iltasyazilim
FD Üye
Bismillahirrahmanirrahim
Allahu Alem, insanogluna oylesine guzel, oylesinemuazzam ve oylesine mukemmel, sinirsiz bir akil vermiskiHani butun mevcudatin yegane sahibi yuce Rabbimizbuyuruyor ya,
“insanlar husrandadir ancak hakkitavsiye eden ve sabri tavsiye eden “( Asr suresi2ayet )
ve yine “sizler icin yeri bir dosek yaptik,geceyi gunduzden gunduzu geceden ayirdik “
ve yine buyuruyor, gok yuzunu gunes, ay ve yildizlar ile donattik, gozleri ile gorup ibret alsinlar diye ama onlar kim, ibret almak kim, hic akillari ile dusunmezler mi
Ayetler karisik yazildi, siz soylemeden ben hatami bildireyim Herhalde gunesi,ayi, yildizlari, kurrei arzi var eden Allahu Alem,bizim akillarimizdan ve idraklerimizden bahsetmiyor,zannedersem sizin ve bizim bu sekli ile akl edemiyecegimiz bir manevi bir akildan bahsediyor
Zira bu aklimizdan bahsetse, bizim goge bakinca yalnizbulutu, gunesi, ayi, yildizlari gordugumuzu ve buaklimiz ile bu gunes, bu ay, yildizdir diyecegimizi ALLAHU ALEM bilmiyor mu O halde bize bunlara aklimizi, gozlerimizi cevirerek neyi gostermek istiyor
Yalniz onemli bir tabloyu sizlere acmadan edemiyecegim Galileo engizisyon tarafindan tard edildi Sucu dunya yuvarlaktir demis ve kendi ilmi ile bazi seyleri kesf etmistir Onun kadar zekalari calismayanlar ise, ancak onu inkar etmisler, onu vatan haini gibi gostermislerdi
Yazik dunyanin yuvarlak oldugunu, dondugunu ne kadar delilleri ile savunsa da,onu kaale almamislar, delil degil gozle gorunurseyler istemisler O zaman uydu uzay aletleri
yok tu ki onlara gostersin Aradan zaman gecti, belki o engizisyon mantigina sahip kisiler, emin degilim, aletve cihazlarla dunyanin yuvarlak oldugunu gorduler
ALLAHU Alem, gunumuz insanoglundan bazi perdelerikaldirip, musahede ilmi verdi ve insanlar dunyaninseklini gordu
Ama yazik, cok gecti, o zaman ki bilim adamlarinin bilgisizligini gidermedi Ayni tartisma gunumuzde ahiret icin yapiliyor
Acaba var mi, yokmu, varsa nasil bir yer, deliliniz ne Evet ahiret varve gormesini bilene her yerde kendini gosteriyorDelilim Kur’ani Azimussan, zannediyorum sizler gibiparlak zekaya sahip arkadaslar, biraz Kur’an’i
incelerlerse, kendileri de bilecekler,
17 Agustos 1999’da olan depremi, Zelzele suresinin 99 ayetinde bildiren, Kurani Kerim
Sonraki 7,4 siddetinde olan depremi, sabaha karsi ya da sabah oldugunu 7 surenin 4 ayetinde bildiren Kurani Kerim 1400 yil evvel,gunumuzde Avrupa nin tasarimi olan ve simdi Turkiye’de insa edilen akilli evler, zannedersem ya Mumin, ya Duhan suresinde
(Muminlerin imanlarini kaybetmelerinden endise duymasak, onlara yani inkarcilara odalarindan yukari asansorle cikacaklari evler ve konforlu esyalar verirdik)
ayetin yazilisi daha degisik, benim acziyetim boyle yazdi buyurmasi ve bunu 1400 yil evvel bildirmesini, hemen ayak ustu,Kur’an’in Hakikatleri bildirdigine dair 12 delilolarak yaziyorum
Aslinda Kur’an basli basina herayeti, her her harfi ile hatta esresi, ustunu,seddesi, cezmi ile hatta rakamlari ile de bir mucizevidelildir Galileo’nun dunya yuvarlaktir, donuyor diyen sozune, bazi bilgisiz bilim adamlarinin istedigi deliller simdi ahiretin varligi icin isteniyor ve bize somut delil sunun deniyor
Iste degersiz tas ve topraktan ibaret dunya icin boylesine bilgileri bizesunan Kur’ani Kerim’in , elbette ahiret icin verdigiRahman, Vakia sureleri aklima geldi
Daha bir cokayetlerde Allahu Teala ahiretin, cennetin, cehennemin var oldugunu bizlere bildiriyor Demek ki tas, toprakolan dunyadan, olacaklardan verdigi haberler dogru cikiyorsa Kur’ani Kerim’in; duvarlari elmas, inci,yakut tan insa edilmis cennetten; suyunun kan ve irin,tavani ates, tabani, duvarlari atesten olancehennemden ve bunlari yeknesak Ahiret adi altindatoplayip haber veren Kur’ani Kerim, en buyuk delildir
