Gün geçtikçe insanların toplumsal medyada ve internette geçirdikleri müddet artmaya devam ediyor. Hal bu türlü olunca da toplumsal medya platformları daha çok kullanıcıyı çekebilmek için daha çok yeni özellik geliştirmeye başladı.
Günümüzde de en çok kullanılan toplumsal medya platformları ortasında ‘tatlı’ bir rekabet ortamı var. Her ne kadar rakip olsalar da git gide birbirine daha çok benzeyen TikTok ve Instagram’da en çok kullanıcı sayısına sahip platformlardan biri. Biliyorsunuz ki sizlerle Instagram geçtiğimiz günlerde TikTok’ta var olan birkaç özelliği bünyesine eklemek için çalışmalara başlamıştı. Artık de Instagram’ın çok daha büyük bir değişikliğe gidebileceği ortaya çıktı.
Instagram, dizaynında büyük bir değişikliğe gidiyor
Biliyorsunuz ki uzun bir mühlet evvel Instagram kullanıcıların hayatına evvel Öyküler akabinde da Reels’lar girmişti. Kısa bir müddetliğine de IGTV uygulaması kullanmıştık. TikTok ile hayli benzeri özelliklere sahip olsalar da iki platform aslında epey sıkı bir rakip. Üstelik geçtiğimiz günlerde Instagram, TikTok görüntülerinin öne çıkmasını engellemek için de yeni tedbirler alacağını duyurmuştu.
Tabii bu durumda rakibinden geri kalmak istemeyen ve TikTok ile ortasındaki tasarımsal farkları kapatmaya çalışan Instagram, çalışmalarına büyük bir sürat kazandırdı. Şirketin şimdiki yeniliği ise Gönderi Sabitleme özelliği üzere kolay bir ekleme olmayacak. Kullanıcıların Reels’ta geçirdiği mühletin artmasıyla birlikte, bu mevzuya yönelen şirket ana akıştaki Öyküler kısmını büsbütün kaldıracak.
Peki Öyküler nereye gidiyor?
Yukarıda da görmüş olduğunuz gibi düz, fotoğraf ve görüntülere yük verilecek bu yeni tasarımla birlikte Instagram kullanıcıların daha çok vakit geçirdiği Reels’ları öne çıkarmayı planlıyor. Olağan bu yeni dizaynın şimdiden tenkit alacağı ve “Hikayeler nerede?” sorularına sebebiyet vereceği de açık. Kıssalar çubuğunun yeni yeri şu anda belirsizliğini koruyor.
Instagram’ın dizaynını bu biçimde güncellemesi halinde kullanıcı sayılarında bir değişiklik olur mu bilinmez. Fakat platformun gitgide TikTok’a daha çok benzediği ortada. Techcrunch, bunun bir test manzarası olduğunu söylüyor. Yani bu yeni tasarımı ilerleyen günlerde görmeme ihtimalimiz de var. Lakin argümanlar ve manzaralar hakikat çıkarsa, ortalık biraz kızışacak üzere duruyor.