Snapchat, Instagram Hikayeler kullanıcıların beğenisine sunulana kadar epeyce tanınan bir çevre medya pratiğiydi. Kullanıcılar, birbirinden sefalı filtrelerle 24 saat içinde yok olan gönderiler oluşturabilir, arkadaşlarıyla kısa vade içinde kaybolan sohbetler gerçekleştirebiliyorlardı. Facebook, Instagram’a Snapcat’in en sevilen özelliklerini ‘Hikayeler’ ismi altında ekleyince Snapchat’in kullanıcı sayısında değerli bir düşüş gerçekleşti.
Snapchat, geçtiğimiz hafta sonu yayınladığı yeni filtrelerle bir defa daha milyonlarca kullanıcının dikkatini çekti. Bayanların erkek, erkeklerin ise hatuna dönüşebildiği filtreler, münhasıran Miley Cyrus ve Sarah Silverman üzere ünlü isimlerin kullanıp içerikleri Instagram ve Twitter’da paylaşmasıyla bir anda tanınan hale geldi. Bir dakika! Beşerler neden Snapchat filtreleri ile oluşturdukları içerikleri Instagram ve Twitter’da paylaşıyor?
Snapchat, sefalı filtreler geliştirme ve kullanıcılara sefalı içerikler oluşturma imkanı sunma açısından hayli yararlı bir tatbik. Buna rağmen Snapchat, kullanıcı deneyimini ve toplumsal etkileşim açısından Instagram ve Twitter üzere platformların ziyadesiyle gerisinde kalıyor. Bu nedenle Instagram Hikayeler’in aylık kullanıcı sayısı, Snapchat’in canlı kullanıcı sayısını üçe katlamış durumda.
Snapchat filtreleri, sefalı içeriklerinden ötürü kısa vadede tanınan hale gelseler de kullanıcılar, bu içerikleri Instagram ya da Twitter’da paylaştıklarında daha çokça etkileşim alıyorlar. Bunun en büyük nedenlerinden biri, Snapchat’in ehliyetsiz bir kullanıcı arayüzüne sahip olması. Sonuç olarak Snapchat, tanınan bir filtre sayesinde kısa vadede milyonlarca kişi tarafından ‘yeniden’ indirilse de beşerler Snapchat’i bir içtimaî medya pratiği olarak değil gelişmiş filtrelere sahip bir kamera pratiği olarak kullanıyorlar.