Lakin bu durum, gelirlerin düşmesini engellemek için kâfi olmadı. Şirket binden fazla mağazasını kapatma kararı aldı.
Zara, Bershka ve Pull&Bear üzere ünlü giysi markalarını bünyesinde bulunduran Inditex, corona virüsü salgını nedeniyle mart ve nisan ayında mağazalarını kapalı tutmak zorunda kalmıştı.
ONLINE SATIŞIN HİSSESİ YÜZDE 25'E ÇIKACAK
CNN'de yer alan habere nazaran şirket, bu süreçte online satışlarını önemli formda artırdı. Nisan ayında Inditex'in markaları, internet kanalı aracılığıyla yapılan satışlarında yüzde 95'lik yükselme kaydetti. Şirket, online satışlardaki artışın kalıcı olmasını bekliyor. Yapılan açıklamada, 2019'daki toplam satışın yüzde 14'ü internet aracılığıyla olmuştu. 2022'de bu oranın yüzde 25'e yükselmesi öngörülüyor.
2.6 MİLYAR EUROLUK KAYIP
Online satıştaki artış, Inditex'in gelirlerinin düşmesini önlemeye kâfi olmadı. 2019'un birinci çeyreğinde 5.9 milyar euro (45.5 milyar TL) satış yapılırken, 2020'nin tıpkı periyodunda bu sayı 3.3 milyar euroya (25.5 milyar TL) indi. Yılın birinci çeyreğinde 409 milyon euro (yaklaşık 3 milyar TL) ziyan edildi.
Karantina önlemlerinin azalmasıyla birlikte mağazalar tekrar faaliyete geçmeye başladı. Bu ay sonundan itibaren Inditex'e ilişkin markaların mağazalarının tamamının açılması bekleniyor.
ŞİRKETİN NAKİT 5.8 MİLYAR EUROSU VAR
Şirket, önümüzdeki üç yılda konsept değişikliğine gitmeye hazırlanıyor. Buna nazaran artık büyük, merkezi mağazalar ve online platform için 900 milyon euroluk (yaklaşık 7 milyar TL) yatırım yapılacak. Bu dönüşümle birlikte 1000'den fazla küçük ölçekli mağaza kepenklerini indirecek.
Inditex, yüksek nakit rezervi sayesinde, salgın süreci ve sonrasındaki rekabette rakiplerine oranla avantajlı pozisyonunda. Şirketin hesaplarındaki nakit ölçüsü geçen yıl 6.7 milyar euroydu. Şu anda ise 5.8 milyar euroya (yaklaşık 45 milyar TL) sahip olduğu kestirim ediliyor.