Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

‘İnşaat ne zaman bitecek’ sorusuna Bakan'dan yanıt: Bitmeyecek!

‘İnşaat ne zaman bitecek’ sorusuna Bakan'dan yanıt: Bitmeyecek!

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
Satiliyor%2Dmu%2D11%2DMilyar%2Ddeger%2Dbicildi%2D220782%2Ejpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Kolin, Limak, Kalyon, Cengiz ve MNG şirketlerinin oluşturduğu İGA’ya yaklaşık 20 milyar avroluk ihale bedeliyle 25 yıl boyunca işletme hakkı devredilen yeni İstanbul Havalimanı’nda pist ısıtma sisteminin olmamasına CHP’den gelen soru önergesinde karşılık verdi.

Turhan, karla mücadale grup ve ekipmanlarının oluşturulduğunu ve uçuş güvenliği için önlemler alındığını belirterek, “Dünyada çeşitli nedenlerle pist ısıtma sistemlerinin kullanımı tercih edilmemektedir” dedi.

Turhan soru önergesine verdiği cevapta pist ısıtma sistemi olmamasıyla ilgili şunları söyledi: “İstanbul Havalimanı ihale eki kontrat, proje ve şartnamelerinde pistlerde ısınma sistemi öngörülmemiş olup, imali tamamlanan ve hizmete açılan pistlerde de pist ısıtma sistemi yer almamaktadır. Lakin İstanbul Havalimanı projesinin büyüklüğü ve vizyonu doğrultusunda kapsamlı bir karla çaba grup ve ekipmanları oluşturulmuş olup, kış kurallarında uçuş trafiği ve güvenliğini etkileyecek rastgele bir problemle karşılaşılmaması için gerekli tüm önlemler alınmıştır!”

‘RES’ler uçuş emniyetini riske etmiyor’ lakin kaldırılıyor

17 Mayıs 2019 tarihinde 8 uçağın şiddetli rüzgâr nedeniyle Çorlu Havalimanı’na yönlendirildiğini anımsatan Aygun, bölgedeki Rüzgar Güç Santrallarına ait son durumu sordu. 

Turhan ayrıyeten CHP’li Aygun’un ‘İstanbul Havalimanı’nda rüzgar sorunu nedeniyle Rüzgar Güç Santrallarının (RES) neden kaldırılmadığı’ sorusuna karşılık olarak yeni havalimanının etrafındaki rüzgar güç santrallerinin (RES) kaldırılacağı bilgisini verdi.



Havalimanı yapılmadan evvel bölgedeki RES’lerin de dahil olduğu tüm etraf manialarının dikkate alındığını savunan Turhan şu tabirlere yer verdi: “İstanbul Havalimanı için Havacılık Çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada, RES’lerin uçuş emniyetini riske eden bir tesirinin tespit edilmediği konunun bilinmesinde yarar görülmektedir…Diğer taraftan İstanbul Havalimanı’nın geleceğe yönelik fazları ile gelişim kademeleri dikkate alınarak yapılan planlamalar kapsamında RES’lerin bölgeden kaldırılması istikametindeki çalışmaların devam ettiği bilinmektedir.”

Aygun soru önergesinde İstanbul Havalimanı’nın direkt deniz üzerinden gelen rüzgarlara açık olduğunu belirterek, Türk Hava Kurumu Teknik Birimi’nin Karadeniz’den gelen rüzgârlar nedeniyle projeye onay vermediğini anımsattı.

‘Kargo uçuşları Atatürk’ten yapılacak’

Bakan Turhan karşılığında, İstanbul Havalimanı özelinde Tekirdağ Çorlu ve İstanbul Atatürk Havalimanı’nın yedek meydan olarak planlanmadığını söyledi ve Atatürk Havalimanı’nın geleceğine yönelik de şu bilgileri verdi: “İstanbul Havalimanı’nın tam kapasite ile faaliyete geçmesi sonrasında İstanbul Atatürk Havalimanı’nın saatlik pist kapasitesi beş iniş, beş kalkış olarak belirlenmiştir. Bu çerçevede genel havacılık ve kargo uçuş operasyonları ile Airport Hotel, konferans salonu, havacılık fuar alanı üzere faaliyetlerin icra edilebileceği öngörülmekte olup, bu konularda başlatılan çalışmalar sürdürülmektedir.”

‘İnşaat ne vakit bitecek’ sorusuna cevap: Bitmeyecek!



Aygun’un, “İstanbul Havalimanı ne yazık ki yolcular için de zahmete dönüşmüştür. İstanbul Havalimanı’nın bu kadar apar topar açılmasının nedeni nedir? Şantiye görünümündeki havalimanındaki devam eden inşaatların ne vakit bitmesi planlanmaktadır” sorusuna da Bakan Turhan’dan “İnşaat bitmeyecek” yanıtı geldi.

Turhan, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün 31 Ekim 2018 tarihinde İstanbul Havalimanı için Terminal Süreksiz İşletme Ruhsatı verdiğini belirterek, “İstanbul Havalimanı toplamda 4 etapta tamamlanacak olup, 1. Etap 2. Faz çalışmaları devam etmektedir. Tüm fazların tamamlanması sürecinde havalimanındaki inşaat işlerinin devam etmesinin kaçınılmaz olduğu değerlendirilmektedir” dedi.
 

Similar threads

Hükümet, iç ve dış sınır uçuşların yeni havaalanına kaydırıldığı, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın seyahatlerinde kullanmaya devam ettiği İstanbul’daki Atatürk Havaalanı’na “Airport Hotel” yapacak. Genel havacılık ve kargo uçuşlarının yapılacağı havaalanına ayrıyeten fuar alanı da inşa edilecek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
44
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda ikinci pist aylardır tamamlanamazken pist işini yapan ve aynı zamanda Üçüncü Havalimanı'nı işleten şirketlerin İstanbul Havalimanı'nda üçüncü pisti açmaya hazırlanmaları dikkat çekti. Sabiha Gökçen'de yaşanan kazanın ardından alandaki ikinci pistin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
68
Bir yılda yapılan hizmetleri ve projeleriyle ilgili İstanbul Havalimanı İşletmecisi İGA CEO’su Kadri Samsunlu,  çalışanları için bir mektup kaleme aldı. İstanbul Havalimanı’nda yapımı devam eden 3’ncü pist çalışmalarında sona yaklaşıldığını ifade eden İGA CEO’su Kadri Samsunlu, “İstanbul...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Yalnızca inşaat bedeli milyarlarca lira olan iki pistin üzerine inşaat yapılması, “Hastane yapmaktan çok Atatürk Havalimanı’nı yok etme operasyonu” olarak bedellendiriliyor. Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Lideri Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla, corona virüsü salgını için Atatürk...
Cevaplar
0
Görüntüleme
54
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Pegasus’a ait bir uçağın pistten çıkarak parçalanması ve 3 kişinin hayatını kaybetmesi, söz konusu havalimanında bilmeceye yıllardır tamamlanamayan ikinci pist inşaatını hatırlattı.  Havacılık uzmanları, 3 kişinin ölümüyle sonuçlanan Pegasus kazasına neden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
73
858,500Konular
982,387Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt