Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İmamoğlu: İstanbul'un metroya çok ihtiyacı var

İmamoğlu: İstanbul'un metroya çok ihtiyacı var

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
2229505_720x360.jpg

İmamoğlu, yapımı devam eden Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nda incelemelerde bulundu. Yetkililerden bilgi alan İmamoğlu, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın Tekstilkent'teki atölye bakım alanında gazetecilere açıklama yaptı.
Metro hattının bakım alanının 150 bin metrekare üzerine kurulduğunu anlatan İmamoğlu, Kabataş-Mecidiyeköy-Metrosu'nun sürücüsüz planlandığını söyledi.

- "Yoğun ve uzun bir hat"

İmamoğlu, 24,5 kilometrelik hattı çok yoğun olacağını ve günlük çift yönde 500-600 bin insana ulaşım hizmeti vereceğini dile getirerek, şu bilgileri verdi:

"İstanbul'un en yoğun hatlarından biri ve uzun da bir hat olacak. 8 yoğun ilçeden geçiyor. Fonksiyonel olarak baktığınızda bazı duraklarda çok yoğun aktarmalar var, Kabataş'ta olduğu gibi. Bazı noktalarda farklı ulaşım araçlarıyla birleşiyor. Kabataş'ta, füniküler, tramvay ve deniz hatları var. Mecidiyeköy'de metrobüs ile bağlantısı var. Eyüp'te Eyüp-Eminönü Tramvay Hattı ile birleşiyor. İstanbul'a nefes aldıracak noktalardan birisi. Başlangıcından günümüze emeğini buraya harcayan herkese teşekkür ediyoruz İstanbullular adına. Bu tür işler önemlidir. Tasarımdan başlar, finansmanı, yapımcı firmalar, mühendisler, çalışan emekçi dostlar, belediyemizde bu sürece katkı sunanlar, herkes bu sürecin önemli birer ferdidir."

Ekrem İmamoğlu, metroda 2020'nin Ocak ayında ilk sürüşlerin başlanmasının hedeflendiğini ve bu sürede güvenlikle ilgili tedbirlerin bitirileceğini kaydetti.

Test sürüşlerinin ardından 2020'nin ilk aylarında hatta ulaşım hizmeti verilmesinin amaçlandığını ifade eden İmamoğlu, "Burada araçların yüzde 5'i inmiş durumda, yüzde 15'i hazırlanıyor. Hem çevreye duyarlı hem de engelli dostu metro araçları var. Araçlar Adapazarı'nda üretiliyor. Engelli vatandaşlarımızın seyahatini kolaylaştıran, aynı zamanda geniş ve ferah araçlar. Bu yönleriyle yenilikçi bir hat." diye konuştu.

- "221,7 kilometrelik metro.."

İstanbul'un ulaşımdaki bir numaralı aktörünün metro olmasının önemine işaret eden İmamoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yerin üstüne sığmıyoruz çünkü. Yerin altını en maksimum kullanmak zorundayız. İstanbul'da şu anda yapımı devam eden 221,7 kilometre raylı sistem hattı var. Bunun 80 kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılıyor. Geri kalan 140 kilometrenin biraz üstü de İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılıyor. Bunların içinde ihalesi yapılmış, devam edenler var. Ne yazık ki şu an durdurulmuş olanlar var. Hatta sözleşmesi yapılmış, başlanmamış olan bile var. Aynı zamanda ekonomik sıkıntılardan dolayı durdurulmuş hatlar var. Çare üretme adına ilgileniyoruz. Yeni finansal kaynaklar oluşturabilir miyiz noktasında yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Hiç başlanmamış olanlara neden başlanmadığı konusunda analizlerimiz var. Devam eden 221,7 kilometrelik hatların İstanbul'un ulaşım düzenine büyük katkı sunacağı için ilk eylem planımız, bunların hızlıca devreye girmesine dönük önündeki engelleri kaldırmak. Kamu kuruluşları ve firmalarla birlikte çözüm yönünde bir seferberlik yürüteceğiz."

- "Metrobüs araçlarımızın ciddi anlamda değişime ihtiyacı var"

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, bir gazetecinin metrobüs hatlarında sıkıntı yaşandığına ilişkin soru sorması üzerine, şunları söyledi:

"Metrobüs araçlarımızın ciddi anlamda değişime ihtiyacı var. Metrobüs araçlarımızda hem eskiyen araçlar var hem de ters yön ulaşımı sıkıntı, kazalara neden oluyor. Bunların değiştirilmesi noktasında tespitlerimiz var. Çok ilginç yorumlar duyuyorum. 'Hani ulaşım sorununu çözecekti.' falan diye… Beklentiyi fazla abartmış ya da niyeti farklı olanlar var. Ama metrobüs araçları yoğun bir şekilde gündemimizde. Aynı zamanda bir metrobüs aracının kapasitesi yeterli olmamasından dolayı insanların birikmesine neden olduğunu biliyoruz. Bu konuda uzman yerli araç üretimi yapan firmalar da var. Onlarla bağlantılarımız sürüyor."

İstanbul Büyükşehir Belediyesinde gerçekleştirdiği atamalara ilişkin sorulara cevap veren İmamoğlu, çalışma arkadaşları arasında kadınlara daha fazla yer verileceğini belirtti.

AA
 

Similar threads

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, "Taksim Meydanı için arkadaşlarımız yine bir yol haritası belirlediler. Hızlıca sağlıklı bir proje elde etme adına çalışmaları kamuoyu önünde kısmen yarışma ve seçici kurulların oluşması ile yönetmeyi planlıyoruz ve vatandaşın da takdirine...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
İstanbul’un ikinci-Avrupa Yakası’nın ilk sürücüsüz metrosu Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının test sürüşü yapıldı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mecidiyeköy-Mahmutbey arasını 34 dakikaya indirecek metronun 19 Mayıs tarihinde açılmasının planlandığı açıkladı. ...
Cevaplar
0
Görüntüleme
44
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Lideri Ekrem İmamoğlu, yeni alınacak metrobüs araçlarıyla ilgili test sürüşüne katıldı. Beylikdüzü TÜYAP Metrobüs son durağından Mercedes marka araca binen İmamoğlu'na, İBB Genel Sekreteri Yavuz Erkut da eşlik etti Firma yetkililerinden araçla ilgi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mecidiyeköy - Mahmutbey metro hattının kısa süre içinde hizmete geçeceğini duyurdu. İmamoğlu sosyal medya paylaşımında, "Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı” kısa süre içinde hizmete geçecek. Test sürüşü yapılıyor." açıklamasını yaptı. 
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, İkitelli-Ataköy Metro Hattı'nın tünel kazısının tamamlanma ve Haramidere Atıksu Kollektörü temel atma törenlerine katıldı. İmamoğlu, Esenyurt’ta can kaybına neden olan sel felaketine yol açan Haramidere’deki taşkınları önleyecek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
55
858,508Konular
980,808Mesajlar
30,674Kullanıcılar
fragman4kSon üye
Üst Alt