Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İslam insanı ve A' dan Z'ye Cinsel Yaşamı

İslam insanı ve A' dan Z'ye Cinsel Yaşamı
0
112

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Cinsel Hayat

Adet Durumunda Kadının Helal Olan Bölümleri

Adet ve lohusa olan kadının göbeği ile diz kapağı rasından arada bir perde veya elbise olmadan faydalanmak haramdır
Abdullab bin Sa'd, Allah Resulune soruyor:
Adet iken hanımımdan bana helal olan nedir?
Resulullah:
Eteğin üstü sana helaldır
Resulullah'ın hanımlarından HzMeymune validemiz anlatıyor:
Resullullah (as) ben hayızlı iken benimle yatardı Onunla benim aramda bir elbise bulunurdu
Yine HzMeymune anlatıyor:
Allah Resulu (as) hanımları hayız halindee iken elbise üzerinde onlarla sevişirdi
Allah Resulu bunu kendi cinsel tatmini için yapmazdı Çünkü bir ihtiyacını o anda hayızlı olmayan hanımı ile giderebilirdi O halde bunun başka önmeli sebebi olmalı Allah Resulu bunu yaparak, bu husustaki batıl inançları yıkmış ve bunun caiz olduğunu göstermiştir Çünkü Hristiyan ve Yahudiler böyle yapmıyorlardı Hayızlı iken beden ve ruh açısından rahatsızlık duyan kadını, yalnızlığından ve bu ruh halinden kurtarmak İmamı azm ile Ebu Yusuf'a göre peştamalin altından göbekle diz kapağı arasından çıplak bir şekilde faydalanmak haramdır Ancak İmam Muhammed, kan gelen yerden sakınılması şartı ile her taraftan faydalanılması helaldirdemiştir İmamıı Şafi'de bu görüştedir Bu durumda kan gelen yerin örtülü olması, açık olmaması lazım Bunu yapan kimselerin de keendilerinden emin olması gerekir

Kaynak:
1) Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan




Adetli veye lohusa kadınla cinsel ilişkinin kefare

Allah Resulu buyuruyor:
Karısıyla hayız halinde, adetin ilk günlerinde ilişkide bulunursa bir dinar, son günlerinde bulunursa yarım dinar sadaka verir
Fıkıh kitaplarında, Eğer kan kırmızı veya siyah ise bir dinar, sarı ise yarım dinar sadaka vermesi müstehap olurdenilmektedir
Eğer bir müslüman adet halindeki hanımıyla ilişkide bulunmuşsa önce tevbe etmesi gerekir Sonra da yukarı da belirtildiği üzere fakirlere sadaka vermesi gerekir Bu sadkayı her iki taraf da verir Kaynak:
Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN










Arefeyi bayrama bağlayan gece cinsi münasebet olur

Bunda bir günah yoktur Fakat o geceyi ibadetle geçirmek daha güzeldir









Cinsel Görevden Kaçınma

Kadının cinselliğinden yararlanmak kocanın hakkı olduğu gibi, erkeğin cinselliğinden yararlanmak da kadının hakkıdır
Cenabı Hak buyuruyor:
Erkeklerin kadınlar üzerinde hakları olduğu gibi, kadınların da erkekler üzerinde hakları varsır Erkeklerin kadınlar üzerinde hakları bir derece daha fazladır(Bakara Suresi : 228)
Bu ayette bahsedilen bir derece, cinsellik konusunda değildir Cinsellik konusunda erkekkadın eşittir Erkeğin bir derece daha haklı olduğu konu onun kadını gözetmesi, malını koruması, onu idare etmesi, ailenin yükünü çekmesi açısındandır
Allah Resulu buyuruyor:
Kadın kocasının izni olmadan (farz oruç dışında) oruç tutar da orucu sebebiyle kocasının arzularını karşılamaktan kaçınırsa Allah ona üç haram işin günahını yükler
Kişi cinsel ilişkide karısını çağırdığı zaman karısı ocak başında yemek pişiriyorsa da kocasının davet cevap versin
Kişi karısını yatağa çağırdığı zaman (bir özrü olmadan) kadın gelmekten kaçınır, kocası da bu sebeple ona kırgın olarak gecelerse, melekler sabaha kadar o kadına lanet ederler
Size cennetlik kadınları tanıtayım mı? Onlar bir hata ettikleri veya kocaları tarafından bir haksızlığz uğratıldıkları zaman kocalarına karşı: Seni hoşnud etmedikçe uyumayacağım diyebilen kocalarına düşkün kadınlardır
Aynı şekilde kocanın cinselliğinden yararlanmakda kadını hakkıdır Bu hakkını almasına yardımcı olmak da kocasının görevidir Kocanın bu görevini yapmaması, onu suçlu ve günahkar yapar (Tefsiri Kurtubi 3124) Hatta koca cinsel görevini yapamadığı zaman kadın mahkemeye başvurup boşanabilinir bu hak erkeğee de verilmiştir








