Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İslamda anal birliktelik harammıdır?

İslamda anal birliktelik harammıdır?
0
49

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
İslamda anal birliktelik harammıdır? islamda zıt ilişki günahmıdır,islamda anal ilişki sakıncalımıdır,islamda zıt ilişkinin günahları,islamda cinsi münasebet hakkında bilgiler Erkeklerin “cinsel İlişkide hanımlarına arkadan yaklaşmalarının nasıl bir la’netlik meslek olduğunu belirten hadîslerden bir kısmını “ezZevâcir isimli eserden ve “edDürrü’lMensûr isimli tefsîrden nakledelim: Tirmizî, Nesâî ve İbnü Hibbân sahih’inde İbnü Abbâs radıyallâhu anhumâ’dan Resûlüllâh sallallâhu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu rivâyet etmektedirler: “Allah azze ve celle bir adama ya da bir kadına dübüründenardından yakında olacak olan adama (merhametle) bakmaz1 47386 47386 islamdaanalbirliktelikharammidir5c5007f6311e4islamdaanalbirliktelikharammidir5c5007f6311e4 215 470 cjpg47386 İslamda anal birliktelik harammıdır? cjpg47386 İslamda anal birliktelik harammıdır? Tabarânî, elEvsat’da ravileri sağlam olan bir senedle rivâyet etmiştir: “Kim kadınlara arkalarından yanaşırsa küfre girmiştir2 İbnü Mâce ve Beyhakî şöyle rivâyet etmişlerdir: “Allah Teâlâ bir kadına ardındaki yanaşan bir adama (rahmet bakışıyla) bakmayacaktır3 Ahmed ve Ebû Davûd şöyle rivâyet etmişlerdir: “Bir kadına gerisinde yanaşan kimse mel’undur4 Ahmed, Tirmizî, Nesâî ve İbnü Mâce Ebu Hureyre’den şöyle rivâyet etmektedir: “Kim bir hayızlı kadına ya da bir kadına peşinde yanaşırsa…Muhammed sallellâhu aleyhi ve sellem’e indirileni inkâr etmiştir5 Bunu Ebû Dâvud da şu lafızla rivâyet etmiştir: “Allah’ın Muhammed sallallâhu aleyhi ve sellem’e indirdiğinden beri olmuşturuzaklaşmıştır Ahmed ve Bezzâr Abdullah İbnü Amr radıyallâhu anhumâ’dan Nebî sallallâhu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu rivâyet etmektedirler: “O ufak livâtadır Yani, kişinin hanımına gerisinde yanaşması…6 Ebu Ya’lâ ceyyidhoş bir isnad ile şöyle rivâyet etmiştir: “…Kadınlara arkalarından yaklaşmayın7 İbnü Mace ancak lafız ona aittir ve Nesâî, birisi sahih olan isnadlarla Huzeyme İbnü Sâbit radıyallâhu anhu’dan Resûlüllâh sallallâhu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu rivâyet etmişlerdir: “…Kadınlara arkalarından yaklaşmayın8 Tabarânî elEvsat’da ravileri sağlam kimseler olan bir senedle Cabir radıyallâhu anhu’dan şöyle rivâyet etmiştir: “Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem (erkeklerin) hanımların(a) arkalarından (yanaşmasını) yasaklamıştır9 Darikutnî şöyle rivâyet etmiştir: “…Kadınlara arkalarından yaklaşman helal olmaz10 Tabarânî şöyle rivâyet etmiştir: “Allah Teâlâ kadınlara arkalarından yanaşanlara la’net etsin11 Ahmed, Tirmizî, Nesâî ve İbnü Hibbân Sahîh’inde rivâyet etmiş, Tirmizî Hasen olduğunu söylemiştir “Kadınlara arkalarından yanaşmayın…12 Nesâî Ebu Hureyre’den rivâyet ettiğine tarafından Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Allah celle celâlühû hanımına arkadan yanaşan adama (rahmet nazarıyla) bakmayacaktır13 Bu vadideki hadisler neredeyse sayılamayacak değin çoktur Tersine getirilecek rivâyetler, “önden olmak şartıyla arkadan biçiminde manalandırılabilecek rivayetlerdir Nitekim Sahabe ve Tâbiûndan gelen çoğu rivâyet bu dediğimizi teyid etmektedir Örnek olması için bunlardan sadece iki rivayeti getirmek istiyoruz: İmâm Ebu Hanife’nin Müsned’inde Hafsa radıyallâhu anhâ’dan yaptığı rivayete göre, Nebi sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurdular: “…Bir yerden (sadece önden) olduğu vakit (arkadan yaklaşmakda) hiçbir beiszarar yoktur14 İmâm Şafî elÜmm’de, İbnü Ebî Şeybe, Ahmed, Nesâî ve İbnü Mace ve başkaları, Huzeyme İbnü Sâbit radıyallahu anhu’dan şöyle söylenti ettiler: “Birisi Rasûlüllah sallellâhu aleyhi ve sellem’e kadınlara arkalarından yanaşmayı sordu O da bu “helaldır ya da “zararsızdır buyurdu Adam dönüp gidince, onu