Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İnternet erişimine sahip girişimlerin oranı yüzde 96,0 oldu

İnternet erişimine sahip girişimlerin oranı yüzde 96,0 oldu
0
106

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83

Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına nazaran; 2021 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan teşebbüslerin İnternete erişim oranı 95,3 iken bu oran 2022 yılında 96,0 oldu. Teşebbüslerin 92,1'i 2022 yılında İnternete erişimde sabit genişbant temas kullandı. Teşebbüslerin 86,4'ü ise teşebbüs tarafından sağlanan taşınabilir bilgisayar yahut akıllı telefon üzere bir aygıt aracılığıyla taşınabilir telefon ağları üzerinden iş emelli İnternet kullandığını beyan etti.


İnternet üzerinden toplantı yapan teşebbüslerin oranı 30,4 oldu


En az 10 çalışanı olan teşebbüslerin 30,4'ü 2022 yılında İnternet üzerinden toplantı yaptığını belirtti. İnternet üzerinden toplantı yapan teşebbüsler çalışan sayısı büyüklük kümesine nazaran incelendiğinde; 10-49 çalışanı olan teşebbüslerin 26,6'sının, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerin 45,8'inin ve 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerin ise 76,0'ının uzaktan toplantı yaptığı görüldü.


Girişimlerin 68,4'ü çalışanlarına uzaktan erişim imkanı sağladı


Girişimlerin 68,4'ü, 2022 yılında çalışanlarının teşebbüsün e-posta sistemine yahut doküman ve dokümanlarına yahut iş uygulamalarına/yazılımlarına uzaktan erişim imkanının olduğunu beyan etti. Çalışan sayısı büyüklük kümesine nazaran teşebbüsün kaynaklarına uzaktan erişim imkanı sağlama oranı, 10-49 çalışanı olan teşebbüslerde 66,1, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerde 78,7 ve 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerde ise 89,3 oldu.


Çalışanlarına teşebbüsün kaynaklarına uzaktan erişim imkanı sağlayan teşebbüslerin oranı, 2022

Web sitesine sahip teşebbüslerin oranı 51,2 oldu


Web sitesi sahiplik oranı, 2021 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan teşebbüslerde 49,4 iken bu oran 2022 yılında 51,2 oldu. Web sitesi sahiplik oranı çalışan sayısı büyüklük kümesine nazaran incelendiğinde; 2022 yılında 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerin 92,3'ünün, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerin 69,7'sinin ve 10-49 çalışanı olan teşebbüslerin ise 47,0'ının web sitesi sahibi olduğu görüldü.


Web sitesi sahiplik oranı ekonomik faaliyet kümesine nazaran incelendiğinde ise 2022 yılında web sitesi sahibi olan teşebbüslerin oranının en fazla 92,2 ile "bilgi ve iletişim" faaliyeti yürüten teşebbüsler olduğu görüldü. Bunu, 78,3 ile "bilgisayarların ve irtibat araç ve gereçlerinin onarımı" ve 64,9 ile "mesleki, bilimsel ve teknik faaliyetler" yürüten teşebbüslerin olduğu ekonomik faaliyet kümeleri izledi. Web sitesi sahibi olan teşebbüslerin oranının en düşük olduğu ekonomik faaliyet kümeleri ise 34,0 ile "inşaat", 37,7 ile "ulaştırma ve depolama" ve 50,7 ile "toptan ve perakende ticaret; motorlu kara taşıtlarının ve motosikletlerin onarımı" faaliyetlerini yürüten teşebbüsler oldu.


Her 5 teşebbüsten biri e-satış yaptı


Girişimlerin 2021 yılında e-satış yapma oranı, 2020 yılına nazaran 6,8 puan artarak 19,3 oldu. E-satışlar; İnternet (web siteleri ya da taşınabilir uygulamalar) ve/veya Elektronik Data Alışverişi (EDI) aracılığı ile gerçekleştirilmektedir. Çalışan sayısı büyüklük kümesine nazaran e-satış yapma oranı, 10-49 çalışanı olan teşebbüslerde 18,7, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerde 20,8 ve 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerde ise 32,0 oldu.

E-satış yapma oranı ekonomik faaliyet kümesine nazaran incelendiğinde ise 2021 yılında en fazla e-satış yapma oranının 41,4 ile "konaklama ve yiyecek hizmeti" faaliyetlerini yürüten teşebbüslerde olduğu görüldü. Bunu 30,3 ile "bilgi ve iletişim" ve 25,0 ile "toptan ve perakende ticaret; motorlu kara taşıtlarının ve motosikletlerin onarımı" faaliyetini yürüten teşebbüsler takip etti.

Ekonomik faaliyet kümesine nazaran e-satış yapan teşebbüslerin oranı, 2020, 2021

Online mağazalar ve pazar yerlerini web satış platformu olarak kullanan teşebbüslerin oranı arttı


En az 10 çalışanı olan teşebbüslerin 15,9'u 2021 yılında web sitesi ya da taşınabilir uygulamalar üzerinden web satış yaptı. Web sitesi ya da taşınabilir uygulamalar üzerinden web satış yapan teşebbüslerin 59,0'ı kendi web siteleri ya da taşınabilir uygulamalarını kullanırken 80,9'u farklı teşebbüslerin de satış yapabildiği online mağazalar ve pazar yerleri ile taşınabilir uygulamalarını web satış platformu olarak kullandı. Farklı teşebbüslerin de satış yapabildiği online mağazalar ve pazar yerleri ile taşınabilir uygulamaları üzerinden web satış yapan teşebbüslerin oranı 2020 yılında 69,7 idi.


Yurtdışına web satışı yapan teşebbüslerin oranı arttı

Web sitesi ya da taşınabilir uygulamalar aracılığı ile 2021 yılında mal yahut hizmet satışı yapan teşebbüslerin 21,1'i yurtdışına satış yaptı. Bu oran, bir evvelki yıl 19,5'ti. Yurtdışına web satışı yapan teşebbüslerin 2021 yılında satış sürecinde karşılaştığı zorluklar incelendiğinde ise; teşebbüslerin en fazla karşılaştığı zorluğun 47,0 ile yurtdışına satılan eserlerin teslim yahut iade edilmesinin yüksek maliyeti olduğu görüldü. Bunu, 30,8 ile mevzuat bilgisi eksikliği ve 30,7 ile yurtdışına satış yaparken şikayet ve ihtilafların tahliliyle ilgili zorlukların izlediği görüldü.


Girişimlerin 17,8'i bilgi ve irtibat uzmanı istihdam etti

En az 10 çalışanı olan teşebbüslerin 17,8'i 2022 yılında ana işi bilişim teknolojileri olan ve bilişim sistemleri ve uygulamalarının kurulması, işletilmesi ve geliştirilmesi süreçlerinde vazife alan bilgi ve bağlantı uzmanı istihdam etti. Bu oran, 2020 yılında 11,8'di. Çalışan sayısı 10-49 olan teşebbüslerin 13,8'i, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerin 32,3'ü, 250 ve daha fazla çalışanı olan teşebbüslerin ise 72,6'sı 2022 yılında bilgi ve irtibat uzmanı istihdam ettiğini belirtti.


Bilgi ve bağlantı uzmanı işe alan yahut almayı deneyen her 3 teşebbüsten biri zahmetle karşılaştı


Girişimlerin 6,9'u 2021 yılında en az bir bilgi ve bağlantı uzmanını işe aldı yahut almayı denedi. Bu oran, 2019 yılında 5,0'dı. Bir bilgi ve irtibat uzmanı işe alan yahut almayı deneyen teşebbüslerin 36,1'i 2021 yılında işe alım sürecinde adayların müracaat eksikliği/yetersizliği, ilgili alanda gerekli niteliklere (eğitim/öğretim) sahip olmaması, ilgili iş tecrübesine sahip olmaması yahut yüksek fiyat beklentisi üzere zahmetler ile karşılaştı. Bir bilgi ve irtibat uzmanı işe alan yahut almayı deneyen teşebbüslerden işe alım sürecinde rastgele bir zahmet yaşayan teşebbüslerin oranı 2019 yılında 41,0'dı.


Girişimlerin 28,5'i bilgi ve bağlantı teknolojileri güvenliği ihlal olayı yaşadı

Girişimlerin 28,5'i 2021 yılında bilgi ve bağlantı teknolojileri güvenliği ihlal olaylarından en az birini yaşadığını beyan etti. Bilgi ve bağlantı teknolojileri güvenliği ihlal olaylarından en az birini yaşadığını beyan eden teşebbüsler çalışan sayısı büyüklük kümesine nazaran incelendiğinde; 10-49 çalışanı olan teşebbüslerin 27,8'inin, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerin 32,0'ının ve 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerin ise 34,1'inin en az bir güvenlik ihlal olayı yaşadığı görüldü.


Bilgi ve irtibat teknolojileri güvenliği ihlal olaylarına nazaran güvenlik ihlali yaşayan teşebbüslerin oranı, 2022


Robot teknolojisi en fazla imalat dalında kullanıldı


En az 10 çalışanı olan teşebbüslerin 5,2'si 2022 yılında endüstriyel robot yahut hizmet robotu kullandığını belirtti. Endüstriyel robot yahut hizmet robotu kullandığını belirten teşebbüsler ekonomik faaliyet kümesine nazaran incelendiğinde; en fazla robot kullanan teşebbüslerin 9,3 ile "imalat" faaliyeti yürüten teşebbüsler olduğu görüldü. İmalat kesiminde 10-49 çalışanı olan teşebbüslerin 6,1'i, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerin 15,0'ı ve 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerin 41,5'i robot teknoloji kullandı.

