Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İmanın esaslarını kısaca anlatır mısınız? [ISLAM TIM]

İmanın esaslarını kısaca anlatır mısınız? [ISLAM TIM]
0
133

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
İmanın altı rüknü vardır: Bunlar, Allah’a, ahirete, meleklere, kitaplara, peygamberlere, kadere iman etmektir Bir insanın mümin olabilmesi için bu altı esasın tamamına inanması gerekir Bir tek iman rüknüne inanmayan insan, mümin olamaz Zira, iman esasları birbiriyle alakalıdır

1 Allah’a İman:
İman esaslarının birincisi Allah’ın varlığına ve birliğine inanmaktır Bir Müslüman her şeyden evvel iman eder ki Allah vardır ve birdir; bu kainat Onun eseridir Ne zatında, ne sıfatlarında, ne de fiillerinde ortağı, eşi ve benzeri yoktur Sıfatları mahlukatın sıfatlarına benzemez

Bütün mevcudat Allah’ın varlığına delalet ettiği gibi birliğine de delalet etmektedir

Ezeli ve ebedi olup, zamanda, mekandan, değişmekten, ihtiyaçtan, aczden, kusurdan münezzeh ve mahfuz olan ancak Allah’tır Bu sıfatlara sahip olacak bir başka varlık düşünülemez

Allah’ın bütün sıfatları her şeyi ihata etmiştir Her şey onun iradesine tâbidir Rahman, Rahim, Gafur gibi cemali isimleri olduğu gibi, Kahhar, Cebbar, Müntakim gibi celali isimleri de vardır Kendine iman edenlere lütuf ile muamele eder Küfür ve isyan ehlini de azabına uğratır

İbadet ancak Allah’a yapılabilir İnsanların dünya ve ahiret saadeti Onun emir ve yasaklarına uymakla gerçekleşir Bu bir ilahî kanundur; bunda bir değişme düşünülemez

İnsan aklı, Allah’ın zatını, mahiyet ve hakikatini anlayamaz Zira akıl mahluktur ve sınırlıdır Cenabı Hakk’ın zat ve sıfatları sonsuzdur Sınırlı olanın, sonsuzu ihata edemeyeceği açık bir hakikattir Yani, hatıra her ne gelirse Allah onun başkasıdır

Allah’ın, zatında şeriki olmadığı gibi fiillerinde de şeriki yoktur Bütün varlık aleminin tek yaratıcısı, tek maliki ve tek hakimidir Sebepleri yaratan Allah olduğu gibi, sebeplerden çıkan neticeleri de yaratan yine Odur; ağacı O yarattığı gibi meyveyi de O yaratır

Şükür ve ibadet, hamd ve sena ancak Ona mahsustur Müminler yalnız Allah’a ibadet ettikleri gibi yardımı da ancak Allah’tan dilerler:

“Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz (Fatiha, 15)

Bir günah işlediklerinde de tövbelerini doğrudan doğruya Allah’a yaparlar Zira insanların Allah’a karşı işledikleri günahı Allah’tan başkası affedemez

2 e İman:
İmanın bir diğer rüknü de meleklere imandır Her Müslüman iman eder ki; Cenâbı Hakk’ın melek namında latif mahlukları vardır Bunlar Allah’ı tespih eder, ayrıca kendilerine verilen diğer vazifeleri de yerine getirirler İsyansız olan bu mahluklar beşer gibi bir imtihana tabi değillerdir; fıtratları safi, kendileri masum, makamları sabittir

Şu maddi alemin bir küçük misali olan insan bedeninde akla, hafızaya, hayale ve sevgi, korku, merak gibi binlerce hissiyata vazife gördüren Cenabı Hakk, elbette şu muhteşem kainatı boş bırakmamış, onu da meleklerle şenlendirmiştir

3 Kitaplara İman:
İmanın rükünlerinden biri de semavî kitaplara imandır İnsan, akıl aracılığıyla Allah’ın varlığını ve birliğini bilse bile, Onun emir ve yasaklarının neler olduğunu, Ona karşı ibadet vazifesini nasıl yapacağını, kısacası Allah’ın nelerden razı olup olmayacağını idrak edemez Bunun için Cenabı Hakk, semavî kitaplar inzal etmiştir Semavî kitapların yüz tanesi sayfalar halinde, dört tanesi ise kitap halinde nazil olmuştu Bu dört semavî kitap, inzal sırasına göre, Tevrat, Zebur, İncil ve Kur'an’dır

Bir Müslüman bunların tamamına inanmakla mükelleftir Şu var ki, Kur'an'ın nazil olmasıyla diğer semavî kitaplar uygulama sahasından kalkmışlardır Kur’anı Kerim, Peygamberimize (asv) nazil olduktan sonra, bir harfine bile dokunulmadan günümüze kadar gelmiştir Böylece Cenabı Hakk, “Kur’anı Biz indirdik, Biz muhafaza edeceğiz, (Hicr, 159) hükmünü gerçekleştirmiştir

4 Peygamberlere İman:
Bir diğer iman rüknü de peygamberlere imandır Cenabı Hakk’ın, insanları, yine insan nevinden bir peygamberle ikaz etmesi ilahî bir kanundur

