Apple, 10 Eylül günü en yeni iPhone modellerini tanıttıktan kısa süre sonra Amerika Birleşik Devletleri’nde bu modellerini satışa çıkardı. Satışa çıkan modellerin ilk karnesi de ortaya çıktı. Yapılan bir tüketici araştırması, hangi modellerin ne kadar tercih edildiğini gösterdi. Özellikle iPhone 11 satışları ve iPhone XR satışları raporda dikkat çeken detaylar arasında yer aldı.
iPhone 11 satışları ile ailenin lideri
Consumer Intelligence Research Partners tarafından yapılan bir tüketici araştırması, iPhone alıcılarının yılın üçüncü çeyreğinde hangi modelleri tercih ettiğini ortaya çıkardı. Yeni modellerin satışa çıkması, yılın üçüncü çeyreğinin sonlarına denk gelmesine rağmen tüketicilerin tercihleri dikkat çekti.
Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 9’u iPhone 11 modelini tercih etti. Yüzde 6’sı tercihini iPhone 11 Pro modelinden yana kullanırken, yüzde 4’ü iPhone 11 Pro Max’i seçti. Üçüncü çeyrekte satışların büyük bir kısmını ise iPhone XR oluşturdu. Tüketicilerin yüzde 36’sı iPhone XR modelini tercih etti.
iPhone XR satışları, iPhone satışlarının neredeyse yarısını oluştursa da iPhone 11 ailesinin satışların yüzde 20’sini oluşturması da yeni model ailesinin geleceği açısından son derece önemli. Çünkü tahminler, çeyreğin son zamanlarına denk gelen modellerin bir sonraki çeyrekte başarısını katlayacağı yönünde. Aynı zamanda, iPhone 11 ailesinin satışlarında iPhone 11’in, satışların yarısını oluşturması da tüketicilerin tercihlerini net bir şekilde ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre tüketiciler, iPhone 11 Pro modelleri ve XS ailesi yerine daha uygun fiyatlı olan iPhone 11 ve iPhone XR modellerine yöneliyor. Tahminler ilerleyen zamanda bu eğilimin devam edeceği yönünde.