Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İş Hayatında Başarı

İş Hayatında Başarı
0
122

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
İş Hayatında Başarı

İş hayatında başarı kazanmanın en onemli unsurlarından olan bireysel gelişimi bir ağaca benzetebilirsiniz Yaşamdaki fırtınalara karşı tutunabilmek icin sağlam koklere ihtiyacınız vardır Bu temel değerlere sahip olmadan hedeflerinize ulaşabilmeniz sadece şansa bağlı olur Yaşamımız ise şansa bırakılamayacak kadar değerlidir

Kokler
1Kendine guven


2Yeteneklerinin farkında olma (Kendini Tanıma)


3İnanclar (Değerler)


4Prensipler (Paradigmalar)


5(+) () Alışkanlıklar


6Proaktif Sinerjik olma


7Kendini motive edebilme yetisi


8Toplam Kalite Yonetimi Felsefesi

Kendine guvenmenin işin yarısını yapmak anlamına geldiği soylenir Bir hedef belirleseniz bile, başarabileceğinize inanmıyor iseniz zaten başından kaybetmiş olursunuz Tabii ki sadece kendinize guvenmek yeterli değil ayrıca kendi yeteneklerinizin farkında olmanız gerekiyor Kimi insan iyi resim yapar, kimi insan iyi yoneticidir, kimimiz iyi ilişkiler kurarız, bazılarının elbeceri, bazılarının fikir uretme yetenekleri vardır O halde siz gercekten neyi en iyi yapabiliyorsunuz bunu bulmanız gerekir Toplumuzdaki Ne iş olursa yaparımduşuncesi artık yetenek sayılmıyor

Diğer onemli bir nokta kişinin inanclarına ve değerlerine ters duşen ortamlarda başarı şansının az olduğudur Şirket kulturu ile sizin değerlerinizin uyum icinde olması gerekiyor Şirketin hedefi sizin prensiplerinize aykırı ise alışkanlıklarınız ile bağdaşmıyorsa yine problem var demektir Orneğin, ağır sanayii tesislerinde iş emniyeti iş sağlığı en onemli yapılardan biridir Sizin alışkanlıklarınız iş emniyeti ve iş sağlığına aykırı ise bunların uzerinde calışıp değiştirmeniz gerekmektedir

Bir başka onemli konu motivasyondur Sizin motivasyonunuzdan şirket veya yoneticileriniz sorumlu değildir O halde motivasyonunuzu yuksek tutmak sizin gorevinizdir Bunun icin hazır olduğunuz zaman sorululuk almaktan cekinmemeli yeni gorevler icin girişimlerde bulunmalısınız Sizden beklenen işi yaparsanız maaşınızı hakkedersiniz, performansınız beklenenin altında ise paranızı hakketmiyorsunuz demektir Bu durumda ilk fırsatta sizi ya başka bir bolume aktaracaklar veya işinize son verecekler demektir Diğer taraftan beklentilerin uzerinde calışıyor ve katma değer uretiyorsanız promosyonu hakkediyorsunuz demektir Performansa dayalı şirket yapılarında bu sizin farkedilmenizi sağlar Surekli sorun yaratan calışanlara değil cozum ureten, ekip oyuncuları olabilenlere onem ve sorumluluklar verilir

İnsanlarda genellikle kirpi refleksi dediğimiz etkiye tepki 'le karsilik verirler Bir olay karşısında fazla duşunmeden hemen savunmaya gecerler Direk sorulmasa bile bir eleştiri karşısında sucumuzun olmadığını kanıtlama cabasına gireriz Proaktif kişiler once geri cekilmeyi bilir, konuyu değerlendirdikten veya yeterli araştırmayı yaptıktan sonra geri donup goruşlerini bildirirler Boylece pişmanlık duyacakları bir davranış icine girmezler Risk hesaplanarak alınırsa bize cok yararı olabilir Ornek vermek gerekirse: Yoneticiniz bir iş konusunda soru sordu Cevabı tam olarak bilmiyorsunuz Eksik bilgi vermektense, Bu konuda henuz yeterli bilgim yok, sizi yanıltmak istemem araştırma yapıp doneyimdemek daha tercih edilen bir davranıştır Baskalarini suclamak yerine hatalarinizin sorumlulugunu ustlenip ayni hatayi ikinci kez yapmamaya calismaniz guvenilir bir eleman olmanizi saglar

Başarıları ekip ile paylaştığınız zaman ve yerinize adam yetiştirmekten korkmadığınız zaman siz farklı pozisyonlara hazır olacaksınız demektir İş ortamları kolay değildir Mutlaka cevrenizde zor, sorunlu bir iki insan olacaktır Bu kişiler ile uzlaşmacı ve iş ahlakı cercevesinde iletişim kurmak ve yargısız olabilmeye calışmak gerekmektedir Sizin karşı tarafa neyi temsil ettiğiniz onemlidir İş ortamındaki bazı insanlar icin tehdit oluşturduğunuzu duşunurlerse sizinle uğraşmaya calışabilirler En onemli konu samimi olmanız ve kazan kazan prensibi ile herkesin kazanabileceği ortamlar yaratmanızdır

Kokleriniz cok sağlam olsa da bu yeterli değidir Ağacın buyumesi ve urun verebilmesi icin gubrelenmesi sulanması gerekir İşte bu, destek grubunuz (Saygı duyduğunuz insanlar), İş arkadaşlarınız, aileniz, cevrenizden gelecek artı eksi geri beslemelerdir İster artı, ister eksi geri beslemeler bizim yolumuzu denetlemimize ve yanlışları duzeltmemize yarar

Başarılı olmanın yolu,
1Hedefler (Kısa, Orta, Uzun Vade) – Olculebilir, değişken, gercekci olmalı Sık sık gozden gecirelerek eksiklikler tamamlanmalı veya belki yeni koordinatlar belirlemeli


2Yeni beceriler IT teknolojileri hakkında, koyduğunuz hedefler doğrultusunda bilgi beceri sahibi olmak, Gerekirse eğitim almak, araştırma yapmak, pratik yapmak


3Gelişmeye acık alanlarınızın analiz edilmeli Yabancı diliniz iyi değilse ve işinizde gerekiyorsa bunu geliştirmeniz gerekiyor Yazar olmayı planlıyorsanız yazı yazma tekniklerini oğrenmeniz gerekiyor


4Her konuda devamlı gelişme Tum eğitim olanaklarına acık olmaya ozen gostermeniz başarınızın haritası olacaktır

Son soz olarak aşağıdaki soruları kendinize sormanızı oneriyorum,
1Kendinizi nasıl hissediyorsunuz?(Bireysel motıvasyon)


2Hedefleriniz (Amaclarınız) nelerdir?


3Macera duygunuz var mı?
Başarı kendi kendinizi aşmaktır

alıntı
 
858,477Konular
981,280Mesajlar
29,556Kullanıcılar
rehanSon üye
Üst Alt