Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Islamda Yasaklarin Sebebleri?

Islamda Yasaklarin Sebebleri?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
İSLAM'DA YASAK

Allahu Tealâ’nın kullarına son derece merhametli ve şefkatli olduğunu biliyoruz
Hz Peygamber AS’ın ifadeleriyle, “bir annenin kucağındaki bebeğine şefkatinden daha şefkatli
Böyleyken niçin kurallar koyuyor?
O kurallar bütünü içindeki yasaklarla insanları neden kısıtlıyor?
Yasakların amacı ne olabilir?
“Yasak her ne kadar olumsuz bir kavram ise de, dinimizdeki yasaklar olumlu sonuçlar elde etmek için konulmuştur
Yasak olumsuz bir kavramdır dedik, çünkü ilk bakışta bütün yasaklar
hürriyet ve özgürlükleri kısıtlayan, insanoğlunun faaliyetlerini daraltan unsurlar gibi gözükür
Zihnimizde uyandırdığı bu ilk çağrışımlara rağmen biliyoruz ki, yasaklar bir taraftandan da büyük felaketlerin, feci akibetlerin önlerine çekilen setler gibidir
Bu nedenle hem eğitimde, hem de her türlü mevzuat ve yasal düzenlemelerde mutlaka yasaklar vardır

Toplum ve kültürlere göre bu yasakların türü ve sınırları değişse de, neticede mutlaka vardır
Yani yasaksız bir dünya hayali sadece bir ütopyadır
İslâm’ın koyduğu yasaklara gelince; insanoğlu bu ilâhî engeller sayesinde
aslî yaradılış gayesinden uzaklaşmaz, tehlikeli ve sonu olmayan çıkmazlara düşmekten kurtulur
Böylece hem dünya hayatı hem de ebedi hayatı bir huzur ve mutluluk iklimine dönüşür
Dinimiz fert ve toplumu muhafaza edebilmek, huzur ve mutluluğa ulaştırabilmek için beş ana unsuru korumayı prensip edinmiştir
Dinimizde yasak olarak sunulan her şeyin bu beş unsuru koruma amacı ile muhakkak ilgisi bulunur

Bu beş unsur:
1 Din,
2 Can,
3 Akıl,
4 Nesil,
5 Maldır
Bu beş unsuru korumak için konulan yasakları örnekleyelim

Dini muhafaza için konulan yasaklar:
Hz Muhammed AS’ın peygamber olmasından sonra Allah katında geçerli tek din “İslâmdır
Allah’ın dininin öğrettiği ve insanı sorumlu tuttuğu arıduru imanı yok edecek veya bozacak durumlar yasaklanmıştır
Bunlar küfür, şirk ve nifak’tır

Küfür: Allahın varlığını ve birliğini, Hz Muhammed AS’ın Allah katından getirdiği kesin olarak bilinen şeyleri inkâr etmektir
Kur’anı Kerim’de ve Hz Peygamber AS’ın sahih sünnetinde bildirilen iman esaslarından sadece birini bile reddetmek, inanmamak küfürdür
Başlangıçtan bugüne İslâm alimleri bu iman esaslarının neler olduğunu ayrıntılı olarak izah etmişlerdir
Bu konuyu izah eden kitaplara akaid kitapları denir

Şirk: Rab olarak Allah’ı tanıdığı halde, O’na ibadet ve taatte ortak koşma durumudur
Bu da hıristiyanlardaki üç babaoğulkutsal ruh inancı veya müşriklerdeki putçuluk şekillerinde olabildiği gibi, kimi zaman insanları ilâh gibi görerek Allah’a ortak koşma şeklinde de olabilir
Şirk konusu da akaid kitaplarında detaylı olarak anlatılır

