Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İslama göre dinden dönmenin hükmü!

İslama göre dinden dönmenin hükmü!
0
101

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Kuran ve hadisler lşığında dininden dönmenin hükmü nedir?


İşte cevap

Dininden dönmek yani İslam iken dini terk etmek yani küfre düşmek İrtidâd olarak adlandırılırİrtidâd, sözlükte bir şeyden başka bir şeye dönmek demektir Aynı köktün ismi fail olan mürted sözcüğü ise; İslâm dinini terkedip küfre, dinsizliğe dönmek anlamına gelir İrtidâd küfrün en aşırısı ve en ağırıdır Hanefilere göre mücerred irtidatla, Şafiilere göre ise irtidâdın ölümle birleşmesi halinde önceki ameller boşa gider

Kuranı Kerîmde şöyle buyurulur: Sizden kim dininden döner ve kafir olarak ölürse, işte onların, dünya ve âhirette amelleri boşa gitmiştir İşte Cehennemlikler onlardır Onlar orada ebedî olarak kalacaklardır(elBakara, 2217)

Müslüman olan bir kimse; Allahı inkâr, peygamberleri veya bir peygamberi kabul etmemek veya zina, eşcinsellik, şarap içmek ve zulüm yapmak gibi ittifakla haram olan bir şeyi helal saymak ve yine alışveriş ve evlenmek gibi ittifakla helal olan bir şeyi haram kabul etmek suretiyle dinden çıkar ve mürted hükümlerine tabi olur Yine hakaret için Kuranı yere atmak, bir hadis kitabını pisliğin içine atmak veya putlara ya da güneşe tapmak, kişiyi dinden çıkarır (bk İbnülHümâm, FethulKadîr, IV, 385; eşŞirbînî, Muğnîl Muhtâc, Mısır, ty, IV, 133 vd; eşŞîrâzî, elMühezzeb, II, 288; İbn Kudâme, elMuğnî, 3 Baskı, Kahire 1970, VIII, 123, 131)

İrtidadın geçerli olması için, kendisini dinden çıkaracak sözü söyleyen veya işi yapanın akıllı olması ve bu söz veya fiili kendi iradesiyle yapmış bulunması gerekir

Mürteddin Cezası

İslâm müctehitleri mürteddin öldürülmesi gerektiği konusunda görüş birliği içindedir Delil şu hadislerdir: Dinini değiştiren kimseyi öldürünüz(Buhârî, Cihâd 149, İtisâm, 28, İstitâbe, 2; Ebû Dâvud, Hudûd 1; Tirmizî, Hudûd, 25; Nesaî, Tahrîm,14); Müslüman bir kimsenin kanı ancak üç şeyden birisi ile helal olur Zina eden dul, cana karşılık can ve cemaatten ayrılıp dinini terkeden kimse(Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26; Ebu Davud Hudûd 1)

Hanefilere göre, irtidâd eden kadın öldürülmez, fakat yeniden, İslâma dönünceye veya ölünceye kadar hapsedilir Çünkü o, büyük bir cürüm işlemiş olur Ancak kadınların öldürülmesini Rasûlüllah (sas) yasaklamıştır Temelde, mürteddin öldürülmesi küfrü yüzünden değil, İslâm toplumuna baş kaldırması yüzündendir

Çoğunluk fakihlere göre ise, dinden dönen kadın da öldürülür Çünkü Ümmü Mervân adlı bir kadın İslamı terketmiş, bu haber Hz Peygamber (sas)e ulaşınca, bu kadının tevbeye davet edilmesini bildirmiş, tevbe ederse serbest bırakılmasını, aksi halde öldürülmesini emretmiştir Ancak bu hadisin senedinde zayıflık vardır (bk Zeylaî, NasburRâye, III, 458; eşŞevkânî, NeylülEvtâr VII,192) Yine Hz Peygamber, Muaz b Cebel (ö 18639)i Yemene vali olarak gönderirken ona şöyle buyurmuştur: Herhangi bir erkek İslâmdan dönerse, onu yeniden İslâma çağır, dönerse ne âlâ; aksi halde onun boynunu vur Kadın da dinden dönerse, onu da dine yeniden çağır, dönerse ne âla; aksi halde boynunu vur(Zeylaî, age, III, 457; eşŞevkânî, age, VII,193) İbn Hacer, bu hadisin senedinin hasen olduğunu söylemiştir


