iltasyazilim
FD Üye
http:img53**************img531448erkek1mz
Türkiye’deki internet kullanıcılarının 2005 yılı profilini çıkarmak üzere yapılan araştırma sonuçlarına göre, kullanıcıların çoğunluğunu 1835 yaş arası ortaüst sınıf erkekler oluşturuyor
Mynet şirketinin araştırmasında, Türkiye’deki internet kullanıcılarının 1835 yaş arası orta üst sınıf erkekler olduğu belirlendi Mynet’in yılda bir kez Türkiye kentsel nüfusunu temsil eden 890 kişi ile gerçekleştirdiği İnternet Kullanıcıları Profiliaraştırmasının sonuçları açıklandı
Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 68’inin erkek, yüzde 66’sının 1835 yaş arası, yüzde 70’nin bekar, yüzde 47’sinin 10002000 YTL aylık gelirli, yüzde 47’sinin lise mezunu olduğu ortaya çıktı
Ya mail, ya sohbet
Araştırmada dikkat çeken tespitlerden biri de internetin en yaygın olarak eposta almak, yollamak amacıyla kullanılması oldu Kullanıcıların yüzde 38’i email sitelerini, yüzde 36’sı arama motorlarını, yüzde 28’i işokul ile ilgili siteleri, yüzde 24’ü anında mesaj servislerini ve yüzde 23’ü sohbetchat sitelerini düzenli olarak ziyaret ediyor Kullanıcıların yüzde 22’si haftada iki üç kez internete bağlanırken, yüzde 41’i bağlandığında ortalama 12 saat internette kalıyor
İnternet kafeler hala popüler
İnternete girmek için internet kafeleri tercih edenlerin oranı yüzde 49 olarak belirlendi Ev veya işyerinden internete bağlananların oranı ise yüzde 456 olarak tespit edildi Bağlantılarda, yüzde 46’ılık bir oran dialup çevirmeli ağtelefon bağlantısını tercih ederken, ADSL evlerde yüzde 43 ile ikinci sırada yer aldı
Alışverişte lider elektronik eşya
İnternet üzerinden alışveriş yapmayanların oranı yüzde 92 oldu Alışveriş yapmayı deneyen ve birden fazla alışveriş yapanlar ise bu yıl yüzde 7 oranında kaldı İnternetten satın alınan ürünler sıralamasında elektronik eşya yüzde 40 ile birinci sırada, kitap, dergi yüzde 31 ile ikinci sırada, giyim yüzde 9 ile üçüncü sırada yer aldı Ödemelerde, yüzde 76,5 oranıyla kredi kartı, yüzde 13 oranında havale ve yüzde 10 oranıyla da kapıdan ödeme tercih edildi
Kaynak : Milliyet
Türkiye’deki internet kullanıcılarının 2005 yılı profilini çıkarmak üzere yapılan araştırma sonuçlarına göre, kullanıcıların çoğunluğunu 1835 yaş arası ortaüst sınıf erkekler oluşturuyor
Mynet şirketinin araştırmasında, Türkiye’deki internet kullanıcılarının 1835 yaş arası orta üst sınıf erkekler olduğu belirlendi Mynet’in yılda bir kez Türkiye kentsel nüfusunu temsil eden 890 kişi ile gerçekleştirdiği İnternet Kullanıcıları Profiliaraştırmasının sonuçları açıklandı
Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 68’inin erkek, yüzde 66’sının 1835 yaş arası, yüzde 70’nin bekar, yüzde 47’sinin 10002000 YTL aylık gelirli, yüzde 47’sinin lise mezunu olduğu ortaya çıktı
Ya mail, ya sohbet
Araştırmada dikkat çeken tespitlerden biri de internetin en yaygın olarak eposta almak, yollamak amacıyla kullanılması oldu Kullanıcıların yüzde 38’i email sitelerini, yüzde 36’sı arama motorlarını, yüzde 28’i işokul ile ilgili siteleri, yüzde 24’ü anında mesaj servislerini ve yüzde 23’ü sohbetchat sitelerini düzenli olarak ziyaret ediyor Kullanıcıların yüzde 22’si haftada iki üç kez internete bağlanırken, yüzde 41’i bağlandığında ortalama 12 saat internette kalıyor
İnternet kafeler hala popüler
İnternete girmek için internet kafeleri tercih edenlerin oranı yüzde 49 olarak belirlendi Ev veya işyerinden internete bağlananların oranı ise yüzde 456 olarak tespit edildi Bağlantılarda, yüzde 46’ılık bir oran dialup çevirmeli ağtelefon bağlantısını tercih ederken, ADSL evlerde yüzde 43 ile ikinci sırada yer aldı
Alışverişte lider elektronik eşya
İnternet üzerinden alışveriş yapmayanların oranı yüzde 92 oldu Alışveriş yapmayı deneyen ve birden fazla alışveriş yapanlar ise bu yıl yüzde 7 oranında kaldı İnternetten satın alınan ürünler sıralamasında elektronik eşya yüzde 40 ile birinci sırada, kitap, dergi yüzde 31 ile ikinci sırada, giyim yüzde 9 ile üçüncü sırada yer aldı Ödemelerde, yüzde 76,5 oranıyla kredi kartı, yüzde 13 oranında havale ve yüzde 10 oranıyla da kapıdan ödeme tercih edildi
Kaynak : Milliyet