Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Instagram, Algoritmasının Nasıl Çalıştığını Açıkladı

Instagram, Algoritmasının Nasıl Çalıştığını Açıkladı
0
48

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
instagram-herkesin-merak-ettigi-algoritmanin-nasil-calistigi-hakkinda-nihayet-bilgi-verdi-1623247072.jpg

Dünya genelinde çabucak herkesin kullandığı, kullanmasa bile bilgi sahibi olduğu Instagram'ın yıllardır tartışılan bir konusu var. Bu bahis, bilhassa de "Keşfet" isimli sayfada yer alan imgelerin nasıl belirlendiği. Kullanıcılar, bunun bir algoritma sayesinde belirlendiğini biliyor lakin bu algoritmanın nasıl çalıştığı konusu büyük bir bilinmezdi. Dün bir blog gönderisi yayınlayan Instagram CEO'su Adam Mosseri, kelam konusu algoritmanın nasıl çalıştığına ışık tuttu.

Adam Mosseri tarafından hazırlanan gönderi, Instagram'ın aslında birden fazla algoritmayı kullandığını gösteriyor. Bu algoritmalar, kullanıcılardan aldığı "binlerce" sinyali kıymetlendirerek, Akış sayfası ile Keşfet sayfasının şekillenmesini sağlıyormuş. Bu noktada, kullanıcıların Akış sayfalarıyla ilgili de bilgi veren Mosseri, kullanıcıların büyük bir kısmının, Akış sayfasına düşen gönderilerin yarısını bile görmediklerini söylüyor.

Instagram'ın gönderi gösterme algoritması nasıl çalışıyor?


ef415b19892f45ddbe57a5461ebd7acc91ce001c.jpeg

Adam Mosseri'nın yaptığı açıklamalara nazaran Instagram, her biri farklı hedefler uğruna çalışan algoritmaların ortak aklından faydalanarak gönderileri belirliyor. Bununla ilgili örnekler de veren Instagram CEO'su; bir gönderinin ne kadar tanınan olduğu, gönderiyi paylaşan hesabın, kullanıcı ile ne kadar uyumlu olduğu, kullanıcıların neleri beğendiği ve tıpkı kullanıcının kimlerle etkileşime geçtiği, hangi hesapları gezdiği üzere kriterlerin bu algoritmaların temelini oluşturduğunu söylüyor. Bu algoritmaların çalışmasıysa kullanıcılardan gelen sinyaller sayesinde mümkün oluyor. Yani Instagram'da attığınız her adım, aslında size neyin gösterileceğinin belirlenmesini sağlıyor.

Instagram CEO'su kullanıcı bilgilerinin algoritmaları tetiklemesinin gösterilecek gönderiler için kâfi olmadığını söylüyor. Bundan sonra da tahminsel algoritmaların devreye girdiğinden bahseden Mosseri, bu algoritmanın kullanıcının etkileşime girebileceği içerikleri varsayım ederek, bu gönderileri ön plana çıkarıyormuş. Bu şu manaya geliyor; Instagram'ın sahip olduğu algoritma, hangi içerikle etkileşime girebileceğinizi (beğeni, yorum yapma, paylaşma) varsayım ederek, bu gönderinin size ulaştırılmasını sağlıyor. Elbette bu süreç, olasılıklar dahilinde gerçekleşiyor ve daha evvelki kullanım alışkanlıklarınıza nazaran etkileşime girme ihtimalinizin en yüksek olduğu gönderi, en üstte gösteriliyor.


 
858,496Konular
981,661Mesajlar
29,729Kullanıcılar
DakaskSon üye
Üst Alt