Cinsel İlişkiden Önce Besmele Çekmek

Cinsel ilişkiden önce besmele çekmek müstehaptır Sonra şu duayı okur:
Bismillhi, allahumme cennibnaş şeytane marezektena
Bu müstehap ve cinsel ilişkinin edeplerindendir








Cinsel İlişkide Eşlerin Başkalarını Hayal Etmeleri

Eşler cinsel ilişkide bulunurken erkek hanımını tanıdığı güzel bir kadın diye hayal etmesi, kadının da kocasını başka bir erkek diye hayal ederek sevişmesi, cinsel ilişkide bulunması haramdır
İbni Abidin bu, suyu şarap olarak düşünüp şarap niyetiyle içmeye benzer O, haram olduğu gibi bu şekilde cinsel ilişkide haramdır (İbni Abidin:6372))
Bu tür davranışları ailelerin yıkılmasına sebep olacağı için İslam yasaklamıştır





El İle doyum

Masturbasyon, el ile tatmin denen bu olay,kişinin cinsel organı ile oynamak suretiyle doyuma gitmesidir Bu adet genellikle 1315 yaşlarındaki erkek ve kızlarda görülür Değişik sebeplerle bu yaşın üzerindekilerde daha az görüldüğü ileri sürülmektedir
Cinsel organın el veye ne olursa olsun, herhangi bir cisme sürtünmesi veya göğüslerinde yahut göğüs uçlarında ve diğer cinsel bölgelerde sıkıştırma ve benzeri baskılarla yapılan bir uygulamadır Maksat orgazm olmaktır
Pekçok İslam alimi evlilik dışı her türlü cinsel doyumu haram saymışlardır Delil olarak da şu ayeti göstermişlerdir
Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (câriyeleri) hariç (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir Şu halde, kim bunun ötesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir(Müminun Suresi : 57)
Allah Resulu şöyle buyurur:
Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir
Elini nikahlayan mel'undur
Bazı bilginler ve doktorlar bu gibi doyum yolunun pekçok hastalıklara sağlık noktasından sebep olduğunu söylemektedirler Bedensel ve akli dengesizlik, göz zafiyeti, omuzlar arasında bükülme, kilo düşmesi, cinsel acizlik, büyümenin durması ve benzeri rahatsızlıklar olarakda örnekler verilmektedir
Bu kötü yola sapıklar cinsel serbesti tanıyanlar, seviciler, aşırı cinsel istekliler, küçük olsun, büyük olsun, erkek olsun, kadın olsun, tek olarak bulunsun, toplu halde bulunsunlar, gizli olsun, açıkta olsunlar, hepside bu yola başvuruyorlar Bu açıdan bakıldığında bunun sıradan bir hastalık olmadığı görülür
Masturbasyon'un İslami hükmü konusunda mezhepler arasında bazı farklılıklar vardır Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebine göre masturbasyon haramdır Hanbeli mezhebine göre ise, zina korkusu olduğu zaman mübah olur, değilse haramdır







Gerdek Gecesi

Evlenmiş karı ve kocanın ilk defa bir araya geldikleri gece Bu buluşmanın özelliği, kadın ve erkek için daha önce bilinmesi mümkün olmayan maddi ve manevi mahremiyetin ortadan kalkmasıdır çünkü o geceden önce, ayrı dünyalarda yaşayan iki insan, birbirlerine yaklaşarak, aynı hayatı paylaşma durumuna gelmişlerdir Bunun da ötesinde, aile olarak belirli hak ve görevleri fiilen yaşamaolayını başlatmışlardır
Gerdek gecesini, sadece cinsi yönden iki farklı cinsin birbirlerini tanıması olarak görmemesi gerekir bu beraberlik aynı zamanda, manevi ve hissi bir bütünleşmeninde başlangıcı olmaktadır Olgunluk seviyesine gelen iki gencin, onmdan sonraki hayatlarıbelirli bir ölçü ve plan dahilinde sürecektir Bu bakımdan gerdek gecesi; son derece ciddi ve ağır sorumluluklarla dolu bir hayatın başlangıç anıdır Tek kelime ile bir planlama kararının verileceği zamandır İki çift paylaşacakları hayatta birbirleri için düşündüklerini açıkça anlatacak ve karşılıklı olarak yekdiğerinden beklediği tavır ve davranıştan konuşacaklardır

Gerdek, İslami bir olaydır Çünkü gerdek olayında gözümüze çarpan olağanüstü durum, kadın ve erkeğin meşru ölçüler içersinde bir araya gelmesi ve evlilik gibi büyük bir hadisenin düşünülüp, tartışılarak gerçekleştirilmesidir
Gerdek olayında, birbirlerini uzaktan tanıyan iki çiftin yakın bir temas ile ve ciddi bir ortamda karşısındakini ölçülü bir şekilde değerlendirmesi sözkonusudur Çünkü evlilik ile yeni bir hayata başlangıçta, karşıdaki insan bütün özellikleri ile tanınmak durumundadır İslami mahremiyetin olmadığı durumlarda ve günümüz gibi kadınerkeğin birbiriyle ölçüsüz ve ve gayri ciddi bir araya gelmesi hali, gerdek olayına gerek duyurmamaktadır Çünkü olayda ne bir mahremiyet, ne de geleceğe dönük ciddi bir hesap bulunmaktadır Taraflar; ya kendilerini bekleyecek akibetlerden habersizdirler veya biraraya gelişlerinde sadece cinsel tatminağır basmaktadır
Dolayısıyle bazan bu tür gayri meşru ilişkilerde evlilikgibi bir müesseseye bile ihtiyaç duymayan insanlar görülmektedir Tabi ki bu tür ilişkilerin sonu, büyük acılar ve felaketlerle bitmektedir
İslam'daki evlilik, cinsi duyguların dini bir program çerçevesinde ve beşeri aşkın en temiz özellikleri ile biçim kazanmasıdır Elbette ki bu temiz ve saf beraberlik, gerdek gecesi gibi başkalarının malumu olmayan ruhi ve bedeni birlikteliğe ihtiyaç duyacaktır

ProfDr Sami Şener
İTÜ İşletme Sosyolojisi Kaynak:
1) Şamil İslam Ansiklopedisi, Gerdek Gecesi, 3cilt



Göz Zinası

Allah Teâlâ şöyle buyuruyor:
(Ey Resûlüm), Mümin erkeklere söyle, gözlerini haramdan beri alsınlar ve ırzlarını zinadan korusunlar Bu kendileri için daha temizdir Muhakkak ki Allah, onların bütün yaptıklarından haberdardır Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, ziynetlerini (süslerinin takılı olduğu boğaz, gerdan, baş, kol, bacak ve kol gibi yerlerini) göstermesinler Ancak bunlardan görülmesi zaruri olan (yüz, el ve ayaklar) müstesnadır Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar
(Nur Suresi : 31)

Yukarıdaki ayetler erkek olsun kadın olsun bütün müslümanlara zinanın haram kılındığını bildirmektedir Ayrıca, yine hem erkek hem kadınlara, kendilerini zinaya götürecek davranışlardan sakınmaları emredilmektedir Yine bu ayetlerden insanı zinaya sürükleyen en önmeli şeyin şehvetle namahreme bakmak olduğu öğrenilmektedir Bu nedenle Allah Teâla, erkek kadın bütün müminlere gözlerini haramdan sakınmalarını, yani namahreme bakmamalarını emir ve tavsiye buyurmuştur

Bakış zinanın başlangıcıdır Bunun için gözü korumak mühimdir, Bakıştan ne olurdiyerek bu konuda aldırmazlık gösterenler sonunda büyük felaketlerle karşılaşırlar Kasdi olmayan ilk bakıştan, kişi sorumlu tutulmamıştır Fakat tekrar tekrar bakmak yasaklanmıştır

Bu konuda HzPeygamber şöyle buyurmaktadır: Birinci bakış, sana ama ikincisi aleyhinedir
Yabancı erkek ve kadınların birbirine göz kırpmaları, kadının gözlerini süzmesi, gözlerin zinasıdır
Şurası unutulmamalıdır ki; şehvetle bakışın zinaolarak ifadesi hakiki manada cinsi temasla meydana gelen zina olmayıp, belki zinaya götüren en önemli sebeplerden biri olduğunun anlatılması sebebine bağlıdır Bunun için göz ve dil zinasıolarak bildirilen durumların hakiki zinaile bir tutulması mümkün değildir
Bir göz ki, anın olmaya ibret nazarında
Ol sahibinin düşmanıdır baş üzerinde
Kaynak:
1) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) İslam da Kadın ve Aile, Mehmet emre





Kadına Arka Organdan Yaklaşmak

Kadına arka organdan temas ne şekilde olursa olsun kesinlikle haramdır
Cenabı Hak buyuruyor:
Sana kadınların ay halini sorarlar De ki: O, bir rahatsızlıktır Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın Temizlendikleri vakit, Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever Kadınlarınız sizin için bir tarladır Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın Kendiniz için önceden (uygun davranışlarla) hazırlık yapın Allah'tan korkun, biliniz ki siz O'na kavuşacaksınız (Yâ Muhammed!) müminleri müjdele!(Bakara Suresi : 222 223)

