Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İnternete girenlerin oranı yüzde 80'e çıktı; en çok ne alındı?

İnternete girenlerin oranı yüzde 80'e çıktı; en çok ne alındı?

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,346
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Yurt%2Ddisindan%2Donline%2Dalisveris%2Dyapanlar%2Diki%2Dkati%2Dvergi%2Dodeyecek%2D220401%2Ejpg

İnternet kullanım oranı 2020 yılında 16-74 yaş kümesindeki bireylerde yüzde 79,0 oldu. Bu oran, bir evvelki yıl yüzde 75,3'tü. İnternet kullanım oranı cinsiyete nazaran incelendiğinde; bu oranın erkeklerde yüzde 84,7, bayanlarda yüzde 73,3 olduğu görüldü.

Hanelerin yüzde 90,7'sinin konuttan internete erişim imkanına sahip olduğu gözlendi. Bu oran bir evvelki yılda yüzde 88,3 idi.

Genişbant ile internete erişim sağlayan hanelerin oranı 2020 yılında yüzde 89,9 oldu. Buna nazaran hanelerin yüzde 50,8'i sabit genişbant ilişki (ADSL, kablolu İnternet, fiber vb.) ile internete erişim sağlarken yüzde 86,9'u taşınabilir genişbant temas ile erişim sağladı. Genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı bir evvelki yıl yüzde 87,9 olarak gözlendi.

İnternetten alanların oranı 2.5 puan arttı 



İnternet üzerinden şahsî kullanım emeliyle mal yahut hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş kümesindeki bireylerin oranı, 2019 yılı Nisan ayı ile 2020 yılı Mart ayını kapsayan on iki aylık devirde yüzde 36,5 oldu. Bu oran evvelki yılın tıpkı devrinde yüzde 34,1’di.

Cinsiyete nazaran internet üzerinden mal yahut hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı, erkeklerde yüzde 40,2 iken bayanlarda yüzde 32,7 oldu. Bu oran, bir evvelki yılın birebir periyodunda sırası ile yüzde 38,3 ve yüzde 29,9’du.

En çok giysi ve ayakkabı alındı

İnternet üzerinden mal yahut hizmet siparişi veren ya da satın alan bireylerin yüzde 60,9'u giysi, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu yüzde 26,1 ile basılı kitap, mecmua, gazete, yüzde 22,5 ile online yemek siparişi verme ya da catering hizmetleri alma, yüzde 21,1 ile kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri, yüzde 17,6 ile paklık eserleri, ferdî bakım gereçleri ve yüzde 17,0 ile mobilya, konut aksesuarları, bahçe materyalleri takip etti.
 

Similar threads

TÜİK'in açıkladığı 2019 yılı rakamlarına nazaran göre 16-74 yaş öbeğindeki bireylerde internet tasarrufa yüzde 75,3 rakamına ulaştı. Bu nispet geçen yıl yüzde 72,9 idi. Türkiye'de bireylerin yüzde 75,3'ü internet kullanıyor Cinsiyeteg öre internet tasarruf nispetlerine baktığımızda ise...
Cevaplar
0
Görüntüleme
155
Türkiye'de mobil telefon abone sayısının gelecek yıl 84 milyona yükseleceği öngörülüyor. AA muhabirinin 2020 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'ndan derlediği bilgilere göre, bu yılın eylül ayı itibarıyla teknoloji geliştirme bölgelerindeki 5 bin 400 firmanın yüzde 48'i bilgi ve iletişim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
141
Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına nazaran; 2022 yılında hanelerin 94,1'inin konuttan İnternete erişim imkanına sahip olduğu gözlendi. Bu oran, geçen yıl 92,0 olarak gerçekleşti. İnternet erişim imkanı olan hane oranı İstatistiki Bölge Üniteleri Sınıflaması...
Cevaplar
0
Görüntüleme
352
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından ilk defa gerçekleştirilen, ''Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması''na göre, 2005 yılı Ocak ayında girişimlerde, bilgisayar kullanımı ve internet erişimi oranları sırasıyla yüzde 87,7 ve yüzde 80,4 olarak tespit edildi TÜİK...
Cevaplar
0
Görüntüleme
88
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) "Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması, 2022" sonuçlarını açıkladı. Buna göre, 2021'de 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin internete erişim oranı yüzde 95,3 iken, 2022'de bu oran yüzde 96'ya çıktı. Girişimlerin yüzde 92,1'i...
Cevaplar
0
Görüntüleme
152
858,505Konular
982,976Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt