nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
İslamiyette Akraba Evliliği Hakkında Bilgi
Akraba evlilikleri Zararlı Olduğu Halde, Dinimiz Bundan Sakındırmamış, Hatta Özendirme Babından Hz Ali İle Hz Fatma (ra) Evlilik Etmişler
Kur'ânı Kerimise : Size (şunlarla evlenmeniz) haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, karılarınızın anaları, birleştiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde yer alan üvey kızlarınız eğer onlarla hemen şimdi birleşmemişseniz, (kızlarını almaktan ötürü) üzerinize bir günah yoktur kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları ve iki kız kardeşi bir arada almanız Oysa geçmişte olanlar hâriç Şüphesiz Allah, çok bağışlayan, fazla merhamet edendir(Nisa23) ayetiyle haram olanların çerçevesini belirledikten daha sonra,Ahzab sûresinin 50 ayetiyle de şöyle buyurarak:
Ey peygamber, biz, ücretlerini (mehirlerini) verdiğin eşlerini, Allahın sana ganimet olarak verdiği (savaş esirlerinden) elinin aşağıda bulunan (cariyeleri), amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık bundan başka kendisini (mehirsiz olarak) peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini elde etmek dilediği inanmış kadını, diğer mü'minlere yok, sırf sana bile bile almak üzere (helal kıldık) Biz, eşleri ve ellerinin aşağı bulunan (cariyeleri) hakkında müminlere ne farz ettiğimizi bildik (onların bu hususta ne yapması lâzım geldiğini açıkladık) ama, sana bir güçlük olmasın, (sen bir sıkıntıya, güç bir duruma düşmeyesin) Allah, çok bağışlayan, çok acıma edendir(Ahzab50) herhangi bir iltibasa meydan vermeyecek şekilde, neyin yasaklanmış olup, neyin olmadığını apaçık göstermektedir
Kesin bir çerçevenin dışındakilerin evlenmelerine yollar açık ve herhangi bir mâni yoktur Fakat, bununla beraber, evleneceklerin afiyet açısından bir araya gelip gelemeyeceklerinin tetkik ve araştırılması neticesinde, belki, bir mahzur bahis mevzuu ise böyle bir izacın engellenmesinde de sakınca yoktur Hatta, engellemek, yararlı ve insanidir *
Akraba evlilikleri Zararlı Olduğu Halde, Dinimiz Bundan Sakındırmamış, Hatta Özendirme Babından Hz Ali İle Hz Fatma (ra) Evlilik Etmişler
Kur'ânı Kerimise : Size (şunlarla evlenmeniz) haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, karılarınızın anaları, birleştiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde yer alan üvey kızlarınız eğer onlarla hemen şimdi birleşmemişseniz, (kızlarını almaktan ötürü) üzerinize bir günah yoktur kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları ve iki kız kardeşi bir arada almanız Oysa geçmişte olanlar hâriç Şüphesiz Allah, çok bağışlayan, fazla merhamet edendir(Nisa23) ayetiyle haram olanların çerçevesini belirledikten daha sonra,Ahzab sûresinin 50 ayetiyle de şöyle buyurarak:
Ey peygamber, biz, ücretlerini (mehirlerini) verdiğin eşlerini, Allahın sana ganimet olarak verdiği (savaş esirlerinden) elinin aşağıda bulunan (cariyeleri), amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık bundan başka kendisini (mehirsiz olarak) peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini elde etmek dilediği inanmış kadını, diğer mü'minlere yok, sırf sana bile bile almak üzere (helal kıldık) Biz, eşleri ve ellerinin aşağı bulunan (cariyeleri) hakkında müminlere ne farz ettiğimizi bildik (onların bu hususta ne yapması lâzım geldiğini açıkladık) ama, sana bir güçlük olmasın, (sen bir sıkıntıya, güç bir duruma düşmeyesin) Allah, çok bağışlayan, çok acıma edendir(Ahzab50) herhangi bir iltibasa meydan vermeyecek şekilde, neyin yasaklanmış olup, neyin olmadığını apaçık göstermektedir
Kesin bir çerçevenin dışındakilerin evlenmelerine yollar açık ve herhangi bir mâni yoktur Fakat, bununla beraber, evleneceklerin afiyet açısından bir araya gelip gelemeyeceklerinin tetkik ve araştırılması neticesinde, belki, bir mahzur bahis mevzuu ise böyle bir izacın engellenmesinde de sakınca yoktur Hatta, engellemek, yararlı ve insanidir *