Sunu da yazmakta yarar goruyorum, kafa gozuyle gorulmeyene gayb denir, bu da ahirettir
ALLAHU Alem gayb degildir,
O, Kendini; zatini,sifatini, esmalarini, gaflet ve delaletle korlesmemis,basiretleri acik olan bazi kullarina dunyada dahi gostermis
Bunlar Abdulkadir Geylani, SahiNaksibendi, Haci Bayram, Mevlana Celaleddin, Said Nursi Hazeratlari ve bunlar gibi basireti acikolanlar, ha basiret kalp gozudur, bunlar kafa gozu degil, kalp gozu ile gorduler
Zaten ALLAHU Alem, kafagozu ile gorulmez Zira kafa gozu nakistir, noksan birsifat ile Allahu Alem’i musahede etmek mumkun degilYalniz; basiretimiz kor, aletlerimiz, cihazimiz yok diye de, engizisyon mantigiyla inkar etmek de dogrudegildir
Elbette Allah’in varligini bir laboratuvarda analiz ederek ya da bir bilim dalinda inceleyerekbilmemiz mumkun degildir ama her zerre, her atom, her molekul haykirir:
“Ey bilim adamlari, bizi AllahuAzimussan yaratti, eger sozunuzde dogru iseniz bizim bir benzerimizi yaratsaniza, yok tan molekul, atom yaratarak bir canli varetsenize
Kur’an bunu zaten soyluyor “ O kadar dogru iseler, hadi birak insani,bir sivrisinegin kanadini yapsalar ya, var olandan degil, olmayan molekullerden, atomlardan var ederekparmak yaratsalar ya, ona hayat verseler ya, 12saatlik duran bir kalpten degil, olu raporu alinmis,cesedi curumeye yuz tutmus kalbi tekrar calistirsalarya,Halimiz suna benzer ki 2 kisi uzanmis yatiyor
Biri ruyasinda cennet gibi bir aleme gitmistir, cesitli baglar, bahceler, koskler, saraylar gezmis, turluturlu yemisler yemis, o ruya aleminde yakuttanelmastan yapili saraylari goruyor, baglar, bahcelerinsaraylarin sultani
“Bak burasi gayb, melekut alemi,buranin anahtari marifetullahtir Dunya ise mulkalemi, musahede ve mumkinat alemi Buraya ancakmarifetullah ile sahip olursun Adami; o gezdigiyerler neyse de, Sultanin guzelliginin savki, onumestu hayran eder, uyanir ama akli, fikri O sultandakalir Arkadasina anlatir, onu dinleyen arkadasi, ruyaalemine inanmadigi icin “benim inanmam icin somutdelil goster, ikimiz de buradayiz, ben niye O sultani gormuyorum Beriki der “ Yahu o yerler beden gozu ilegorulmez, kalp gozu ile gorulur
Inkarciya kizan adamsinirlenir, adamin kafasina tas atar Adam Ah kafamder Beriki “Ne oldu der, inkarci “Kafami acittinder, beriki “Hani nerde aci, ben goremiyorum der
Iste akil ile idrak edene, yaninda yatan kisininruyasini sormali Onun gordugu ruyayi o gorebiliyormuIste ahiret de onun gibi bir alemdirRuya uyuyunca, ahiret olunce gorulur
Mantigi atip da bazi sirlardan bahsedelim, birininruyasini gormekten aciz olan aklimiz, nasil ahiretalemini idrak edebilsinAslinda ahiret de gayb degildir zira insanoglu oralarigezip duruyor, ziyaret ediyor
Oyle saniyorum ki,icimizde ruyasinda baglar, bahceler, guzel evler,insnalar gormeyenimiz ya da kabus niteliginde dehsetverici insanlar, yerler gormeyenimiz yoktur
Isteruyada ruh, bedenden cikar Bedende yalniz nakishissiyati kalir, nefes alma, vucut isisigibiInsanoglu bu hissiyati almazsa yasayamaz Oyuzden insan ve digerleri nakistir Hayati icin birseylere ihtiyaci vardir
Ama Allahu Alem sameddir,hic bir seye ihtiyaci yoktur Neyse konumuza donelimRuya ahiretin varligina delildir Iste bedenden cikanruhlar, layik olanlar berzah alemine cennete, layikolan da cehenneme gider, oralarda seyahat eder
Baziguzel yuzlu insanlar gorur, bunlar melekler,peygamber, evliyalardir Layik olana ilim verirler,bazi dunyada basina gelecekleri bildirirler Bazilarida olmus yakinlarini gorur Oluler ahirette olurlarRuh ahirete gitmezse eger, nasil oluleri gorur
Bazisicin, seytan tayfasi ile gezer, bazisi melek, evliyaSimdi ruyada cenneti, cehennemi kimisi gercek hali ilegorur, kimi de dunya manzarasi ile gorur
Bir kisi biriyilik yapsa, ruyasinda bir ev aldigini gorur, oaldigi dunyada imis gibi gosterilir Orada maksat,yaptigi hayir yuzunden mukafat kazandigini bildirmek,kimi ev kimi arazi, kimi mucevher, kimi cok guzel bires, bunlari zahiri de dunyada imis gibi gorur ama hakikatte cennette verilir
O kadar mulk olacak ki,hepsi bir anda olmaz Her bir amel bir seylericennette kazandirir
Ya da bir hata yapsak birseylerimizi kaybederiz, polisler, jandarmalar bizitutuklar, o da cehennemdir, cezadir Daha sayacakolsak bir suru tabiri ruyanin vardir Ruya ilminialsak, ahireti gercekten musahede eder, gayb olmadigini anlariz
Aslinda biz her an ahiret ileiciceyiz de, bunu akil terazisi tartamiyor ALLAHkatinda zaman kavrami yoktur, bunu ruyada ya da Allah dostlarinin yasadigi bazi yasadigi hallerde musahede ediyoruz
Mesela hocamiza, zaman kavramini AllahuTeala kaldirarak, 1 cocuk dusunen hocamiza 3 cocuguoldugunu ve cocuklarini gostermis Bazisi evlenecegiesini, daha yillar once evlenmeden gorurler Bu dazaman kavraminin olmadigi ruya alemine girer
Gercekten hocamin 3 cocugu, 2 oglan 1 kizi olurMesela bizler her gece zaman icinde zaman, mekanicinde mekan yasariz
Simdi akla muracat etsek, yokcanim boyle sey olmaz, der Ama o dese de biz bunu hergece yasiyoruz
Ruyada turlu turlu mekanlari geziyoruz Isımiz olur; yakinlarimizin evi, isi, ya daarabalara bineriz Belki bir kac gun, belki ay, belkiyil yasar, belki gecmis hayatimiza gider, hattacocuklugumuzu hatta gencligimizi, yasliligimizi, hattatanidik esdostlarin gecmis ya da geleceginiyasariz
Yazsak ornekler cogalir Iste bu kadarzaman yasar, mekan gezeriz Uyaninca bakariz ki,yatagimizdayiz Bazen ruyanin etkisiyle evimizi ilketapta taniyamayizMantigim islemez diyoruz
Mantik gorulmez ama zuhurati, isleyisi ile bilinir Akil ile yaptim,aklimi kullandim, aklim basima geldi, aklimi kacirdimgibi terimlere bakarsak; yaptigi iste akli goremeyiz;ne kullandigini, ne basina geldigini, ne kacirdigini goremeyiz
Baskasinda degil kendi aklimizi dahigoremeyiz
Goremiyoruz diye inkar etmemiz dogru degilBaskasinin kurdugu hayalleri, gordugu ruyalari ve dahicekilen acilari, mesela vucuda giren hastalik virusunu mikroskop ile gorebiliriz, fakar o virusun verdigi acilari kafa gozu ile goremeyiz
Hasta gozlerimizinonunde acilardan inlese, sitma tutup titrese, “haniacilarin, sitma nerde, goremiyoruz , diyebilir miyizKafa gozumuz, yalniz, olan maddeyi gormek icinyaratilmistir, hissiyati asla goremez Mesela atesinvarligi maddedir, goz gorebilir, dumanini da oyleFakat isisi hissiyattir Simdi atesi, dumanini gozumgordu, var, ama isisini gormuyorum, yoktur diye isiyiinkar edebilir miyiz
Ruzgar maddeye hukmeder Agacadokunsa mumkinatta gozle agacin sallandigini goruruzve deriz ki, ruzgar dallari salliyor, fakar ruzgarmadde dairesinde olmadigi icin, gozle gorulmez fiiligorulur
Akil ve mantikta da filler gorulur, faillergorulmez Suyu icersiniz, oh serinledim dersiniz, amabunu; sizin serinlediginizi baskasi, siz dahi, kafagozu ile goremez ancak bazi duyular ile isida, acidaoldugu gibi bilir, ruzgarin sizi sardigini hissetmenizgibi hissedersiniz Serinleme olayini gozle gormediginiz icin inkar edebilir misiniz
Su, karmaddedir ama sizin onlara dokundugunuz zaman onu,suyun tadini gozle goremez ancak duyulariniz ilehissedebilirsiniz
