Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İsa Gelmeyecek..

İsa Gelmeyecek..

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Bu gün dahi, müslümanlar arasında hararetle tartışılan bu konu, aslında Kur'anın nüzulünden çok önceye dayanır Müslümanlar arsındaki genel kabul ise şudur: İsa (AS) çarmıha gerilmemiş, Allah onu göğekendi katına çıkarmış ve kıyamete yakın bir zamanda tekrar yeryüzüne indirecektir Evet, çok özetle genel kabul budur Şimdi burada ister istemez akla bir takım sorular geliyor:
1 Ölmediyse şuan nerede?
2 Peygamberlik görevi yarım kalmış olmadı mı? Yani kendisine verilen tebliğ görevi ne oldu?
3 Allah Her nefis ölümü tadıcıdırve Bizim yasamızda değişiklik göremezsinder Bu tezat teşkil etmez mi?
55 O zaman Allah şöyle dedi: Ey İsa, şüphesiz ki seni (Ben) öldüreceğim, seni kurtaracak ve inkârcılardan temizleyeceğim Hem sana uyanları, kıyamete kadar o küfredenlerin üstünde tutacağım Sonra dönüşünüz banadır, ayrılığa düştüğünüz hususlarda aranızda hükmedeceğim(3 Ali Imran 55)
Bu ayette Allah(cc) Hz İsa'yı öldürmeye gelen Romalı askerlerin elinden çekipKURTARMIŞTIR Onu, yani İsa (AS)'ı eceliyle ölen herkesin canını aldığı gibi İsa (AS)'ın da canını (sonradan) kendisinin alacağını bildiriyor
Bu ayetden Hz İsa'nın Allah katında bir yerlerde, yeniden inmek üzere bekletildiği gibi bir mana çıkarmak çok zorlama iş olur O halde göğe yükselme ve yeniden inme meselesi nereden çıktı?
Bunu anlamak için, hristiyanların bu konudaki inancına bakmamız gerekiyor Hristiyanlara göre: İsa (AS) çarmıha gerilerek öldükten üç gün sonra, mezara gömülmüş ve gömüldükten üç gün sonrada mezarı boş bulunmuştur Yani mezarında olmadığı görülmüş Sonra bu (mezarında olmadığına göre) Göğe yükselmiş!olarak değerlendirilip inanılmıştır
Hristiyanların bu anlayışı, Son Elçimiz Hz Muhammed(sav) zamanına gelene kadar, dünya üzerinde kulaktan kulağa geniş kitleleri arasına yayılmıştır Kur'anın gelmesiyle birlikte, müslümanlığı seçen bazı hristiyanlardan (Hz Muhammed'in vefatından sonra ) bir kısım sahabi, özellikle tabiun döneminde müslümanlar arasında yavaş yavaş konuşulmayabenimsenmeye başlanılmıştır Efendimiz Hz Muhammed'in (sav) vefatından 1,5 ~ 2 asır sonra ise, hadis kitaplarında yerini almıştır Bu yıllarda bir çok İslam alimiveya Kur'an bağlısı, hadislere giren bu hurafeyi şiddetle tenkit etmişlerdir Fakat, bu tenkitler, tarih içinde bu hurafeye olan büyük inançtan, dolayı arada kaybolmuş gitmiştir
Rafeakelimesini (Kendi katına) Yükseltmek olarak alsak dahi, sonuç yine değişmez Çünkü Allah İsa (AS)'ı bizzat kendisinin öldüreceğini söylüyor O halde katına yükseltmesi, Allah'ın onu öldürmesinden sonradır Yani diri diri yükseltmek değil
Rafea kelimesinin diger peygamberlerle ilgili de kullanılmıştır:
Kitab’ta idris’i de an Çünkü o çok dogru bir peygamberdi Onu yüce bir makama yükseltmistik (19 Meryem 5657)
Bu ayette de Hz idris’in ref edildiginden bahsedilmektedir Şimdi aynı mantıkla O’nun da kıyamete yakın bir zamanda tekrar döneceği neden savunulmuyor ?
Daha önce de dediğimiz gibi: Her peygamber kendinden önceki peygamberleri tasdik ve dejenere olmuş unsurları düzeltmek ve de hatırlatmak korkutmak müjdelemek amacıyla gönderilir Hz İsa' da Tevrat hakkındaki itilafları ortadan kaldırmak ve Ahmed isminde bir peygamberin geleceğini müjdelemek için gönderilmiştir Aynen Kur'anın Kitap ehlinin ihtilafa düştüğü konuları aydınlatmak amacıda güttüğü gibi
6 Bir vakit de Meryem oğlu İsa: Ey İsrail oğulları, ben size Allah'ın elçisiyim Önümdeki Tevrat'ın doğrulayıcısı ve benden sonra gelecek, adı Ahmed olan bir peygamberin müjdecisi olarak geldim dedi Sonra o, onlara apaçık delillerle gelince: Bu apaçık bir büyüdür! dediler(61 Saff 6)
Hz İsa'dan sonra hem yahudiler hem de hristiyanlar bir Elçinin geleceğini biliyorlardı Çünkü Allah'ın söylediğine göre: Bu İsa (AS) aracılığı ile söylenmişti Hatta Allah gelecek olan elçinin adını dahi vermişti
İşte tam burada sormak lazım Hz İsa'nın yeniden gelmesi gibi önemli bir konu Kur'anda neden yok! Oysa yukarıdaki ayette, önceki ümmete çok net ve yoruma gerek bırakmayacak şekilde benden sonra gelecek, adı Ahmed olan bir peygamberin müjdecisi olarak geldimnet bir ayet var Allah İsa (AS)'ı yeniden yeryüzene indirmeyi dileseydi, bunu Kur'anda aynen 616 ayetteki gibi net bir dille söylemezmiydi ?
Allah ile Hz Muhammed'i dinde iki otorite olarak gören kardeşlerimiz diyecek ki O halde bu konudaki hadisler ne olacak, buharinin, müslimin söyledikleriBir Kur'anı müslümanı olarak derim ki: Allah tek otoritedir Allah hükümranlığını kimseyle paylaşmaz Allah buhari yada müslim söyledi diye İsa (AS)'ı yeniden göndermez Peygamber Efendimiz'de Kur'ana tabi olan bir elçi olduğundan oda Allah'ın söylemediğini söylememiştir Çünkü Elçilerin görevi SADECE tebliğ etmektir:
9De ki: Ben peygamberlerin ilki değilim; benim ve sizin başınıza gelecekleri bilmem; ben ancak bana vahyolunana uymaktayım; ben sadece apaçık bir uyarıcıyım(46 Ahkaf 9)
Allah'a ve Kitab'a inandığı halde Allah Resulünün dinde hüküm koyma yetkisi vardırdiyen kardeşler var Hatta bu kardeşlerden bazıları ilahiyatçı akademisyen Cemaat ne yapar acaba O akademisyen kardeşlere aşağıdaki ayetleri sunarak konuyu kapatıyorum
 
858,460Konular
981,105Mesajlar
29,527Kullanıcılar
ConsternatedSon üye
Üst Alt