Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Influencer Nedir?

Influencer Nedir?
0
163

andoromedia

FD Üye
Katılım
Ara 11, 2022
Mesajlar
45
Etkileşim
10
Puan
8
Konum
adana seyhan
F-D Coin
141
Influencer, etkileyici pazarlama adıyla anılan ‘Influencer Marketing’ kavramında etkileyici unsur olan fenomenlere ve kamuoyu sahiplerine verilen bir isimdir. Elbette ünlü olman bir influencer olmak için tek başına yeterli değil, fakat en önemli kriterin yine bilinir bir isme sahip olmak olduğunu söyleyebiliriz. Diğer bir kıstas ise sahip olunan kitlenin yönlendirilebilir olmasıdır. Çünkü influencer bir ürünle ilgili deneyim ve görüşlerini kitlesine aktararak o ürünün tanıtımını gerçekleştirir.

Dolayısıyla ancak kitlesini yönetebildiği kadar başarılı olduğunu söylemek mümkün diyebiliriz. Kitlesini harekete geçirmek için kullandığı sosyal medya kanalları, aynı zamanda kitlesine sahip olduğu kanallardır. Dijital dönemden öncesinde ünlü olan simalara baktığımızda onların kendi yönettikleri kanallarla ünlenmediklerini düşünürsek bunun fenomenlik ve influencerlık kavramları arasında önemli farklardan olduğunu da kolaylıkla görebiliriz. Toplumumuzda internet alışkanlıklarının artması ve kullanım oranlarının yükselmesiyle birlikte markalar için bu mecralarda yer alan potansiyel ya da sadık müşterilerin de değeri gün geçtikçe artıyor. Onlara kolaylıkla ulaşabilecekleri kaynaklara yatırım yapmayı sürdürüyorlar. Bu döngünün sonucunda maddi kazanç sağlayabilen kitle sahiplerinin önemi de sayıları da artarak devam ediyor. Bugün ülkemizde ve dünyada pek çok insan tek geçim kaynakları bu modelde çalışarak hayatta kalabiliyor ve kitlesi diğerlerine göre hallice büyük olan diğer insanlar oldukça yüksek gelir sağlayabiliyor. Peki, nasıl bu kitleler kurulur ve influencer nasıl olunur? Gelin buna da birlikte bir yanıt arayalım olur mu?

Influencer Nasıl Olunur?
Yukarıda bahsettiğimiz iki önemli kritere sahipseniz zaten kendinizi influencer sayabilirsiniz. Eğer geniş bir kitleniz varsa ve bu kitleyi ürünlere yönetebileceğinizi düşünüyorsanız henüz ulaşmadılarsa dahi markaların size ulaşacağından şüpheniz olmasın. Ha olur da ulaşmazlarsa belki bu atılımı sizin yapmanız gerekebilir o ayrı, markaların ‘info’ e-posta adreslerini ziyaret etmekten çekinmeyin.

Peki kriterlere sahip değilseniz ama bu işi gelecekte mesleğiniz olarak düşünüyorsanız ne yapabilirsiniz? Öncelikle asıl önemli kıstas olan yüksek takipçi sayısına ulaşmaktan başlayalım. İçerik üretmek için içerisinde bolca insan olan bir platformu seçin öncelikle kendinize. Bu platformda düzenli olarak üretim yapın, ilgi çekici içeriklerle daha fazla insana ulaşmaya çalışırken bir yandan da çevrenizden sizi takip etmelerini isteyin. Bunun uzun ve meşakkatli bir dönem olabileceğini de unutmayın. Kitle oluşturma kısmı bu kadar aslında, peki bu kitlenin yönetilebilir olması nasıl sağlanacak?

Eğer kitlenizi daha kolay yönetmek ve yönlendirmek istiyorsanız uygulamanız gereken yol oldukça basit. Takipçileriniz siz bir üründen bahsettiğinizde satın alsın istiyorsanız onların sizi ürünle ilgili konuda bir fikir önderi olarak görmesi oldukça önemli. Bu yüzden içeriklerinizi belirli bir kategoride hazırlamanız en büyük tavsiyemiz olur. Hatta mümkünse sizin ilgilenmeyi çok sevdiğiniz bir alan olsun. O alanda siz içerik ürettikçe gördüğünüz saygı artacaktır ve kitleniz siz bir üründen bahsettiğinizde daha çok merak edecek ve satın almak isteyecektir.
 

Similar threads

Günümüz ileri teknolojisinin sanal gerçeklikle birleştiği yepyeni bir evren olan Metaverse, geliştirilen projelerle yepyeni fırsatların kapısını açıyor. Metaverse'te kanaat önderi influencerları, kitlelerini ve bunlarla ilgilenen markaları Metahut’lar aracılığı ile bir araya getirmeyi amaçlayan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
104
Blockchain tabanlı dünyanın ilk “Programatik Influencer (fenomen) Pazaryeri” Promodex platformunun fonlama süreci başladı. Bu kapsamda PROMO tokenın toplam arzının %12’sinin satılacağı fonlama süreci, farklı yatırımcı kitlelerine 5 aşamalı olarak gerçekleştirilirken bir taraftan da sürekli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
Geçtiğimiz yıllar içerisinde dijital dünyanın ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte değişik iş ve kar kolları ortaya çıktı. Bu yeni iş kollarının başındaysa, neredeyse her gün takip ettiğimiz “influencer”lar gelmekte.  Hepimiz etrafımızda en az bir çocuğun “büyüdüğümde YouTuber olacağım!”...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
Dün sizlerle paylaştığımız bir içeriğimizde 2 milyar dolarlık yatırım anlaşmasının arifesinde olduğunuzdan bahsettiğimiz Trendyol, bugün yepyeni bir atılımla karşımıza çıktı. İçerik üreticiler için "Influencer Akademi" isimli bir program başlattığını duyuran e-ticaret devi, bu programla içerik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
Her düzeydeki influencer kampanyaları için yapay zeka takviyeli platform Humanz, markalar ve influencer’lar ortasındaki başarılı iş birliğini kolaylaştırmak için tasarlanan Humanz Influencer Pazarlama Akademisi'ni hayata geçirdi. Humanz Türkiye Ülke Müdürü Sezgi Şahin Oykur, dünya çapındaki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
37
858,496Konular
981,879Mesajlar
29,918Kullanıcılar
gorkemnocSon üye
Üst Alt