Nifak: İnanmadığı halde maddi çıkar veya prestij kazanma gibi çeşitli sebeplerle inanmış gibi görünme durumudur Böyle insanlara münafık denir
Münafık, imansızların yanında onlardanmış gibi, müminlerin yanında ise inanıyormuş gibi davranarak her iki tarafta birden gözükmeye çalışır Müslümanları sevmez, onları aldatmaya, aralarını bozmaya ve inançlarını sarsmaya çalışır
Bu üç durum bir müslümanın dinine kastedecek en tehlikeli hallerdir ve Allah tarafından yasaklanmıştır
Her mümin bunlardan uzak durmaya çalışmalı ve dinini muhafaza etmelidir
Canı muhafaza için konulan yasaklar:
İslâm, insanın yaşam hakkına ve can emniyetinin korunmasına büyük önem verir
Bunun için cana zarar verebilecek her durum yasaklanmıştır
Bu nedenle fıkıh kitaplarında izah edilen haram veya mekruhların önemli bir bölümü insan sağlığını korumaya yöneliktir
Dinimizde can kutsaldır Ona kıymak en büyük cinayettir Kıyamet gününde en önce görülecek davalar öldürmekle ilgili olanlardır Dinimiz savaş sırasında dahi çocuk ve kadınların öldürülmelerini yasaklamış, öldürmeyi ancak saldırganları bertaraf etmek
veya şerlerinden kurtulmak için ancak savaş sırasında meşru kılmıştır
Ayrıca sadece insanı değil, zarar vermeyen hayvanları öldürmek, canlı bir varlığı hedef yaparak atış yapmak dahi yasaktır Müslüman boş yere hiçbir cana kıyamaz
Aklı muhafaza için yasaklananlar:
İnsanı insan yapan unsurların en önemlilerinden biri akıldır Akıl, Allah’ın insana verdiği kutsal bir cevherdir Aklın sağlam ve sağlıklı olabilmesi için ona bozukluk ve zarar veren maddelerden korunması gerekir Bu nedenle dinimiz, aklı düşünmekten, tedbir almaktan, doğru hareketten alıkoyan içkiyi yasaklamıştır
Aynı şekilde geçici bir süreyle bile olsa aklın kontrolünü yok eden veya zayıflatan bütün uyuşturucu ve benzeri maddeleri de haram kılmıştır
Nesli muhafaza için konulan yasaklar:
Nesil insanoğlunun devamlılığı için esas, her yeni nesil bir öncekinin vekilidir
İslâm toplumunu devam ettirecek, Rabbi’ne ibadet ve taat edecek ahlâk ve irfan sahibi genç nesiller yetiştirilmesi esastır
Bunun için dinimiz evliliği ve aile kurmayı teşvik etmiş; yaygınlaştığında aile kurumunu çürüten ve yok eden zinayı ise yasaklamıştır
Zina, nesillerin aidiyetlerinin yok olmasına, ailelerin dağılmasına, akrabalık bağlarının kopmasına ve toplum ahlakının yok olmasına sebep olmakta, böylece toplum yapısının bozulması sonucunu doğurmaktadır
Bu büyük etkisinden dolayı zinaya götüren ortam ve yollar da yasaktır
Malı muhafaza için yasaklar:
Mal, insan hayatının devamını ve kalitesini etkileyen çok önemli bir unsurdur Onsuz hayatı düşünmek neredeyse mümkün değildir Bunun için dinimiz malı ve mülkiyet edinmeyi bozan unsurların önünü kesmeyi hedefler Haksız kazanç yolları yasaktır
Kumar, faiz, rüşvet, karaborsa, hırsızlık ve gaspın her türlüsü reddedilmiştir
Kısaca açıkladığımız: dini, canı, aklı, nesli ve malı koruma prensipleri İslâm toplumunun direklerini oluşturur
Dinimizin koyduğu bütün yasakların ve dolayısıyla günah kavramının, bu beş prensiple mutlaka bir ilgisi vardır

Şunu rahatça söyleyebiliriz:
Allah’ın koyduğu bütün yasakların faydası ve menfaati mutlaka insana yöneliktir; mutlaka kulun yararınadır
Yasaklar hayatı kısıtlamak için değil, yaşanılır kılmak içindir
Hedefi insanın mutsuzluğu değil, mutluluğudur
Bir hadisi kudsîde Rabbimiz şöyle buyurur

“Ey kullarım! Sizin hepinizin kalbi, içinizdeki en takva sahibi olanınızın kalbi gibi olsa, bu benim mülkümü arttırmaz
Ey kullarım! Sizin hepinizin kalbi içinizdeki isyankâr olanınızın kalbi gibi olsa, bu da benim mülkünden bir şey eksiltmez
Ey kullarım! Bütün bu yaptıklarınız sizin amellerinizdir Ben onları sizin için saymaktayım Sonra yaptıklarınızın karşılığını size tam olarak vereceğim Kim benim katımda bir iyilik bulursa hamd etsin Kim de iyilikten başkasını bulursa, ancak kendini ötülesin(Müslim, Tirmizî)

Bizler bu dünyaya imtihan için geldik Hepimizi ve her yaptığımızı gören ve işiten bir Rabbimiz var
Bizim imanımızın, müslümanlığımızın, O’nun emirlerine boyun eğişimizin ve yasaklarından kaçınmamızın O’na kazandıracağı hiçbir şey yok
Bütün ibadetler, bütün emredilenler ve bütün yasaklar hep bizim iyilik ve menfaatimiz için

Bu yasaklamalar iki büyük kâra yönelik:
Biri dünya, diğeri ahiret hayatı
Dünyadaki kâr, huzur ve saadetle geçecek bir hayat
Beğen

Değerli müminler, 20 Nisan 571 tarihine rastlayan Rebiu’levvel ayının 12?nci günü Pazartesi gecesi Peygamberimiz Efendimiz dünyayı şereflendirmişlerdir

NEML SURESİ 79, 80 ve 81 AYETLER

79 Allah'a dayanıp güven, çünkü sen apaçık gerçeğin üzerindesin

80 Sen, ölülere işittiremezsin Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın

81 Ve sen, düştükleri sapıklıktan körleri de çıkaramazsın Teslim olmuş kişiler halinde ayetlerimize inananlardan başkasına sesini duyuramazsın

Allah için atese atilmak vardir
Lakin atese atilmadan önce kendinde
ibrahimlik olup olmadigini arastir
Çünkü ates seni degil
ibrahimleri tanir ve yakmaz

Mevlana Celaleddini Rumi
 
858,497Konular
981,900Mesajlar
29,926Kullanıcılar
hzmami_31Son üye
Üst Alt