İmamoğlu çalışmaların 1 yıldır durduğu 8 projeden biri olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’ndaki üretim işlerini yine başlattı. İmamoğlu, “Hizmetin iktidarı, muhalefeti yok. Biz, yarın ‘ CHP projeleri’ demeyi asla düşünmüyoruz yaptığımız işlerde. Biz, bir devri yönetiyor olabiliriz İstanbul'da. Ben, bu kentin belediye lideriyim; lakin bu projeler ulusal projelerdir. Bu kentin projesidir. Sahibi 16 milyon insandır” dedi.
İstanbul'da 1.5 yıla yakın müddettir çalışmaların durduğu metro projelerine İBB Lideri Ekrem İmamoğlu tarafından yine start verildi. Duran projelerden biri olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı'ndaki imal çalışmaları İmamoğlu'nun katıldığı merasim ile tekrar başlatıldı.
Merasimde konuşan İmamoğlu, İstanbul'da şu anda yaklaşık olarak 154 kilometre etkin metro sınırı bulunduğunu bunu 79 kilometresinin Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Marmaray sınırı olduğunu söyledi. 16 milyonluk bir kentte 154 kilometrenin düşük bir sayı olduğunu belirten İmamoğlu, “Çok daha üstlerde olmalıydı. Raylı sistemin İstanbul'daki toplu taşımadaki oranı yüzde 18 dolayında. İşin çok daha başındayız” dedi.
8 PROJE 1 YILDIR DURUYOR
İstanbul'da 81 kilometresi Ulaştırma Bakanlığı'na ilişkin olmak üzere toplam 222 kilometrelik metro çalışmasının devam ettiğini bildiren İmamoğlu “İBB tarafından 141 kilometrelik metro çalışmaları sürmektedir. Ne yazık ki, içinde bulunduğumuz Göztepe-Ümraniye çizgisi üzere 8 proje, yaklaşık 1 yıldır ya da daha uzun müddettir çalışmaları durmuş projelerdir. Bunun birçok nedeni var. Ağustos ayında attığımız imza ile burayla ilgili finansal manadaki sorunun büyük bir kısmını aşmış bulunmaktayız. Yaklaşık 1 yıldan fazladır duran bu şantiyeyi hareketlendireceğiz. Bu sınırın, 2022 yılında bitirilmesini ön görüyoruz” diye konuştu.
DURAN METRO SINIRLARI HIZLANACAK, 2022'DE BİTECEK
Daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan İmamoğlu yarım bırakılan çizgilerin yarattığı tehditlerin ortadan kaldırılması için çalışma yapıldığını söyledi.Duran metro çizgilerinin devam etmesi gerektiğini lisana getiren İmamoğlu “Duran metro sınırları ile ilgili burada atılan adımlardan somut bir tanesi. Öbürleri ile ilgili de sıkı görüşmelerimiz devam ediyor. Tek taraflı kurum ve yüklenici firma ile çözülecek işler değil. Şu anda bahsettiğimiz işlerin iş yükü, epeyce yüksek meblağlara sahip. Bunun kesinlikle proje bazlı borçlanmaya gereksinimi var. Bu manada biz hem finans kuruluşlarıyla hem yüklenici kurumlarla bir ortaya gelip konuşuyoruz. Bugün ulaştığımız sonuç, onlardan bir tanesi. Devamı da gelecek. Maksadımız aslında duran çizgilerin tamamında, çok merak edilen Kabataş – Mahmutbey Metro Hattı'nın 2020'nin Ocak-Şubat'ına yetişmesi üzere projelerde somut bitişi ile ilgili takvimleme yapmaktır. Duran sınırlarla ilgili amacımız de 2022-2023 bandında, tümünün bitirilerek hayata geçirilmesini sağlamaktır” dedi.
SON 2-3 YILIN TASARIM BOZUKLUĞU
İmamoğlu metro sınırlarının bir yıldır durmasının nedenini de şöyle açıkladı:
“Bence sistemsiz başlama süreci. Proje yapılır, fizibilitesi yapılır, elbette ihaleye çıkarılır; fakat bu ihale süreciyle bir arada finans sistemi de organize edilir. Varsa bir borçlanma yahut kaynak ayrılmışsa, o kaynak aktarılır. Lakin burada o tasarım yapılmadığı için 2017'de başlanan birçok proje, 2017 ve 2018'in sonunda durduruldu. Biraz hareketlendirilme eforu oldu 1-2 ay fakat sonra tekrar durduruldu. Büsbütün son 2-3 yılın tasarım bozukluğu ile ilgili bu türlü bir sonucu var, ne yazık ki. Aslında bu son 2-3 yıla sıkıştırılan işler daha geçmişte planlanıp, bu işler öncelenmeliydi. Bu, bir kentin, bir ülkenin bazen ulaşıma, yatırım önceliğine, finansal düzenlemeye bağlı siyasetleriyle ilgili bir durum. Bizim için metro öncelik.”
BORÇLA MÜTEAHHİTLERİN ALACAKLARI ÖDENDİ
İBB Meclisi'nden verilen yetki ile aldığı borcu ile metroların müteahhitlerine ödeme yapmak için kullandıklarını söz eden İmamoğlu “Mevcut borçlanmanın ve inşallah olması gereken ilave borçlanmanın, ki bu İBB'nin bugünkü tüm tasarruf önlemlerine ve açıkçası bütçeyi daraltma ve gerçek işlere istikametlenme önlemlerimize karşın kâfi bir bütçe değil. Borçlanma sayılarını oluştururken, öncelikle bu projelere nasıl katkı sunarız diye de bakıyoruz. Lakin yalnızca o borçlanma değil, onun dışında da proje bazlı borçlanma kabiliyeti olan çizgilerde ulusal ya da memleketler arası seviyede finans kuruluşlarıyla uzun vadeli proje bazlı borçlanma ile ilgili çalışmalarımız da sürüyor” dedi.
HİZMETİN İKTİDARI MUHALEFETİ OLMAZ
Yatırımcılara işbirliği için mert davranmaları davetiyle ilgili soru üzerine İmamoğlu “Hizmetin iktidarı, muhalefeti yok. Biz, yarın, CHP projeleri demeyi asla düşünmüyoruz yaptığımız işlerde. Biz, bir devri yönetiyor olabiliriz İstanbul’da. Ben, bu kentin belediye lideriyim; ancak bu projeler ulusal projelerdir. Bu kentin projesidir. Sahibi 16 milyon insandır. Münasebetiyle biz, hiçbir masada partiyi ya da şahsımızı temsil etmiyoruz. 16 milyon insanı temsil ediyoruz ve ediyor olacağız. Bu bakımdan çok net söz edeyim; her masada olacağız. Her masada İstanbul ismine en yanlışsız tarifleri yaparak, kent için buraya katkı sunacak, yanlışsız adımları atmak için de elimizden gelen çabayı tüm düzgün niyetimizle göstereceğiz. Son devirde atılan olumlu adımlar bu manada pahalı. Hem İstanbul kanadında olsun hem Ankara kanadında olsun atılan adımlar kıymetli. Umarım bu yalnızca bir masa kurmakla kalmaz, günün sonunda uzlaşmayla ve bu işin mukaveleye ve faaliyete döküldüğü bir sonuca kavuşur” diye konuştu.