çağırdı ve ona şöyle dedi: Sen nasıl dedin? “Arkasında önüne evet, fakat “gerisinde arkasına hayır Şübhesiz oysa Allah haktan haya etmez Kadınlara arkalarından yanaşmayınız15 giderken Abdullah İbnü Ömer radıyallâhu anhuma gibi birçoklarına da bu husûsta iftira yapılmıştır Nitekim, Nesâî, Tabarânî ve İbnü Merdûye şöyle rivâyet etmişlerdir: Nâfî’e, “İbnü Ömer’den, ‘kadınlara arkadan yanaşılabileceği’ne dair fetva verdiği hususunda bir rivayet yaptığından fazla laf edildiği söylenince, “bana yalan kötüleme ettiler demiştir Darimî, Said İbnü Yesâr’dan şöyle dediğini rivayet etmiştir: İbnü Ömer’e, “câriyeler hakkında ne dersin, Onlara Tahmîd yapabilir miyiz? dedim O da (İbnü Ömer de) “Tahmîd de nedir? dedi Bunun üzerine dübür’ü zikredince, “Müslümanlardan hiçbir kimse böyle yapar mı?dedi Tüm bunlardan görünürde arkadan yanaşmak belirli bir lanetlik iştir Zahirde buna zıtmış gibi görünen rivayetler, ya “önden almak şartıyla arkadan manasındadırlar, ya uydurukturlar, veya –farzı muhâl denilebilecek en iyimser ifâdeyle şâzdaha sağlam rivâyetler karşısında ilmî bir değeri olmayan rivâyetlerdir Ehli Beyt İmamlarından birçokları bunun (arkadan yaklaşmanın) yasaklığına dair açık ifadeler sarf etmişlerdir Nitekim Tabâtabâî, etTefsîru’lAyyâşî’de geçen (Ehli Beyt imâmları) Rızâ, Ca’feri Sâdık, (yine) Ebû Abdillâh ve tekrar Rızâ aleyhimüsselâm’dan bu yasaklığa dâir yapılan rivâyetleri nakletmiştir Sonradan da “bu manada Ehli Beyt’cilt gelen rivâyetler çoktur, elKâfî’de, etTehzîb’de ve Ayyâşî ile Kummî tefsîrlerinde rivâyet edilmiştir Bu rivâyetlerin tamâmı âyet’in “kadınlara önlerinden yaklaşılmasından fazlasına delâlet etmemektedir Ayyâşî’nin Abdullah İbnü Ebî Ya’fûrdan yaptığı “Ebû Abdillâh’a kadınlara arkadan yanaşmayı sordum da zararsızdır dedi ve daha sonra kadınlarınız tarlanızdır… âyetini okudu rivâyetindeki (Câferi)Sâdık aleyhisselâm’ın sözünün de buna yorulması mümkindir Tabâtabâî sonradan, buna cevâz veren Ehli Beyt İmâmlarının bu işi “şiddetli bir mekrûh saymakla beraber mübâh görmelerini bu âyete değil de Lût aleyhisselâm’ın kavmine “işte kızlarım…(Hicr:71) deyip kızlarını nikâh ile onlara saptamak istemesini bildiren âyete dayandırdıklarını söylüyor sırası gelmişken şu “şiddetli mekrûhlukla beraber mübâhlık belirten(!) rivâyetlerin “ashablarıŞiî rivâyet âlimleri tarafından bitişik olan senedlerle rivâyet edildiğini (!) ilâve etmeyi de ihmâl etmiyor16 1 Tirmizî (1165), Nesâî, elKübrâ (9001) ve İbnü Hibbân (4191) 2 Heysemî bunu elMecma’da (4299) zikretmiş ve şöyle demiştir: Bunu Tabarânî Ebu Hureyre hadisinden rivâyet etmiştir ve râvileri sağlam kişilerdir 3 İbnü Mace (1923), Ahmed (2344) Ebu Hureyre hadisinden 4 Ahmed (2444), Ebû Davûd (2162) 5 Ahmed (2476), Tirmizî (135), Nesâî (131), İbnü Mâce (639) 6 Ahmed (2182) Bunu Heysemî elMecma’ da (4298) zikredip şöyle dedi: Bunu Ahmed ve Bezzar elEvsat’da rivâyet etmiştir Ahmed’in ve Bezzâr’ın râvileri sağlam kimselerdir 7 Bunu Heysemî elMecma’ da (4298) zikretmiş ve şöyle demiştir: Bunu Ebu Ya’la, Tabarânî elKebir’de veBezzâr Ömer radı yellâhu anhu’dan rivâyet etmiştir Ebu Ya’la’nın Ya’la İbnülYemân’ın dışındaki ravileri sahih’in ravileridir oysa Ya’lâ’da sağlam dır 8 İbnü Mâce (1924), Nesâî (99) 9 Bunu Heysemî elMecma’ da (4299) zikretmiş ve şöyle demiştir: Bunu Tabarânî, Cabir İbnü Abdillah’dan rivâyet emiştir Râvileri sağlam kimselerdir 10 Darekutnî Cabir bin Abdillâh el Ensârî’ den 11 Bunu Heysemî elMecma’da (4299) zikretmiş ve şöyle demiştir: Bunu Tabarânî elEvsat’da rivâyetetmiştir Senedinde Abdurrahmân ibnü’lFadl vardır fakat, Zehebî onu sağlam bulmuştur 12 Ahmed (186), Tirmizî (1164), Nesâî (138), İbnü Hıbbân (2237) 13 Nesâî, EsSünen’ülKübrâ (9013), 14 EdDürrülMensûr (1592) Darü İhyâi’t Türâsi’lArabî, 1421 15 İbnü Ebî Şeybe, Ahmed (21351), Ne sâî ve İbnü Mâce (1924) 16 ElMîzân:2222,223 kaynak:ihvanlarnet  
 
858,475Konular
981,252Mesajlar
29,552Kullanıcılar
pitbulls33Son üye
Üst Alt