Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İnternet sayfaları paralı mı oluyor?

İnternet sayfaları paralı mı oluyor?
0
101

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Internet yayıncılığının ticari mantığı tıpkı basılı yayıncılık ekonomisi gibi gelişecek yani insanlar Internet'teki içerik için para ödemek durumunda kalacaklar

Dünya Gazeteciler Birliği 2008 konferansındaki Dünya Editörler Forumunda konuşan Arora kendisini dinleyenlere Web'teki iş modeli bugünkü iş modelinden farklı olmayacakdiyerek bugünkü durumun ilerde değişeceğinin sinyallerini verdi

Şu anki mevcut durumda kitlesel bilgi ve haberler çok yoğun bir şekilde web ortamına aktığı için bir yandan içeriğin fiyat ve kalitesi düşerken medya kuruluşları da ilan geliri yoluyla daha fazla gelir elde edebilmek adına daha fazla okuyucu ve izleyiciye ihtiyaç duyuyorlar Arora açıkça söylemese de anlattıklarından anlaşıldığı kadarıyla yakın gelecekte Internet içeriklerinin içersinde ister istemez bir elenme süreci yaşanacak ve gelir getirmeyen içerik artık net ortamında kendine yer bulamayacak

Medya siteleri ve blogların kaderi

Blog sitelerinin ve blog tipi içeriğin çokluğuna da değinen Arora bu durumun da bu şekilde devam etmesinin pek mantıklı olmayacağını belirtiyor Muhtemelen 'American Idol' yarışmasına benzer bir durum yaşanacak Giderek elenen ve sayıları azalan bloglardan çok azı geriye kalacak Onlar da en fazla ilgi çeken bloglar olacak

Gazeteler giderek Internet ortamına bağımlı hale gelecek Bugün için günde 13 milyar insan Internet'e bağlanıyor ama yakın gelecekte bu rakamın 3 milyara çıkmasını bekleyebiliriz Ürettiğiniz içeriği online ortamda dağıtmak için giderek büyüyen bir fırsat anlamına geliyor bu

Ama gazeteleri bekleyen asıl sorun, 'paketin parçalara ayrılması' olacak Bugün ortalama bir gazetede spor sayfaları, sanat sayfaları, politika sayfaları , ekonomi sayfaları, teknoloji sayfaları vb gibi bölümler var ve bunlar adına 'gazete' denen bütünün içinde yer alıyorlar Oysa online yayıncılığın geleceği bu olmayacak Bugün için bir Internet kullanıcısı spor sayfası veya teknoloji sayfası için sizin gazetenizin web sitesine gelmişse, diğer bölümlerle ilgilenmeden, 'ilgilendiği konunun uzmanı' olan diğer siteleri ziyaret ediyor O halde gazetelerin 'el attığı her konuda uzman olmak' gibi bir misyonu olacak Bu da zorlu bir sınav

Arora internet ortamında medya yayıncılığının getirdiği bir diğer zorluğa da şöyle dikkat çekiyor: Gazetelerin güven ve inanılırlık gibi unsurlardan oluşan bir marka değerleri var Bugünkü okurlar kendilerine bir şeylerin anlatılmasından ziyade kendileri de 'fikir oluşumuna' katkıda bulunmak istiyorlar Böylesi bir ortamda medya kuruluşlarının kendi marka imajını yani inanılırlık ve güvenilirliklerini korumaları da oldukça zor olacak gibi görünüyor

Beyinsel Üretim ve Internet

 
858,497Konular
981,973Mesajlar
29,971Kullanıcılar
ahmet1903Son üye
Üst Alt