
İngiltere ile Türkiye ortasında eşi gibisi görülmemiş bir muahedeye varıldı. İngiltere İhracat Finansmanı'nın (UKEF), Ankara ile İzmir ortasındaki süratli tren projesi için tam 2,1 milyar euro kredi sağlayacağı açıklandı. Bu kredi, İngiltere tarihinin en büyük altyapı ihracat finansmanı olarak tarihe geçti.
Konuyla ilgili açıklamalar hem İngiltere Ticaret Bakanlığı hem de Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati tarafından yapıldı. İngiltere Memleketler arası Ticaret Bakanı Anne-Marie Trevelyan tarafından yapılan açıklamalarda, Türkiye'nin İngiltere için çok değerli bir ticari partner olduğu ifade edildi. İngiltere Ticaret Bakanlığı ise Türkiye'nin karbonsuzlaştırılmasına büyük katkı sağlanacağı belirtildi. Nureddin Nebati, iş birliğinden memnun olduğunu ve bu tıp birlikteliklerin artması gerektiğini söyledi.
Hızlı tren projesi 503 kilometre uzunluğunda olacak

Ankara ile İzmir'i birbirine bağlayacak süratli tren projesi için açılan internet sitesindeki bilgilere baktığımızda; proje güzergahının 503,3 kilometre olacağını görüyoruz. Ankara, Eskişehir, Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak, Manisa ve İzmir'den geçecek proje, Emirdağ, Afyonkarahisar, Uşak, Salihli, Turgutlu ve Manisa'da da gar ve istasyonlar içerecek. İşte İngiltere, bu projenin tamamlanabilmesi için Türkiye'ye kredi vermiş olacak.
İngiltere, Türkiye'deki 503 kilometrelik yüksek süratli tren projesi için 2,1 milyar euroyu gözden çıkarmış olsa da bunun dönüşünün ülkenin faydasına olduğunu söylemek gerek. İngiltere, er geç verdiği parayı geri alacak. Üstelik İngiliz şirketler, proje için demir yolu, sinyal ve elektronik sistemler için yüzlerce milyon sterlinlik anlaşmalar imzalayacaklar...