Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İnsanı Dalâletlere Sürükleyen Cihetlerden Biri de...

İnsanı Dalâletlere Sürükleyen Cihetlerden Biri de...

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Remiz (İşaret)

İnsanı dalâletlere sürükleyen cihetlerden biri de şudur ki: ismi Zahir ile ismi Bâtın’ın hükümleri ayrı ayrı oluyor; bunları birbirine karıştırıp mercilerini kaybetmek mahzurludur

Kezâlik, kudretin levazımıyla hikmetin levâzımı bir değildir Birisine ait levazımatı ötekisinden talep etmek hatadır

Ve keza dairei esbabın iktizasıyla dairei itikad ve tevhidin iktizası bir değildir Onu bundan istememeli

Ve keza, kudretin taallûkatı ayrı, vücudun cilveleri veya sair sıfatın tecelliyâtı ayrıdır; birbirine iltibas edilmemeli Meselâ, dünyada vücudun tedricîdir; berzahî aynalarda âni ve def’îdir Çünkü, icadla tecellî arasında fark vardır

Bediüzzaman Said Nursi

Açıklama:

İsmi zahir ismi batının hükümlerinin farklı olması Allah'ın esmai hüsnasının herbirinin farklı tecellisi var Yani Allah'ın şafi ismi hastalıkları istediği gibi rezzak ismi de açlığı iktiza ediyor ancak bunları birbirine karıştırmamak gerekiyor Mesela ismi Zahir ineğin görünüşte miskin bir hayvan gibi olmasını isterken ismi Batın onun içinin mükemmel bir süt fabrikası ve mükemmel bir dizayn içinde yaratılmasını iktiza ediyor Şimdi ismi Batın ineğin yaratılışının kusursuz olmasını istiyor ancak ismi Zahir görünüş olarak ineğin miskin bir hayvan olmasını iktiza ediyor Çünkü Allah herşeye dengini veriyor

Aynen öyle de kudretin gerektirdikleriyle hikmetin gerektidikleri birbirinden farklı oluyor Mesela kudret bu dünyanın mükemmel bir nizam içinde yaratılması ve Allah'ın kudretini gösterecek şekilde yaratılmasını isterken hikmet bu dünyadaki eşyanın yaratılmasında sebeplerin olmasını iktiza ediyor Çünkü bu dünya bir imtihan meydanı imtihanın sırrı için bazı şeylerin perdeli kalması gerekiyor

Yani elma zahiren bize ağaç eliyle geliyor Ama bizim imanımızın gerektirdiği elmanın Allah'ın hazinesinden geldiği Eğer sen elmayı doğrudan sebepler olmadan Allah katından yaratılmasını istersen yanlış yapmış olursun Çünkü bu dünyadaki imtihan hikmetiyle dairei itikadındaki bir şeyi dairei esbabtan istersin ki yanlış olur

İşte aynen böyle her bir ismin herbir sıfatın tecellileri ayrı ayrı olur Dünyadaki imtihan sırrıyla hikmet ve sebeplerin etkisiyle bazı şeyler yavaş yavaş olurken ahiret aleminde ise artık imtihan hikmeti kalmadığından yaratılmalar bir anda olur






 
858,496Konular
981,670Mesajlar
29,756Kullanıcılar
Üst Alt