Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Intel’den Yeni Teknolojiler: Smooth Sync ve Speed Sync

Intel’den Yeni Teknolojiler: Smooth Sync ve Speed Sync

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
Intelden-Yeni-Teknolojiler-Smooth-Sync-ve-Speed-Sync2.jpg

Intel, Arc “Alchemist” grafik tahlilleri ile VESA Adaptive Sync takviyesinin yanı sıra Smooth Sync ismini verdiği yeni bir şirket içi ekran yenileme suratı teknolojisi sunuyor. Bu özellik, Adaptive Sync dayanağı olmayan, sabit yenileme suratına sahip dizüstü ve masaüstü bilgisayarları hedefliyor.

Mavi kadronun teknolojisi, GPU’nun ekranın yenileme suratından daha yüksek bir süratte çerçeveler oluşturmasının neden olduğu yırtılma tesirini ortadan kaldırmak için geliyor. Böylece oyunlarda “V-Sync” ayarını açmak zorunda kalmayacağız.

Intelden-Yeni-Teknolojiler-Smooth-Sync-ve-Speed-Sync.jpg


Intel Smooth Sync’in çalışma biçimi şu formda:
  • Oyunda V-Sync devre dışı bırakılmalı.
  • GPU, üretebileceği azamî kare suratını sunacak.
  • Intel tarafından hafif bir renk taklidi filtresi uygulanacak.
  • Sonuç olarak ekrandaki yırtılma bölgesi bulanık hale gelerek berbat manzarayı ortadan kaldıracak.
Buradaki gaye, filtreyle birlikte V-Sync’den çok daha az gecikme müddetleri sağlamak. Hakikaten sabit yenileme suratına sahip düşük bütçeli dizüstü bilgisayarlar bile ekran yırtılması olmadan oyunları düşük gecikmeli olarak oynatabilir. Smooth Sync, yeni Arc grafik şoförlerinin modülü olan ve Arc “Alchemist” grafik işlemcileriyle çalışacak yazılım seviyesinde bir özellik.

Smooth Sync şaşırtan derecede kolay bir teknoloji ve yalnızca ekran yırtılmasının meydana geldiği çizgiyi bulanıklaştırarak daha az fark edilmesini sağlıyor. Intel, yırtılmanın meydana geldiği kenarda bir renk taklidi filtresi kullanmakta ve bölünmüş manzara hala orada olsa bile tam ekran yırtılması kadar rahatsız edici olmayacak.

Aslında resmi Arc duyurusu sırasında yeni teknolojilere biraz değinmiştik, artık ise ayrıntıların sayısı artıyor. Mavi grup Speed Sync isminde farklı bir teknolojiden de bahsetmişti. Speed Sync, sabit yenileme suratına sahip monitörler için bile düşük gecikme müddeti ve akıcı bir oyun tecrübesi sunuyor. Temel olarak GPU, oluşturma arabelleğini sanallaştıracak, akabinde ekranı izleyecek ve tekrar de sabit bir kare suratı hududundan kaçınırken yırtılmayı önlemek için data transfer sürecini senkronize edecek.

Intelden-Yeni-Teknolojiler-Smooth-Sync-ve-Speed-Sync3.jpg


Speed ​​Sync, temelde dezavantajları hariç olmak kaydıyla V-Sync ile birebir. Çerçeve arabelleğini sanallaştırıyor ve oyununuza gerçek vakitli olarak ahenk sağlayabiliyor. Sonuç olarak giriş gecikmesini artıran arabellekten geçiş sürecini beklemek yerine, monitör yenilenir yenilenmez en son kareyi canlı olarak gönderebiliyor. En kıymetlisi ise FPS sınırlaması yok.

Tüm bunlar Counter-Strike: Küresel Offensive ve Valorant üzere yüksek kare suratında çalışabilen birçok e-spor oyununda yarar sağlayabilir. Uyarlanabilir yenileme suratına sahip monitörler piyasaya çıktıkça V-Sync yavaş yavaş gözden düştü. NVIDIA G-Sync takviyeli monitörlerin fiyat farkı azaldı. AMD ise özel donanım olmadan çalışabilen açık kaynaklı bir uyarlamalı senkronizasyon teknolojisi olan FreeSync’i geliştirmeye devam ediyor.

Çoğu monitör bugünlerde FreeSync/G-Sync şemsiyesi altına giriyor ve V-Sync büyük ölçüde saf dışı kalıyor. Fakat dizüstü bilgisayarlar da dahil olmak üzere tüm monitörler bu türlü teknolojilere sahip değil ve birtakım vakitlerde V-Sync’in yararlarını görebiliyoruz. Speed ​​Sync ve Smooth Sync, sabit yenileme suratına sahip monitörleri güzelleştirmenin yanı sıra, uyarlamalı senkronizasyonu kapalı bırakmak istediğiniz oyunlarda imaj kalitesini güzelleştirmek üzere misyon yapacak.
 

Similar threads

Biz oyunseverler oyunları mümkün oldukça sürükleyici hale getirmek için PC donanımına yüksek miktarlarda yatırım yapıyoruz. Ancak yaygın donanım ve yazılım sorunları, optimizasyon sorunları ve ekran yırtılmaları gibi birçok şey oyun deneyimini baltalayabiliyor. Oyunlarda ve ekran kartı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
50
Strix XG43UQ’da 144 Hz’e kadar yenileme suratına ve 1 ms hareketli fotoğraf reaksiyon mühletine (MPRT) sahip 43 inç boyutunda bir panel kullanılıyor. Modelde ayrıyeten Display Stream Compression (DSC) teknolojisine yer veriliyor. HDMI 2.1 irtibat noktası ile oyuncular en yeni konsollarda 4K 120...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
ASUS, oyuncular için özel olarak tasarladığı, dünyanın en güçlü ve çok yönlü oyun dizüstü bilgisayar modellerinden oluşan ROG (Republic of Gamers) serisinin yeni üyelerini tanıttı. "For Those Who Dare: Unleash the Tiger Inside" ismiyle gerçekleşen tanıtım etkinliğinde Intel® Core™  11th Gen H...
Cevaplar
0
Görüntüleme
42
Yaklaşık yedi ay evvel ARC isimli ekran kartı markasını tanıtan Intel, NVIDIA ve AMD’nin kıyasıya rekabet ettiği ekran kartı pazarına iddialı bir biçimde giriş yapacağını duyurmuştu. Yüklü olarak RPG oyun karakterleri üzerinden isimlendirileceği açıklanan bu ekran kartlarının âdeta RTX...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
ASUS, NVIDIA GeForce RTX ™ 3050 ve 3050 Ti dizüstü bilgisayar GPU’larına sahip oyun bilgisayarlarını tanıttı. Yeni GPU’lardan güç alan ROG ve TUF Gaming serisi dizüstü bilgisayarlar, en yeni işlemcileri, yüksek tazeleme ve çözünürlüğe sahip sürükleyici manzaraya sahip ekranları, gözü pek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
858,497Konular
982,535Mesajlar
30,266Kullanıcılar
Sami59Son üye
Üst Alt