iltasyazilim
FD Üye
Bütün sektörlerde işin şekilleri değişiyor ve şipşak gelişiyor Bu değişimlere but uyduranlar doğal olarak ayakta kalıyor uyamayanlar ise batıyor İncelediğiniz de Türkiye batık şirketler mezarlığı gibidir
Şirketlerde Kurumsallaşmanın yetmediği bugünlerde dilimize yeni dolanan İNOVASYON kelimesinin yani yenilikçiliğin uygulanması kaçınılmazdır Ama bu yenilikçilik herhangi bir yenilikçilik değildir başkasında olan sizde birincil defa uygulanan yenilikçilik olmaz, mutlaka kimsenin düşünmediğini düşünmek kimsenin yapmadığını gerçekleştirmek anlamındadır yenilikçilik ve bu yenilikçilik süreci (inovasyon) sonucunda ticari kara ulaştığında tamamlanmış olur Bir şirketin tamamında yapılabileceği gibi sadece aksayan bölümlerinde de lokal olarak inovasyon yapılabilir, misal olarak bir şirketin ürettiği ürünlerin nakliyesi pahalı ve müşteriye ulaşım süresi uzun oluyor kabul edelim işte; şirket yeni bir taşıma şekli yaratarak bunu daha seri ve ucuz hale getirebilir Bu örnek şirket bünyelerinin muhasebesinden tutun da imalathanesine kadar her bölümde öbür sorunlar için mutlaka yapılmalıdır Ilk Önce şirketin profiline bakılır, daha açık bir ifadeyle şirketin kuş bakışı fotoğrafı çekilir ve daha sonra titizlikle incelenerek inovasyon çalışmalarına başlanır Orta ölçekli aile şirketleri genelde oldukları yerde sayarlar, bir yandan da büyümeyi fazla isterler oysa; büyümelerinin önündeki en büyük engelin kendileri olduklarını bir türlü göremezler çünkü çoğunun sistemleri yoktur Bir düşünürün dediği gibi, dünyanın en iyi yöneticisini getirin eğer sisteminiz yoksa kazanan sistem olur Bundan daha sonra doğal olarak altı ayda veya senede bir idareci değişir değişmez tek şey bu başkalaşım olur
Bu tür şirketler yukarıda da dediğim gibi çabuk davranarak şirketlerinin kuş bakışı fotoğraflarını çekerek yapabiliyorlarsa kendileri oysa bu fazla baskı Yapamıyorlarsa o vakit takviye alarak inovasyon çalışmalarına başlamalılar, sonrasında ayrıca ticari karlarının arttığını ayrıca de personellerinin çalışma isteği artışlarını görecekler Ancak bu sürecin sanıldığı gibi basit ve kısa olmayacağını her tarafta iyi anlamak gerekir *ve katiyen duygulara yer verilmez Duygulara yer verilmezden kastım şirket içinde bir çok çalışan bu değişimden mevkilerini hatta işlerini kaybetme korkusuyla hoşlanmazlar fakat her fırsatta destekler gibi görünürler Ahmet Hamdi TANPINARIN dediği gibi kimse değişime karşısında değildir, ama ucu kendine dokunana dek Bu sebepten ötürü değişimler sağlam zeminlere dayandırılarak ve sindirilerek yapılır Süratli yapılan değişimlerde mutlaka kaybeden taraflar olur
Şirketlerde Kurumsallaşmanın yetmediği bugünlerde dilimize yeni dolanan İNOVASYON kelimesinin yani yenilikçiliğin uygulanması kaçınılmazdır Ama bu yenilikçilik herhangi bir yenilikçilik değildir başkasında olan sizde birincil defa uygulanan yenilikçilik olmaz, mutlaka kimsenin düşünmediğini düşünmek kimsenin yapmadığını gerçekleştirmek anlamındadır yenilikçilik ve bu yenilikçilik süreci (inovasyon) sonucunda ticari kara ulaştığında tamamlanmış olur Bir şirketin tamamında yapılabileceği gibi sadece aksayan bölümlerinde de lokal olarak inovasyon yapılabilir, misal olarak bir şirketin ürettiği ürünlerin nakliyesi pahalı ve müşteriye ulaşım süresi uzun oluyor kabul edelim işte; şirket yeni bir taşıma şekli yaratarak bunu daha seri ve ucuz hale getirebilir Bu örnek şirket bünyelerinin muhasebesinden tutun da imalathanesine kadar her bölümde öbür sorunlar için mutlaka yapılmalıdır Ilk Önce şirketin profiline bakılır, daha açık bir ifadeyle şirketin kuş bakışı fotoğrafı çekilir ve daha sonra titizlikle incelenerek inovasyon çalışmalarına başlanır Orta ölçekli aile şirketleri genelde oldukları yerde sayarlar, bir yandan da büyümeyi fazla isterler oysa; büyümelerinin önündeki en büyük engelin kendileri olduklarını bir türlü göremezler çünkü çoğunun sistemleri yoktur Bir düşünürün dediği gibi, dünyanın en iyi yöneticisini getirin eğer sisteminiz yoksa kazanan sistem olur Bundan daha sonra doğal olarak altı ayda veya senede bir idareci değişir değişmez tek şey bu başkalaşım olur
Bu tür şirketler yukarıda da dediğim gibi çabuk davranarak şirketlerinin kuş bakışı fotoğraflarını çekerek yapabiliyorlarsa kendileri oysa bu fazla baskı Yapamıyorlarsa o vakit takviye alarak inovasyon çalışmalarına başlamalılar, sonrasında ayrıca ticari karlarının arttığını ayrıca de personellerinin çalışma isteği artışlarını görecekler Ancak bu sürecin sanıldığı gibi basit ve kısa olmayacağını her tarafta iyi anlamak gerekir *ve katiyen duygulara yer verilmez Duygulara yer verilmezden kastım şirket içinde bir çok çalışan bu değişimden mevkilerini hatta işlerini kaybetme korkusuyla hoşlanmazlar fakat her fırsatta destekler gibi görünürler Ahmet Hamdi TANPINARIN dediği gibi kimse değişime karşısında değildir, ama ucu kendine dokunana dek Bu sebepten ötürü değişimler sağlam zeminlere dayandırılarak ve sindirilerek yapılır Süratli yapılan değişimlerde mutlaka kaybeden taraflar olur
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.