bilgisayarci
FD Üye
iPhone satış rakamları adına yeni bir rapor yayımlandı. iMessage uygulamasının güvenlik açığı ile gündemdeki yerini koruyan Apple’ın meşgul olduğu bir başka konu olan satış rakamları, beklenildiği gibi, iPhone için pek iyi değil.
Ortaya sunulan raporda dikkat çeken diğer bir faktör ise Apple ait olan giyilebilir teknolojilerin şirkete beklenenden daha iyi gelirler sağlaması oldu. Apple’ın bu seneki ikinci çeyrek dönemi boyunca satış performansı nasıldı?
iPhone satış rakamları düşerken yan ürünlerin getirileri artıyor
Önümüzdeki Eylül ayında yeni modellerini tanıtması beklenen Apple, kaynaklarının çoğunu diğer servislerine aktarıyor. Bir milyar dolarlık Apple TV+ projesi de dahil olmak üzere içeriklere daha çok önem vermeye başlayan yönetim, yan ürünlerden elde edilen gelirlerden memnun.
Özellikle giyilebilir teknoloji ürünlerinin bir çeyreklik satış performansı, dudak uçuklatan cinsten. Yıllık bazda daha önce 3.7 milyar dolarlık bir katkı sağlayan bu cihazlar, güncellenen ilgili istatistiğe göre, bu çeyrek adına toplam 5.5 milyar dolarlık bir başarıya ulaştı.
“Bu sonuçlar, coğrafi iletişimlerimiz adına umut verici. Önümüzdeki dönemler için kendimize güveniyoruz. 2019’un geriye kalan günleri heyecanlı olacak. Tüm platformlarımızla, yeni hizmetlerimizle ve birkaç yeni ürün için yapacağımız büyük lansmanlarımızla bu heyecanı perçinleyeceğiz.”
Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 13 artan servis gelirleri, her ne kadar mutlu etse de iPhone satışlarını artırmıyor. Zira iPhone satışları bir senede yüzde 12’lik bir düşüş yaşadı. Buna ek olarak ikinci çeyrekte elde edilen değer geçen sene 29.5 milyar dolar iken şu an 25.9 milyar dolar.
Yüzde 7.64’lük bir düşüş söz konusu. Ayrıca yine bu çeyreğin istatistiklerinde görülen bir başka düşüş akıllı telefon kategorisi ile ilgili. iPhone satışlarında yaşanan düşüşten ötürü Apple, akıllı telefon kategorisinde, şirket içi toplam gelir bakımından yüzde 50’nin altına düştü. Bu düşüş, 2019’un ikinci çeyreği için geçerli.