Midem zil caliyor kelimesi acligiifade eder Mideniz size aclik mesaji gonderir, dikkatedin, gosterir demiyorum, aciktigimizi hissettirir,acligi da kafa gozu ile goremezsiniz ama birazilerleyen giderilmeyen aclik, bedene hukmeder, sizihalsiz birakir, takatten dusurur
“Halin niye boyledir diyene “acliktan dersek, o kisi derse “haniacligin ben gormuyorum, halbuki bizim acliktanrengimiz sararmis solmus, elimiz, kolumuz kalkmazolmus, boyle iken “ben senin renginin soldugunu,halsizligini goruyorum, benim gozlerim ancak bunugoruyor derse, acligi inkar edebilir mi, gerci kisikendisi dahi kafa gozu ile kendindeki acligi gormezama butun siddeti ile yasar
Acligin; ustundekitasarrufunu, hukmunu gorur ve yasar Iste buyazdiklarimiz ve yazacak olsak, ciltlerce kitap olacakkadar ornekleri cogaltabiliriz
Simdi buyazdiklarimizi analiz edersek, zayi olmaya musait akilve mantik gibi hasselerin; baskalarinin kurdugu hayalve ruyalarini, bir ilac ile dinecek aci, agrilari, birkova su ile sonebilecek atesin isisini, kasirga,hortum demiyorum ama onlarin da gucunun yetmeyecegi,mesela daglar, saglam binalar gibi, bazi yapilari bizeguc yetirmekten aciz ruzgarlari, gozle gormedigimizacligi ve susuzlugu belirtileri olur ve dahi bir cok seyleri gozle gormuyoruz diye inkar edebilirmiyiz
Bunlarin ve bunlar gibi seylerin varligi hep birsebebe baglidir, olmazsa bunlar da olmaz Ates olmazsaisi olmaz, hastalik olmazsa agrilar olmaz vsBoylesine nakis hasseleri gozle gormuyoruz diye inkar edemiyor isek, nasil acikan kisi nasil acligibedeninde hissediyor, susayan kisi nasil suya yaniyor,susuzlugu, bedeninde cigerlerinde, damagi,dudaklarinda hissediyor, basi agriyan kisi agriyi gormese de, nasil butun bedeninde o agriyihissediyorsa, tipki onun gibi ALLAHU Azimussan i dalayik olan insanlar butun bedeni, kalbi, ruhu, gozu,kulagi, kalp gozu, kalp kulagi, damagi ile, akli,mantigi ile gorur, duyar, tadar ve yasar
Allah’invarligini inkar etmek, kainati ve butun alemi inkaretmek demektir Zira O’ nun varligi demek, kainatinvarligi demek
Onun varligi oylesine asikar ki, zatenbazi insanlarin gormeyisi, tek olmasindan acikolmasindan kaynaklaniyor
Simdi geceyi gunduz ilebiliriz Eger hic gunduz olmasa hep gece olsa surekligeceyi yasadigimiz icin, onu ancak ziddi ile idrakedebilecegimiz icin, ziddi da olan gunes olmasa,gecedir, karanliktir, diyemeyiz, ya da tersi olsa hepgunes olsa gece olmasa, gunduz de ziddi olan gece ilebilinir, o zaman ziddi olan gunduzu gunduz olarakbilmez, gormeyiz, zira her sey ziddi ile bilinir
Erkek kadin ziddi ile buyuk kucuk ziddi ile asagiyukari ziddi ile, soguk sicak ziddi ile guzel cirkin,dar, genis ziddi ile yukseklik alcaklik ziddi ile
Herseyin bir ziddini arastiracak olursak gorecegiz,oldugunu gorecegiz Bazi elementlerin zit elementlerlebilindigini gorecegiz Goremedigimiz, bilemedigimiz tek sey, esi karsiti, benzeri olmayandir O da butunmevcudatin yegane sahibi olan Allahu Teala’dir
Bunuda mucizevi Kur’an’in da bildirmistir, hangi ayetoldugu su an aklima gelmedi, “biz sizleri ciftyarattik , derken kainattaki ciftleri kastediyor
vesizleri bir erkek ve disiden yarattik Erkeginbilinmesi, kadin ile bilinir ve kainatin devamikarsiti ile mumkundur Iste ayette bundan bahsediyor(hayvanlari, bitkileri cift yarattik) Dikkatinizi cekerim, Nuh (as) tufanda gemiyi yaparken AllahuTeala “gemiye herseyden birer cift al “ buyurmustu
Isıgın olmasi icin karanliga ihtiyac var Evet, herseyi bir seye muhtac yaratan Allahu Alem, yalnizKendisinin Samed oldugunu, kimseye muhtac olmadigini,herkesin O’na muhtac oldugunu bildiriyor Kur’aniKerimin ‘de
Allahu Alem, insanogluna oylesine guzel, oylesinemuazzam ve oylesine mukemmel, sinirsiz bir akil vermiskiHani butun mevcudatin yegane sahibi yuce Rabbimizbuyuruyor ya,
“insanlar husrandadir ancak hakkitavsiye eden ve sabri tavsiye eden “( Asr suresi2ayet )
ve yine “sizler icin yeri bir dosek yaptik,geceyi gunduzden gunduzu geceden ayirdik “
ve yine buyuruyor, gok yuzunu gunes, ay ve yildizlar ile donattik, gozleri ile gorup ibret alsinlar diye ama onlar kim, ibret almak kim, hic akillari ile dusunmezler mi
Ayetler karisik yazildi, siz soylemeden ben hatami bildireyim Herhalde gunesi,ayi, yildizlari, kurrei arzi var eden Allahu Alem,bizim akillarimizdan ve idraklerimizden bahsetmiyor,zannedersem sizin ve bizim bu sekli ile akl edemiyecegimiz bir manevi bir akildan bahsediyor
Zira bu aklimizdan bahsetse, bizim goge bakinca yalnizbulutu, gunesi, ayi, yildizlari gordugumuzu ve buaklimiz ile bu gunes, bu ay, yildizdir diyecegimizi ALLAHU ALEM bilmiyor mu O halde bize bunlara aklimizi, gozlerimizi cevirerek neyi gostermek istiyor
Yalniz onemli bir tabloyu sizlere acmadan edemiyecegim Galileo engizisyon tarafindan tard edildi Sucu dunya yuvarlaktir demis ve kendi ilmi ile bazi seyleri kesf etmistir Onun kadar zekalari calismayanlar ise, ancak onu inkar etmisler, onu vatan haini gibi gostermislerdi
Yazik dunyanin yuvarlak oldugunu, dondugunu ne kadar delilleri ile savunsa da,onu kaale almamislar, delil degil gozle gorunurseyler istemisler O zaman uydu uzay aletleri
yok tu ki onlara gostersin Aradan zaman gecti, belki o engizisyon mantigina sahip kisiler, emin degilim, aletve cihazlarla dunyanin yuvarlak oldugunu gorduler
ALLAHU Alem, gunumuz insanoglundan bazi perdelerikaldirip, musahede ilmi verdi ve insanlar dunyaninseklini gordu
Ama yazik, cok gecti, o zaman ki bilim adamlarinin bilgisizligini gidermedi Ayni tartisma gunumuzde ahiret icin yapiliyor
Acaba var mi, yokmu, varsa nasil bir yer, deliliniz ne Evet ahiret varve gormesini bilene her yerde kendini gosteriyorDelilim Kur’ani Azimussan, zannediyorum sizler gibiparlak zekaya sahip arkadaslar, biraz Kur’an’i
incelerlerse, kendileri de bilecekler,
17 Agustos 1999’da olan depremi, Zelzele suresinin 99 ayetinde bildiren, Kurani Kerim
Sonraki 7,4 siddetinde olan depremi, sabaha karsi ya da sabah oldugunu 7 surenin 4 ayetinde bildiren Kurani Kerim 1400 yil evvel,gunumuzde Avrupa nin tasarimi olan ve simdi Turkiye’de insa edilen akilli evler, zannedersem ya Mumin, ya Duhan suresinde
(Muminlerin imanlarini kaybetmelerinden endise duymasak, onlara yani inkarcilara odalarindan yukari asansorle cikacaklari evler ve konforlu esyalar verirdik)
ayetin yazilisi daha degisik, benim acziyetim boyle yazdi buyurmasi ve bunu 1400 yil evvel bildirmesini, hemen ayak ustu,Kur’an’in Hakikatleri bildirdigine dair 12 delilolarak yaziyorum
Aslinda Kur’an basli basina herayeti, her her harfi ile hatta esresi, ustunu,seddesi, cezmi ile hatta rakamlari ile de bir mucizevidelildir Galileo’nun dunya yuvarlaktir, donuyor diyen sozune, bazi bilgisiz bilim adamlarinin istedigi deliller simdi ahiretin varligi icin isteniyor ve bize somut delil sunun deniyor
Iste degersiz tas ve topraktan ibaret dunya icin boylesine bilgileri bizesunan Kur’ani Kerim’in , elbette ahiret icin verdigiRahman, Vakia sureleri aklima geldi
Daha bir cokayetlerde Allahu Teala ahiretin, cennetin, cehennemin var oldugunu bizlere bildiriyor Demek ki tas, toprakolan dunyadan, olacaklardan verdigi haberler dogru cikiyorsa Kur’ani Kerim’in; duvarlari elmas, inci,yakut tan insa edilmis cennetten; suyunun kan ve irin,tavani ates, tabani, duvarlari atesten olancehennemden ve bunlari yeknesak Ahiret adi altindatoplayip haber veren Kur’ani Kerim, en buyuk delildir