Cinsel ilişki çocuğun çıktığı yerden olmak şartıyla ister kadının yüzü dönük olsun size, isterse arkası, Cenabı Hak (CC) helal olan yere ekin tarlası diyor Yani çocuk yetişen doğum olan yer bunun dışında herhangi bir yerden varmak haramdır
Allah Resulu buyuruyor:
Kadınlara arkadan varmayınız
Kadınlara arkadan yaklaşana lanet edilmiştir
Allah'ın size emrettiği yerden kadınlara yanaşın
Erkeğin cinsel organının sünnet kısmı kadının arka organına sokulmasıyla bu haram işlenmiş olur
Kaynak:
1) Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan







Kur'an Bulunan Odada Cinsel İlişkide Bulunmak

Kur'an bulunan odada cinsel ilişkide bulunmanın bir sakıncası yoktur Ancak Kur'anı Kerim'e saygı göstermek için onu örtmek icap eder Kaynak:
Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN





Zina

Zina, mecnun olmayan, küçük yaşta bulunmayan, büluğ çağına ulaşmış mükellef bir kimsenin, nikah ilişiği olmaksızın bir kadının ön tarafından cinsi münasebette bulunması olup insan aklının, ahlak ve hukuk düzenlerinin, diğer semavi dinlerin yanlış, ayıp ve kötü gördüğü bir fiil olup İslam dininde de kesin olarak yasaklanmış, işlenmesi büyük günahlar arasında sayılmıştır
Cenabı Hak buyuruyor:
Zinaya yaklaşmayın Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur(İsra Suresi : 32)
Allah Resulü buyuruyor:
Bir kişi zina ettiği zaman ondan iman çıkar, sanki bir gölge gibi başının üstünde durur Zinadan ayrıldığı zaman ona geri döner
Zina üzerinde devamlı israr eden kimse, puta tapan kişi gibidir
Muhakkak ki yedi kat gökler ve yedi kat yerler zina eden yaşlıya lanet ederler Şüphesiz zina edenlerin avret yerlerinin çirkin kokusu, cehennem halkını bile rahatsız eder
Zina, nesebin karışmasına, ailenin dağılmasına, hısımlık, komşuluk, arkadaşlık gibi bağların çözülüp toplumun manevi ve ahlaki değerlerinin temelden sarsılmasına yol açan ve insani bedeni zevklerinin esiri yapıp aşağılayan çirkin bir davranıştır Kur'an'da zina eden erkek ve kadına bedeni ceza da uygulanması emredilmiştir (Nur Suresi)
Zinada had cezasının uygulanması için, erkeğin cinsel organının en az sünnet yerinin kadının cinsel organına girmiş olması gerekir Bundan daha azına mesela; öpmek, sarılmak veya uyluk arasına sürtünmek vb hareketler haram olmakla birlikte had cezasını gerektirmez Küçük çocuk ve akıl hastası yükümlü olmadığı için bunların fiilde kendileri bakımından haddi gerektirmez
Zinaya zorlanan kadına had cezası gerekmediği konusunda İslam bilginlerinin görüş birliği vardır
Zina cezasının uygulanabilmesi için: Zina edenin erginlik çağına ulaşması gerekir Akıllı olması gerekir Zinanın istekle yapılması gerekir Zinanın insanla yapılması gerekir Zina edilen kadının ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta, ergin olması gerekir Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir Zinanın darul islam'da olması gerekir Kadının diri olması Ölü olan kadınla cinsel temasta had gerekmez Cinsel temasın önden olması ve sünnet yerinin girmiş olması Arkadan ilişki, yani livata için yalnız azar gerektirir Zina, şahitlerle sabit olduğu gibi, ikrarlada sabit olur Bir erkeğin veya bir kadının zina etmiş olduğuna, dört erkeğin, hakim huzurunda bir oturuşta şahitlik etmesi gerekir Şahit olmama durumunda, akıl ve baliğ olan bir kimsenin bizzat zina ettiğini ayrı ayrı dört oturumda dört defa ikrar etmesi ilede sabit olur Cezası kesildikten sonra, hatta ceza tatbiki esnasında kabul ettiği zinadan vazgeçerse, ceza tatbik edilmez salınır
Evli veya bekar olmasına göre farklı cezalar uygulanır Cezanın yerine getirilmesi bakımından kadın ve erkek arasında bir fark yoktur

Kaynak:
1) İlmihal İslam ve Toplum, TDV
2) İslam İlmihali, Ali Fikri Yavuz (İstanbul Eski Müftüsü)
2) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan
 
858,500Konular
982,392Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt