Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İnsanların Yarısından Fazlası Ailesinden Borç Alırken Ucuz Ürün Bulmak İçin Market Market Geziyorlar

İnsanların Yarısından Fazlası Ailesinden Borç Alırken Ucuz Ürün Bulmak İçin Market Market Geziyorlar
0
79

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
s-aa974f2149b8f8f682bffc3036b92572582293b6.jpg


Vatandaş hem borçlu hem ailesine el açacak durumda. Alışverişlerini azaltanlar ucuz eser bulmak için market market dolaşıyor. 

Enflasyon zorluyor. Türkiye'de 10 bireyden 8'i 'gelirim düştü' derken, 10 şahıstan 4'ü de ilesinden yardım alıyor. 


Yüksek enflasyon vatandaşı sarsarken, alım gücü ve fiyat artışları ile sorun büyüyor. Her 10 şahıstan 9’u Türkiye’nin en kıymetli probleminin “ekonomi” olduğunu düşünüyor.




Ipsos'un Bloomberg HT için yaptığı araştırma vatandaşın yarısının borçlu olduğunu, her 10 şahıstan 8'inin gelirinin azaldığını ortaya koydu.

Alım gücünün arttığını söyleyenler oranı yalnızca yüzde 4'te kalırken, alım gücünün birebir kaldığını söyleyenlerin oranı yüzde 13 oldu. 'Alım gücüm düştü' diyenlerin oranı ise ezici bir tartıyla yüzde 83 seviyesinde oldu.

Araştırmaya katılanların yüzde 52'si borcu olduğunu söylerken, yüzde 4'ü cevap vermedi.



Kişisel borcu olanların yüzde 55’i önümüzdeki birkaç ay içinde borç alacağını belirtirken, bugün borcu olmayanların dörtte biri de borç almayı düşündüğünü söyledi.

Aileden maddi takviye alanların sayısının da epey yüksek olduğu görüldü. Sorulara verilen cevaplara nazaran, her 10 bireyden 4’ü son 3 ay içerisinde ailesinden maddi takviye almış durumda.

Ayrıca ailesinden maddi dayanak almış olanları yüzde 69’u önümüzdeki birkaç ay içinde tekrar maddi takviye alacağını belirtti. Bugün ailesinden rastgele bir maddi takviye almayanlar yüzde 20’si de yakın vakitte bu türlü bir takviyeye gereksinim duyacağı görüşünde.

Vatandaşlar yaşanan fiyat artışlarını yönetebilmek için her türlü masraflarını kısmaya çalışıyor.



Hem alım gücünün azalması hem de borçlanmanın getirdiği yükten ötürü çalışsın ya da çalışmasın halkın yüzde 93’ü ek gelir elde etmek için iş arayışında. Araştırmaya katılanlardan yüzde 38'i çalıştığı halde ek gelir için ek iş arayışında olduğunu söylerken yüzde 34'ü zati işsiz olduğunu ve bu nedenle iş aradığını belirtti.

Alışveriş harcamasından giysi harcamasına, dışarıda vakit geçirmekten daha az otomobil kullanmaya ve olağan ki doğalgaz elektrik masraflarını azaltmaya kadar her alanda tasarruf yapmaya çalışan bireyler en çok alışverişleri ucuza getirmek ve doğalgaz ve elektrik masraflarını azaltmak konusunda tedbir alıyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 63'ü en ucuz eser bulmak için market market dolaştığını söylerken, yüzde 58'i giyside en gerekli şeyleri aldığını söyledi.

Araştırma Türkiye'yi temsilen 800 kişi ile yapıldı. 18 yaş üstü bireylerle yapılan araştırma 4-15 Nisan periyodu datalarını içeriyor.
 

Similar threads

Pandemi, tüketim, karantina, alım gücü, enflasyon, kriz derken, araştırma şirketleri değişen tercihleri sorguluyor. Vatandaşın dolabında et görememesi bir sorun olurken, meskende yemek yemek artık zorunluluk haline gelmiş vaziyette! İki farklı araştırma problemleri ortaya koyuyor. İnsanlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
52
İstanbullularla yapılan bir araştırma kentte yaşayan ailelerin geçim durumları, gündemleri ve gelecek beklentilerini gözler önüne serdi. Araştırma sonuçları ekonomik açıdan umut vermiyor. 10 bireyden 8'i geçinemiyor 2022 yılının birinci gecesinde gelen yüklü elektrik, doğalgaz üzere...
Cevaplar
0
Görüntüleme
125
Ekonomik kriz alışveriş alışkanlıklarını baştan aşağı değiştirirken, bütçesi daralan, alım gücü düşen her 10 tüketiciden 9'u fiyat araştırması yaparak marketlere girmeye başladı. Alışverişini ucuza getirmek için market market dolaşanların oranı yüzde 72'den yüzde 87'ye çıkarken...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
TÜİK araştırma sonuçlarına nazaran; en yüksek muadil hanehalkı kullanılabilir fert gelirine sahip yüzde 20'lik kümenin (en güçlü yüzde 20'lik kesim) toplam gelirden aldığı hisse bir evvelki yıla nazaran 0,8 puan azalarak %46,7'ye düşerken, en düşük gelire sahip yüzde 20'lik kümenin aldığı hisse...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
Önce yükselen döviz kurları ardından hız kesmeyen ve giderek artan hayat pahalılığı geldi.  Raflarda üç gün üst üste aynı etiketleri göremeyen tüketiciler “fiyatlar daha da artacak” endişesiyle alışverişe yönelirken pazarlama sektörü de yeni bir trendle tanıştı: “Panik Alışverişi”  Bu süreçte...
Cevaplar
0
Görüntüleme
60
858,497Konular
982,550Mesajlar
30,287Kullanıcılar
Üst Alt