Sunu da yazmakta yarar goruyorum, kafa gozuyle gorulmeyene gayb denir, bu da ahirettir
ALLAHU Alem gayb degildir,
O, Kendini; zatini,sifatini, esmalarini, gaflet ve delaletle korlesmemis,basiretleri acik olan bazi kullarina dunyada dahi gostermis
Bunlar Abdulkadir Geylani, SahiNaksibendi, Haci Bayram, Mevlana Celaleddin, Said Nursi Hazeratlari ve bunlar gibi basireti acikolanlar, ha basiret kalp gozudur, bunlar kafa gozu degil, kalp gozu ile gorduler
Zaten ALLAHU Alem, kafagozu ile gorulmez Zira kafa gozu nakistir, noksan birsifat ile Allahu Alem’i musahede etmek mumkun degilYalniz; basiretimiz kor, aletlerimiz, cihazimiz yok diye de, engizisyon mantigiyla inkar etmek de dogrudegildir
Elbette Allah’in varligini bir laboratuvarda analiz ederek ya da bir bilim dalinda inceleyerekbilmemiz mumkun degildir ama her zerre, her atom, her molekul haykirir:
“Ey bilim adamlari, bizi AllahuAzimussan yaratti, eger sozunuzde dogru iseniz bizim bir benzerimizi yaratsaniza, yok tan molekul, atom yaratarak bir canli varetsenize
Kur’an bunu zaten soyluyor “ O kadar dogru iseler, hadi birak insani,bir sivrisinegin kanadini yapsalar ya, var olandan degil, olmayan molekullerden, atomlardan var ederekparmak yaratsalar ya, ona hayat verseler ya, 12saatlik duran bir kalpten degil, olu raporu alinmis,cesedi curumeye yuz tutmus kalbi tekrar calistirsalarya,Halimiz suna benzer ki 2 kisi uzanmis yatiyor
Biri ruyasinda cennet gibi bir aleme gitmistir, cesitli baglar, bahceler, koskler, saraylar gezmis, turluturlu yemisler yemis, o ruya aleminde yakuttanelmastan yapili saraylari goruyor, baglar, bahcelerinsaraylarin sultani
“Bak burasi gayb, melekut alemi,buranin anahtari marifetullahtir Dunya ise mulkalemi, musahede ve mumkinat alemi Buraya ancakmarifetullah ile sahip olursun Adami; o gezdigiyerler neyse de, Sultanin guzelliginin savki, onumestu hayran eder, uyanir ama akli, fikri O sultandakalir Arkadasina anlatir, onu dinleyen arkadasi, ruyaalemine inanmadigi icin “benim inanmam icin somutdelil goster, ikimiz de buradayiz, ben niye O sultani gormuyorum Beriki der “ Yahu o yerler beden gozu ilegorulmez, kalp gozu ile gorulur
Inkarciya kizan adamsinirlenir, adamin kafasina tas atar Adam Ah kafamder Beriki “Ne oldu der, inkarci “Kafami acittinder, beriki “Hani nerde aci, ben goremiyorum der
Iste akil ile idrak edene, yaninda yatan kisininruyasini sormali Onun gordugu ruyayi o gorebiliyormuIste ahiret de onun gibi bir alemdirRuya uyuyunca, ahiret olunce gorulur
Mantigi atip da bazi sirlardan bahsedelim, birininruyasini gormekten aciz olan aklimiz, nasil ahiretalemini idrak edebilsinAslinda ahiret de gayb degildir zira insanoglu oralarigezip duruyor, ziyaret ediyor
Oyle saniyorum ki,icimizde ruyasinda baglar, bahceler, guzel evler,insnalar gormeyenimiz ya da kabus niteliginde dehsetverici insanlar, yerler gormeyenimiz yoktur
Isteruyada ruh, bedenden cikar Bedende yalniz nakishissiyati kalir, nefes alma, vucut isisigibiInsanoglu bu hissiyati almazsa yasayamaz Oyuzden insan ve digerleri nakistir Hayati icin birseylere ihtiyaci vardir
Ama Allahu Alem sameddir,hic bir seye ihtiyaci yoktur Neyse konumuza donelimRuya ahiretin varligina delildir Iste bedenden cikanruhlar, layik olanlar berzah alemine cennete, layikolan da cehenneme gider, oralarda seyahat eder
Baziguzel yuzlu insanlar gorur, bunlar melekler,peygamber, evliyalardir Layik olana ilim verirler,bazi dunyada basina gelecekleri bildirirler Bazilarida olmus yakinlarini gorur Oluler ahirette olurlarRuh ahirete gitmezse eger, nasil oluleri gorur
Bazisicin, seytan tayfasi ile gezer, bazisi melek, evliyaSimdi ruyada cenneti, cehennemi kimisi gercek hali ilegorur, kimi de dunya manzarasi ile gorur
Bir kisi biriyilik yapsa, ruyasinda bir ev aldigini gorur, oaldigi dunyada imis gibi gosterilir Orada maksat,yaptigi hayir yuzunden mukafat kazandigini bildirmek,kimi ev kimi arazi, kimi mucevher, kimi cok guzel bires, bunlari zahiri de dunyada imis gibi gorur ama hakikatte cennette verilir
O kadar mulk olacak ki,hepsi bir anda olmaz Her bir amel bir seylericennette kazandirir
Ya da bir hata yapsak birseylerimizi kaybederiz, polisler, jandarmalar bizitutuklar, o da cehennemdir, cezadir Daha sayacakolsak bir suru tabiri ruyanin vardir Ruya ilminialsak, ahireti gercekten musahede eder, gayb olmadigini anlariz
Aslinda biz her an ahiret ileiciceyiz de, bunu akil terazisi tartamiyor ALLAHkatinda zaman kavrami yoktur, bunu ruyada ya da Allah dostlarinin yasadigi bazi yasadigi hallerde musahede ediyoruz
Mesela hocamiza, zaman kavramini AllahuTeala kaldirarak, 1 cocuk dusunen hocamiza 3 cocuguoldugunu ve cocuklarini gostermis Bazisi evlenecegiesini, daha yillar once evlenmeden gorurler Bu dazaman kavraminin olmadigi ruya alemine girer
Gercekten hocamin 3 cocugu, 2 oglan 1 kizi olurMesela bizler her gece zaman icinde zaman, mekanicinde mekan yasariz
Simdi akla muracat etsek, yokcanim boyle sey olmaz, der Ama o dese de biz bunu hergece yasiyoruz
Ruyada turlu turlu mekanlari geziyoruz Isımiz olur; yakinlarimizin evi, isi, ya daarabalara bineriz Belki bir kac gun, belki ay, belkiyil yasar, belki gecmis hayatimiza gider, hattacocuklugumuzu hatta gencligimizi, yasliligimizi, hattatanidik esdostlarin gecmis ya da geleceginiyasariz
Yazsak ornekler cogalir Iste bu kadarzaman yasar, mekan gezeriz Uyaninca bakariz ki,yatagimizdayiz Bazen ruyanin etkisiyle evimizi ilketapta taniyamayizMantigim islemez diyoruz
Mantik gorulmez ama zuhurati, isleyisi ile bilinir Akil ile yaptim,aklimi kullandim, aklim basima geldi, aklimi kacirdimgibi terimlere bakarsak; yaptigi iste akli goremeyiz;ne kullandigini, ne basina geldigini, ne kacirdigini goremeyiz
Baskasinda degil kendi aklimizi dahigoremeyiz
Goremiyoruz diye inkar etmemiz dogru degilBaskasinin kurdugu hayalleri, gordugu ruyalari ve dahicekilen acilari, mesela vucuda giren hastalik virusunu mikroskop ile gorebiliriz, fakar o virusun verdigi acilari kafa gozu ile goremeyiz
Hasta gozlerimizinonunde acilardan inlese, sitma tutup titrese, “haniacilarin, sitma nerde, goremiyoruz , diyebilir miyizKafa gozumuz, yalniz, olan maddeyi gormek icinyaratilmistir, hissiyati asla goremez Mesela atesinvarligi maddedir, goz gorebilir, dumanini da oyleFakat isisi hissiyattir Simdi atesi, dumanini gozumgordu, var, ama isisini gormuyorum, yoktur diye isiyiinkar edebilir miyiz
Ruzgar maddeye hukmeder Agacadokunsa mumkinatta gozle agacin sallandigini goruruzve deriz ki, ruzgar dallari salliyor, fakar ruzgarmadde dairesinde olmadigi icin, gozle gorulmez fiiligorulur
Akil ve mantikta da filler gorulur, faillergorulmez Suyu icersiniz, oh serinledim dersiniz, amabunu; sizin serinlediginizi baskasi, siz dahi, kafagozu ile goremez ancak bazi duyular ile isida, acidaoldugu gibi bilir, ruzgarin sizi sardigini hissetmenizgibi hissedersiniz Serinleme olayini gozle gormediginiz icin inkar edebilir misiniz
Su, karmaddedir ama sizin onlara dokundugunuz zaman onu,suyun tadini gozle goremez ancak duyulariniz ilehissedebilirsiniz