Peygamberlik beşer için azim bir ihtiyaç ve büyük bir nimettir Cenabı Hakk, bu mürşit ve rehberlerin vasıtasıyla insanlara hidayet yollarını göstermiştir

Peygamberlerin vazifesi, vahiy ve ilham yoluyla Cenabı Hakk’tan aldıkları emirleri beşeriyete tebliğ etmek, dünya ve ahiret saadetinin yollarını onlara göstermektir Bu zatların iki cihetleri vardır Birisi “kulluk, diğeri “risalet(İlâhî elçilik)tir Kulluk cihetiyle Allah’ın emir ve yasaklarına en mükemmel manada, eksiksiz uyarlar; bu sahada insanlara örnek olurlar Risalet cihetiyle, insanlara hak ve hakikati tebliğ ederler

Peygamberler, Allah’ın mahluku ve kuludurlar Bir Müslüman peygamberlerin hepsine inanmakla mükellef kılınmıştır Herhangi birisinin peygamberliğini inkar etse İslâm dairesinden çıkar Meselâ, Hazreti Musa (as), yahut Hazreti İsa’ya (as) inanmayan bir insan mümin olamaz Bunların peygamberlikleri Kur’an ile sabittir Onlara iman etmek, hem kitaplara, hem de peygamberlere imanın bir gereğidir

Peygamberlerin ilki Hazreti Adem (as), sonuncusu da Hazreti Muhammed ( asm)’dir Nübüvvet müessesesi Hazreti Muhammed (asm) ile son bulmuştur Bu bakımdan Hazreti Muhammed (asv)’e, “Hatemü’lEnbiya denilir

“Biz, seni bütün insanlara ancak müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik (Sebe, 3428) ayeti kerimesinin, hükmünce Hazreti Muhammed (asv) bir kavme değil, bütün insanlara peygamber olarak gönderilmîştir

“Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik (Enbiya, 21107) ayetinin hükmünce de O Zat (asm), varlık alemine daimi bir nimet, ebedi bir rahmet olmuştur

5 Ahirete İman:
İmanın en mühim bir rüknü de; öldükten sonra dirilmeye ve ahiret hayatına imandır İnsanlara, bu dünya hayatında hem maddî, hem de manevî nimetler ihsan eden Cenabı Hakk, bu dünya imtihanını kazanan sevgili kullarını cennette yine hem cismanî, hem de ruhanî hadsiz nimetlere mazhar kılacaktır

Güz mevsiminde ölen bütün bitkileri ve hayvanları, baharda yeniden hayata kavuşturan Allah, elbette vefat eden insanları da ahirette yeniden diriltecektir Bu Onun hem rahmetinin hem de adaletinin gereğidir

6 Kadere İman:
İmanın rükünlerinden biri de kadere imandır Kader iki kısımdır Birincisi; kainattaki her varlığın, “zatı, şekli ve bütün özellikleriyle Allah’ın ilminde takdir edilmesi ve buna göre yaratılmasıdır Bu saha imtihana konu değildir

İkincisi ise; insanın cüz’i iradesine bakar İnsan, cüz’i iradesi ile hayır olsun, şer olsun her neyi tercih eder ve neyi işlerse Allah onu yaratır İnsan bu ikinci kısımdan sorumludur Cennet ve cehennem, insan iradesine tanınan bu tercih hakkının meyveleridir

Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
 

Similar threads

Allah`a Iman Insanlarla hayvanlar arasındaki en önemli fark akıldır Bunun dışında hemen her konuda eşittirler Öyleyse insan, aklıyla, önce aklın niçin verildiğini, sonra da kendisinin ve dünyanın niçin ve nasıl varolduğunu düşünmek zorundadır Çünkü aklın görevi düşünmektir Ona görevini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
116
İman demek, inanmak demektir Allah’ın varlığına ve birliğine inanan herkes iman sahibidir Ancak sadece Allah’a inanmanın tek başına yeterli olmadığı da dile getirilmektedir İslam alimleri, Nisa Suresi’nde özellikle de 136 ayetine dayanarak imanın en temel şartlarını 6 adet olarak belirlemiştir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
381
İslam’da Allah’a imandan sonra en büyük iman rüknü şartı ahirete imandır Çünkü; Diğer bütün iman esasları bir açıdan ahirete bakar Yani onlar, ahiret hayatına bakan cihetiyle önemlidir a Mesela, Kur’an’a iman etmek, Allah’a imandan sonra insanların en çok muhtaç olduğu ahiret hayatını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
İman esasları nelerdir? 1. Allah'a İman: İman esaslarının birincisi Allah'ın varlığına ve birliğine inanmaktır. Bir Müslüman her şeyden evvel iman eder ki Allah vardır ve birdir; bu kainat Onun eseridir. Ne zatında, ne sıfatlarında, ne de fiillerinde ortağı, eşi ve benzeri yoktur. Sıfatları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
281
İman, bildirilen altı esasa inanmak ve Allahü teâlâ tarafından bildirilen, Muhammed aleyhisselamın Allahü teâlâ tarafından getirdiği emir ve yasakların hepsine inanmak ve inandığını dil ile söylemek demektir Amentü şöyledir: Âmentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rüsülihi vel yevmil...
Cevaplar
0
Görüntüleme
132
858,509Konular
982,872Mesajlar
30,653Kullanıcılar
krbrnkaanSon üye
Üst Alt