Mürteddin öldürülmeden önce tevbeye çağrılması Hanefîlere göre müstehaptır Çünkü bununla yeniden İslâma dönmesi umulur Eğer tevbe etmezse, tevbe edeceği umulur veya kendisi süre istemiş olursa ona üç gün süre verilir Ancak tevbe edeceği umulmaz veya süre istememiş olursa, derhal öldürülür Delil Hz Ömerin uygulamasıdır: Ömer (ra), İslâm ordusundan bir adamın durumunu sordu: İslâma girdikten sonra Allahı inkâr ettiği için onu öldürdükdediler Hz Ömer dedi: Keşke onu bir evde üç gün hapsedip, her gün bir ekmek verseydiniz, belki tevbe ederdi Sonra şöyle dua etti: Allahım! Ben orada yoktum, emir de vermedim, razı da olmadım(Mâlik, Muvatta, Akdiye, 16)

Çoğunluk müctehidlere göre, mürted erkek ve kadının öldürülmeden önce üç kere tevbeye çağrılması vaciptir Delil; Ümmü Mervan hadisi ile Hz Ömerin tevbeye davetin gerekliliğini bildiren ifadeleridir (bk İbn Rüşd, BidâyettilMüctehid, Mısır, ty, II, 448; eşŞirbînî, age,139 vd; İbn Kudâme, elMuğnî, VIII,124 vd; ezZuhayli, age, VI, 186188)
 

Similar threads

RECM Taşla öldürme, taşa tutma, birine taş atma, sövme, lânet etme, kovma, birinin namusuna iftira etme, kötü zanda bulunma; evli veya dul bulunan erkek veya kadının zina etmesi halinde İslâm mahkemesi kararıyla taşlanarak öldürülmesi anlamında bir fıkıh terimi Rcm kökünden mastar, çoğulu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
117
Bir şeyi bir şeye katmak ve eklemek Kefilin zimmetini, esas borçlu olan kişinin zimmetine mutlak bir şekilde eklemek demektir Bu tarifteki mutlak ifadesiyle kefâlet; şahıs, borç veya belirli bir mal üzerindeki kefâleti kapsamaktadır Kefâlet, borcu veya yüklendiği hususu kefilden isteme hakkı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
Anababa yoksul düşer veya yaşlanıp çalışamaz olursa, ilgi ve bakım yükümlülüğü çocuklara aittir Ayeti kerimelerde şöyle buyurulur: Rabbin ancak kendisine ibadet etmenizi, bir de anababaya ihsanda bulunmanızı emretti(elIsrâ, 1723) Bana ve anababana şükret(Lokmân, 3114) Anababana Islâm'a...
Cevaplar
0
Görüntüleme
93
İslâm'ı inkâr eden, nimete nankörlük eden, uzak kalan, kaçınan, örten kimse Keferefiilinin ismi fâili Terim olarak, imanı olmayan kimseye verilen isimdir Kalbinde imanı olmadığı halde, dışa karşı mü'min görünene münâfık *, müslümanlığından sonra dinden dönene mürted*denir İki ve daha çok ilâh...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
1 Sütün, bir kadına ait olması gerekir Çoğunluğa göre, süt emziren kadının evli veya bekâr olması veya kocasının bulunmaması, sonucu değiştirmez Sütten başka bir şeyi, meselâ; sarı su, kan veya kusuntuyu yemekle süt hısımlığı doğmaz Erkeğin veya bir hayvanın sütü de hısımlık doğurmaz 2 Sütün...
Cevaplar
0
Görüntüleme
296
858,474Konular
981,213Mesajlar
29,547Kullanıcılar
sonertSon üye
Üst Alt