Midem zil caliyor kelimesi acligiifade eder Mideniz size aclik mesaji gonderir, dikkatedin, gosterir demiyorum, aciktigimizi hissettirir,acligi da kafa gozu ile goremezsiniz ama birazilerleyen giderilmeyen aclik, bedene hukmeder, sizihalsiz birakir, takatten dusurur
“Halin niye boyledir diyene “acliktan dersek, o kisi derse “haniacligin ben gormuyorum, halbuki bizim acliktanrengimiz sararmis solmus, elimiz, kolumuz kalkmazolmus, boyle iken “ben senin renginin soldugunu,halsizligini goruyorum, benim gozlerim ancak bunugoruyor derse, acligi inkar edebilir mi, gerci kisikendisi dahi kafa gozu ile kendindeki acligi gormezama butun siddeti ile yasar
Acligin; ustundekitasarrufunu, hukmunu gorur ve yasar Iste buyazdiklarimiz ve yazacak olsak, ciltlerce kitap olacakkadar ornekleri cogaltabiliriz
Simdi buyazdiklarimizi analiz edersek, zayi olmaya musait akilve mantik gibi hasselerin; baskalarinin kurdugu hayalve ruyalarini, bir ilac ile dinecek aci, agrilari, birkova su ile sonebilecek atesin isisini, kasirga,hortum demiyorum ama onlarin da gucunun yetmeyecegi,mesela daglar, saglam binalar gibi, bazi yapilari bizeguc yetirmekten aciz ruzgarlari, gozle gormedigimizacligi ve susuzlugu belirtileri olur ve dahi bir cok seyleri gozle gormuyoruz diye inkar edebilirmiyiz
Bunlarin ve bunlar gibi seylerin varligi hep birsebebe baglidir, olmazsa bunlar da olmaz Ates olmazsaisi olmaz, hastalik olmazsa agrilar olmaz vsBoylesine nakis hasseleri gozle gormuyoruz diye inkar edemiyor isek, nasil acikan kisi nasil acligibedeninde hissediyor, susayan kisi nasil suya yaniyor,susuzlugu, bedeninde cigerlerinde, damagi,dudaklarinda hissediyor, basi agriyan kisi agriyi gormese de, nasil butun bedeninde o agriyihissediyorsa, tipki onun gibi ALLAHU Azimussan i dalayik olan insanlar butun bedeni, kalbi, ruhu, gozu,kulagi, kalp gozu, kalp kulagi, damagi ile, akli,mantigi ile gorur, duyar, tadar ve yasar
Allah’invarligini inkar etmek, kainati ve butun alemi inkaretmek demektir Zira O’ nun varligi demek, kainatinvarligi demek
Onun varligi oylesine asikar ki, zatenbazi insanlarin gormeyisi, tek olmasindan acikolmasindan kaynaklaniyor
Simdi geceyi gunduz ilebiliriz Eger hic gunduz olmasa hep gece olsa surekligeceyi yasadigimiz icin, onu ancak ziddi ile idrakedebilecegimiz icin, ziddi da olan gunes olmasa,gecedir, karanliktir, diyemeyiz, ya da tersi olsa hepgunes olsa gece olmasa, gunduz de ziddi olan gece ilebilinir, o zaman ziddi olan gunduzu gunduz olarakbilmez, gormeyiz, zira her sey ziddi ile bilinir
Erkek kadin ziddi ile buyuk kucuk ziddi ile asagiyukari ziddi ile, soguk sicak ziddi ile guzel cirkin,dar, genis ziddi ile yukseklik alcaklik ziddi ile
Herseyin bir ziddini arastiracak olursak gorecegiz,oldugunu gorecegiz Bazi elementlerin zit elementlerlebilindigini gorecegiz Goremedigimiz, bilemedigimiz tek sey, esi karsiti, benzeri olmayandir O da butunmevcudatin yegane sahibi olan Allahu Teala’dir
Bunuda mucizevi Kur’an’in da bildirmistir, hangi ayetoldugu su an aklima gelmedi, “biz sizleri ciftyarattik , derken kainattaki ciftleri kastediyor
vesizleri bir erkek ve disiden yarattik Erkeginbilinmesi, kadin ile bilinir ve kainatin devamikarsiti ile mumkundur Iste ayette bundan bahsediyor(hayvanlari, bitkileri cift yarattik) Dikkatinizi cekerim, Nuh (as) tufanda gemiyi yaparken AllahuTeala “gemiye herseyden birer cift al “ buyurmustu
Isıgın olmasi icin karanliga ihtiyac var Evet, herseyi bir seye muhtac yaratan Allahu Alem, yalnizKendisinin Samed oldugunu, kimseye muhtac olmadigini,herkesin O’na muhtac oldugunu bildiriyor Kur’aniKerimin ‘de