Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İslam Filozofu Muhyiddin Arabi Calışma Yılları ve Yapıtları

İslam Filozofu Muhyiddin Arabi Calışma Yılları ve Yapıtları
0
288

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Muhittin Arabi

imagesislamfilozofumuhyiddinarabicalismayillariveyapitlari5ae211548017e
Doğum tarihi; 7 Ağustos 1165, Murcia, İspanya
Olum tarihi ; 16 Kasım 1240, Şam, Suriye
Asıl adı; Abū Abdillāh Muḥammad ibn Alī ibn Muḥammad ibn Arabi

İslam filozofu Ebu Muhammet ve İbni Beşkuvel’in Oğrencisi olan Muhittin Arabi ispanya ve Kuzey Afrika’da bircok kenti dolaştı 1202’de Hicaz’a gidip, iki yıl Mekke’de kaldıktan sonra, Anadolu’ya gecti Gıyasettin Keyhusrev devrilince ( 1210) Şam'a ve Mısır’a gidip, goruşlerinden oturu oldurulmekten guclukle kurtuldu Bagdat’ta ve yeniden Anadolu’da bulunduktan sonra, Şam a yerleşerek, orada oldu



Muhittin Arabi, felsefeye tasavvuf aracılığıyla girmiştir Duşuncelerinin odak noktası Tanrı’nın varlığı, evren, Tanrı ile evren arasındaki bağlantıdır Felsefe alanındaki duşunceleri, yeni eflatuncu felsefenin kurucusu Plotinos'unkilerle aşağı yukarı aynıdır Muhittin Arabi’ye gore Tanrı tektir, evrenin ozudur ve kaynağıdır Tanrı’dan gelmeyen varlık yoktur Tanrı varlığının uc niteliği vardır: a) Tanrı biriciktir (ahadiye); b) Tanrı birinci olandır(vahidiye); c) Tanrı, birlik (vahdet) icindedir Var olmak, Tanrı’nın birliğinde olmak, ondan gelmektir

Evren, bağımsız, başlı başına bir varlık değildir; Tanrı’nın gorunuşudur Tanrı’nın birliği gorunuş alanına cıkınca evren var olmuştur Ama evren (doğa) Tanrı’nın aynı değildir; Tanrı’nın birliği nedeniyle vardır Tanrısal guc ve yeteneklerin ortaya cıkışı (zuhuru) insana evren olarak gorunmektedir Evren bir butun olarak ele alındığında, değişme ve başkalaşmaya rastlanmaz; gorulen değişiklikler ve başkalaşmalar guculdur (zahiri); varIık yuce bir birlik olduğundan bicim, madde, gereklilik, benzeşme, belirleme, vb yoktur; bu durum varlığın birinci basamağıdır Varlığın ilk belirlenme alanı ikinci basamağı, ikinci belirlenme alanıysa ucuncu basamağı oluşturur

Ortaya cıkış (zuhur), belirli bir tanrısal duzene gore birbiri ardı sıra olur; uc evresi vardır: a) Butun ruhların ortaya cıktığı ruhlar evreni (elalemıulervah); b) varlıkların en yuce, en kusursuz orneklerini kapsayan Ornek Ier evreni; c) uzamda yer kaplayan varlıkların ortaya cıktığı cisimler evreni (elalem ecsam) Zaman, değişme birer insan kuruntusudur: Varlık kavramı altında toplanan her şey aynı anda vardır; zaman bakımından varlıkta oncelik sonralık yoktur, değişmeyen, gercek olan suresiz bir an vardır

İnsan, gorulen evren ile gizli evreni birbirine bağlayan, yuce bir bağ işlevi goren varlıktır Gorunen ve gorunmeyen evrenler arasında berzah adı verilen kusursuz insan (insanı kamil) bulunur; kusursuz insanın ozunde Tanrı’nın ozu ve yuceliği ortaya cıkar Kusursuz insanın ustundeki en yuce basamağa yalnızca Hz Muhammet gecebilmiştir Velilikse, peygamberlik aşamasının da ustundedir Velilik uce ayrılır Ozel velilik, genel velilik, tanrısal velilik

Tanrısal velilik Hz Muhammet’ in veliliğidir Kusursuz insan olmanın, Tanrı' ya ulaşmanın beş yolu vardır: a) Akla dayanan, akıldan gelen kesinlik (elikan);l b) tanrısal coşkunluk (elvicdan); c) derin sevinc (lessurur); d) sezgi (elkeşf); e) ulular evrenini bir butunluk icinde kavrama (eşşuhud)

Başlıca yapıtları

Muhazerat uIEbrar ve Musamerat UIAhyar (iyi Kimselerin Toplantıları ve Ozu Sozu Doğru Olanların Yararlı Bilgileri), Futuhat UIMekkiye fi Esrar iIMalikiye ve’l Mukiye (Ulke ve Yoneticilerin Sonlarına İlişkin Mekke’ nin Sağladığı Başarılar), Kelam uIAbadile

(Tanrı Kullarının Sozleri), Fusus uIHikem ve Husus uI Keim (Hikmetlerin Ozleri ve Konuşmanın Ozellikleri), Kitab İşarat uIKur’ an ve Alem uIİnsan (İnsan Evreni Ustune Kur’ an ’dan İşaretler Kitabı), Tac urResail ve Minhac uIVesail (Risaleler Tacı ve Nedenler Kılavuzu)
 

Similar threads

Din felsefesi, dini, dinin temellerini ve dinle ilgili pek çok konuyu ele alan bir disiplindir İlkel toplumlardan günümüze baktığımızda din başta politeizm (çoktanrıcılık) olarak karşımıza çıkmaktadır Hatta felsefe tarihinde Antik Yunan’ın çok tanrıcılık özelliği felsefenin ortaya çıkmasında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
165
Yunus Emre'nin Sevgi Anlayışı, Yunus Emre'nin Sevgi Anlayışı hakkında, İnsan, sevgi yoluyla Tanrı ’ya ulaşır, çünkü insanla Tanrı arasında özdeşlik vardır Ancak, insanın bu madde evreninde bulunması, ruhun Kutsal kaynaktan uzak kalması bir ayrılıktır Bu ayrılık insanı, yaşamı boyunca Tanrı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
135
TÜMTANRICILIK(Panteizm) Panteizme göre, Tanrı yaratıcıdan çok varlıkların kendisinden türediği bir varlıktır, dünyayla özdeştir, birdir, aynıdır Dünya Tanrı’nın yansıması, görünüşü veya türevidir Panteizm her şeyi Tanrı gören anlayıştır Tanrı, var olan her şeyin toplamıdır Dünya, Tanrı’dan ayrı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
  • Anket
Ateist nedir? Ateist, tanrı veya tanrıların varlığını hayal ürünü bulan kişi veya kişilerdir. Ateizm sanıldığı gibi bir inanç değildir. Çoğu zaman yanlış ifade edildiği şekli ile (tanrıtanımaz kelimesinde olduğu gibi) tanrıyı inkar eden kişi değildir. Çünkü "inkar" varolan bir şeyin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
309
Ateizm Ateizm kelimesi Yunanca da "Tanrı" anlamına gelen "Theos"tan türemiştir. Bu kelimeden de "Tanrı inancına sahip olmak" ya da "Tanrı'ya inanmak" anlamına gelen theism anlayışı ortaya çıkmıştır. Ateizm kelimesi de İngilizce "theism" kelimesinin başına "a" ön takısının eklenmiş hali olup...
Cevaplar
0
Görüntüleme
271
858,497Konular
981,918Mesajlar
29,939Kullanıcılar
label212Son üye
Üst Alt