Endüstriyel robot yahut hizmet robotu kullandığını belirten teşebbüslerin robot kullanma kararına tesir eden faktörler incelendiğinde; teşebbüslerin en fazla 78,0 ile süreçlerin ve/veya üretilen mal ve hizmetlerin yüksek hassasiyetini yahut standartlaştırılmış kalitesini sağlamak gayesi ile robot kullanma kararı aldıkları görüldü. Bunu, 68,0 ile yüksek personellik maliyeti ve 66,1 ile teşebbüsün ürettiği mal yahut hizmet yelpazesini genişletmek faktörleri izledi.


Girişimlerin 61,6'sı bilgi ve irtibat teknolojilerinde çevresel tesirleri dikkate aldı


Girişimlerin 61,6'sı 2022 yılında bilgi ve irtibat teknolojileri hizmetlerini yahut ekipmanını seçerken güç tüketimi üzere çevresel tesirlerini dikkate aldığını beyan etti. Bilgi ve irtibat teknolojileri hizmetlerini yahut ekipmanını seçerken çevresel tesirlerini göz önünde bulundurduğunu beyan eden teşebbüsler ekonomik faaliyet kümesine nazaran incelendiğinde; en fazla 77,1 ile "bilgi ve iletişim" faaliyet kümesinde yer alan teşebbüslerin bu tesirleri dikkate aldığını beyan ettiği görüldü. Bu faaliyet kümesini 75,9 ile "bilgisayarların ve bağlantı araç ve gereçlerinin onarımı" ve 74,2 ile elektrik, gaz, buhar ve havalandırma sistemi üretim ve dağıtımı ve su temini; kanalizasyon, atık idaresi ve düzgünleştirme faaliyetleri" izledi.


Yapay zeka en fazla 17,5 ile 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüsler tarafından kullanıldı


Yapay zeka teknolojilerinden rastgele birini kullandığını belirten teşebbüslerin oranı, 2021 yılında 2,7 iken 2022 yılında 3,5 oldu. Çalışan sayısı büyüklük kümesine nazaran yapay zeka kullanan teşebbüslerin oranı incelendiğinde; 10-49 çalışanı olan teşebbüslerin 2,8'inin, 50-249 çalışanı olan teşebbüslerin 5,5'inin ve 250 ve üzeri çalışanı olan teşebbüslerin 17,5'inin yapay zeka kullandığı görüldü. Bu oranlar 2021 yılında sırasıyla 2,3, 3,6 ve 9,6 idi.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı
 

Similar threads

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) "Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması, 2022" sonuçlarını açıkladı. Buna göre, 2021'de 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin internete erişim oranı yüzde 95,3 iken, 2022'de bu oran yüzde 96'ya çıktı. Girişimlerin yüzde 92,1'i...
Cevaplar
0
Görüntüleme
120
Dış ticaret bilgileri ile iş kayıtları sisteminde yer alan teşebbüslerin ana faaliyet çeşidi ve çalışan sayısı bilgileri eşleştirilerek, dış ticaret yapan teşebbüslerin özellikleri elde edilmektedir. Dış ticaret istatistikleri ve iş kayıtları sistemi kullanılarak elde edilen datalara nazaran...
Cevaplar
0
Görüntüleme
47
Geçici sonuçlara nazaran 2021 yılında aktif olan teşebbüslerin 43,1'i hizmet kesiminde, 36,5'i ise ticaret dalında yer aldı. İstihdamda ise hizmet kesimi toplam istihdamın 37,4'ünü oluştururken sanayi dalının istihdam hissesi 28,9 oldu. Ciroda en yüksek hissesi ticaret dalı aldı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
Rekabet Kurumu, Türkiye'de etkin olarak hizmet vermekte olan dört büyük ikinci el araç-satış platformuna soruşturma açtığını duyurdu. Kurum tarafından yapılan açıklamalarda, elde edilen bulguların soruşturma için kâfi olduğu tabirine yer verildi. Rekabet Kurumu, bahsi geçen platformların 4054...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
Rekabet Kurumu, bugün internet sitesinde paylaştığı duyurusunda bilişim ve bağlantı teknolojileri dalında faaliyet gösteren 7 teşebbüse yönelik soruşturma başlatıldığını duyurdu. Kurum, kelam konusu teşebbüslere yönelik Rekabet Korunması Hakkında Kanun’un bir hususunu ihlal ettiği argümanı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
858,496Konular
981,666Mesajlar
29,738Kullanıcılar
myanardag0Son üye
Üst Alt