ulaşımın planlama ve idaresini bilimsel, akılcı, tüm tarafların fikri ve fiili iştirakiyle gerçekleştirmeliyiz” diye konuştu.
“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞART”
Paydaşların iştirakinin değerli olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Büyükşehir Belediyesi’nin sorumlu olduğu 165’e 45 kilometrelik alanda günlük seyahat sayısı, 2018 yılı itibariyle 31,7 milyondur. Bu muazzam bir sayı ve 2023 yılında günlük seyahat sayısının daha da artarak 36,8 milyona ulaşması bekleniyor. İstanbul’un bir yakasından ötekine toplam geçiş seyahati sayısı 2000 yılında 962 bindi. 2018 yılı itibariyle bu sayı 2,15 milyonu buldu. 2023 yılında ise toplam yaka geçiş seyahati sayısının 3,90 milyonu bulacağı hesaplanıyor. Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk alanı içerisinde 36 bin kilometrelik yol ağı bulunuyor. Bu yollarda her gün ortalama 306 yeni araç trafiğe katılıyor. Bütün bu datalar de gösteriyor ki, İstanbul’da ulaşımın, seyahat sayısı üzere, araç sayısı üzere belirli başlı parametreleri daima ve süratli bir biçimde büyüyor. Bu nedenle, ulaşımda tahlillerin kesinlikle sağlam bir gelecek perspektifi içermesi ve sürdürülebilir olması şart” sözlerini kullandı.
“ERİŞİLEBİLİRLİĞİ ARTTIRACAĞIZ”
İstanbul Ulaşım Stratejisi planının 6 temel gayesini açıklayan İmamoğlu unsurlar halinde şunları söyledi: “
-Sürdürülebilir olmasını hedefliyoruz. Toplu taşıma sistemlerine dönülmeli.
-Toplu taşımada entegrasyon ve erişilebilirliği arttırmalıyız.
-Şehrin ihmal edilmiş bölgelerinde ulaşımı erişilebilirliği kazandırmalıyız.
- Denizyolu nakliyatının kapasitesini ve toplu ulaşım içindeki hissesini artıracağız.
-Akıllı ulaşım sistemlerini ve ulaşım altyapı uygulamalarını artırarak, trafiğin faal yönetilmesini sağlayacağız.
-Karayolu sistemleri altyapısını güçlendireceğiz ve sürdürülebilir kılmayı sağlayacağız.”
İmamoğlu, ulaşımın insanı boyutunu da göz önünde bulundurduklarını kaydederek “Yürünebilir, konforlu, inançlı yaya bölgeleri ve meydanların yaratılması; Engelli, yaşlı, çocuklar üzere dezavantajlı kümelerin ulaşım sistemlerinden daha kolay yararlanabilmesi; Durak ve istasyonlarda insan odaklı, tüm yurttaşlarımızın erişimine açık, güvenlik kriterlerine uygun bir tasarım yapılması; elbette İstanbulluların ulaşım harcamalarının azaltılması da gayelerimiz ortasındadır. İstanbul’un ulaşım problemlerini, bu ülkenin, bu kentin esasen dar olan kaynaklarını israf ederek çözemeyiz. Elimizdeki kıymetleri en verimli formda kullanmanın yollarını bulmalıyız” dedi.
“ATATÜRK HAVALİMANI TEKRAR ELE ALINMALI”
İstanbul’un ulaşım problemlerini, bu ülkenin kaynaklarını israf ederek çözemeyeceğini söyleyen İmamoğlu özetle şunları söyledi:
“Elimizdeki bedelleri en verimli formda kullanmanın yollarını bulmalıyız. Örneğin, Atatürk Havalimanının kapatılması konusunun kesinlikle yine ele alınması gerektiğine inanıyorum. Atatürk Havalimanını da yeni bir tanımlama içerisinde, İstanbul’un öteki iki havalimanıyla entegre bir biçimde çalıştırabiliriz. Esaslı bir tarihe sahip, kıymetli bir yatırım olan Atatürk Havalimanında halihazırda çok önemli fiziki imkanlar ve ekipmanlar bulunmaktadır. Bunlar heba edilmemeli, ulusal servetimiz korunmalıdır. Üstelik Atatürk Havalimanı raylı ulaşım sınırıyla entegre olması nedeniyle de kıymetli avantajlara sahiptir. Atatürk Havalimanından en verimli biçimde yararlanmanın yolunu hiçbir önyargıya kapılmadan bulmalıyız. Bu kentin çocuklarına bayanlarına erkeklerine sesleniyorum. Artık hepimiz, kurallara uymadıkça bu büyük sorunu çözemeyeceğimizi anlamak zorundayız.İstanbul’un ulaşımını planlayıp yönetenler bilimin, demokrasinin, hukukun kurallarına istisnasız uymalıdırlar.”
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.