Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Instagram, TikTok'a benzemeyi beceremediğini itiraf etti

Instagram, TikTok'a benzemeyi beceremediğini itiraf etti
0
120

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83

Uzun bir müddettir rakip platformlardan özellik ‘ödünç alma’ siyasetini sürdürmeye devam eden Instagram, son zamanlardaysa TikToklaşmasıyla gündemde. Fotoğraf paylaşım uygulaması olarak çıkışını yapan platform, her geçen gün yeni bir TikTok gibisi özelliğiyle gündeme geliyor. Bunun da ötesinde platform, TikTok’tan araklanan görüntülerle dolup taşıyor.

Webtekno'nun haberine nazaran Instagram, ortaya çıkan bir evraka nazaran bu durumun da ziyadesiyle farkında. Wall Street Journal tarafından elde edilen Meta içinden bir rapor, Instagram’daki mevcut durum ve kullanıcı tecrübesi hakkındaki sıkıntıların şirket içinde de ele alındığını gösterdi. Raporun özeti, Instagram’ın TikToklaşmaya çalışmasının şu anda pek de başarılı sonuçlar sunmadığına işaret ediyordu.

Instagram’da geçirilen vakit, TikTok’tan 10 kat daha az: 


Ağustos ayında yayınlanan ve “Creators x Reels State of the Union 2022” başlıklı raporda yer alan bilgilere nazaran Instagram kullanıcıları, her gün toplam 17,6 milyon saat Reels izliyorlar. Lakin bu sayı, TikTok’un neredeyse 10 kat altında kalıyor. Evrak, TikTok kullanıcılarının günde 197,8 milyon saat içerik tükettiğini gösteriyor.

Raporun ortaya çıkmasıyla kimi başlıklar hakkında açıklama yapan Meta sözcüsü Devi Narasimhan, izleme saatlerinin aktüel ve global kapsamlı olmadığını paylaştı. Öte yandan şimdiki izlenme saati sayısını paylaşmaktan kaçındı. Devi, Reels etkileşiminin şu anda aydan aya artmakta olduğunu tabir etti.

085329543-instagram.jpeg

Rapor, Instagram’da paylaşılan içeriklere de bir ışık tutuyor. Meta’nın kendisi bile Reels içeriklerinin neredeyse üçte birinin diğer bir platformda üretildiğini açıklıyor. Bunların büyük bir çoğunluğuysa TikTok’tan geliyor. Meta, TikTok logosunu taşıyan içerikleri geri plana atmaya başlamış olsa da bu tedbirin kullanıcılar için pek de caydırıcı olmadığı görülüyor.

Peki içerik üreticileri bu bahiste ne diyor?

Wall Street Journal’a konuşan içerik üreticisi Landen Purifoy, Instagram’ın neden bu bahiste başarısız olduğunu kendi gözünden aktardı. Hem TikTok, hem YouTube Shorts hem de Instagram için içerik üreten Purifoy, paylaştığı bir görüntünün Instagram dışındaki öteki platformlarda milyonlarca izlenme aldığını paylaştı. Ama Instagram’da birebir görüntünün izlenme sayısı 100 bini bile aşamadı. Purifoy, hasebiyle “Kimse Instagram için yepyeni içerik üretmeyecek. Mana vermiyor.” sözlerini kullandı.

Instagram’ın içerik üreticilerine teşvik için ayırdığı 1 milyar dolar bile işe yaramadı:

Instagram, bu yılın başında içerik üreticilerini platformda orjinal içerik üretmeye teşvik etmek için 1 milyar dolarlık bütçe ayırmıştı. Direkt içerik üreticilerine ödenmek üzere ayrılan bu para, Meta raporuna nazaran daha yarısına bile ulaşamadı. Instagram, yıl sonuna kadar ayırdığı bu paradan yalnızca 120 milyon dolar harcadı. Öte yandan tıpkı Meta sözcüsü, 120 milyon dolar bilgisinin de aktüel olmadığını açıkladı. Ancak tekrar aktüel bir bilgi sunmaktan kaçındı.
 

Similar threads

Sosyal medya platformu Instagram, öbür uygulamalardan farklı olarak oburunun içeriğini yine paylaşmak için epey güç yollar sunuyor. Fakat son haberlere nazaran platform, yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Buna nazaran öne çıkanlarınızdaki gönderileri yine paylaşmak mümkün olacak. INSTAGRAM...
Cevaplar
0
Görüntüleme
136
Dün sizlerle paylaştığımız bir haberde, popüler sosyal medya platformu Instagram’ın içerik üreticileri için planladığı ‘ücretli abonelik’ sisteminin testlerine başladığını aktarmıştık. Sınırlı sayıda kullanıcıda denenmeye başlayan bu özellik sayesinde içerik üreticilerinin aylık bir abonelik...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
Popüler fotoğraf ve görüntü paylaşma platformu Instagram, başka uygulamalardan farklı olarak oburunun içeriğini yine paylaşmak için epeyce sıkıntı yollar sunuyor. Lakin son haberlere nazaran platform, yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Buna nazaran öne çıkanlarınızdaki gönderileri tekrar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
136
Kısa müddette yüz milyonlarca bireye ulaşan Tiktok ile kıyasıya rekabet içinde olan Instagram, kendi içerik üreticilerinin Reels olarak Tiktok görüntülerini paylaşmasından rahatsız olmuş üzere görünüyor. Instagram, Reels'te daima Tiktok görüntüleri paylaşılması sebebiyle özgün içerik problemi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Instagram Reels her geçen gün kullanıcı sayısını ve popülerliğini artırmaya devam ediyor. Kullanıcıların platformda daha özgün içerikler üretebilmesi için de birtakım düzenlemelere imza atan Instagram, hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz yıl birinci olarak Reels görüntü mühletini 60 saniyeye...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt