Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İslamiyette Organ Nakli

İslamiyette Organ Nakli
0
223

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Organ Bağışı caiz midir
İslamda Organ Nakli

Insanlar arasında hâlâ organ nakli yapmanın caiz olup olmadığı tartışılıyor Diyorlar ki:
(İnsana eziyet haramdır Çünkü (Müslümana eziyet eden, bana eziyet etmiş olur) hadisine tarafından, ameliyatla canlı kimsenin bir yerini kesmek, ona eziyet vereceği için haramdır (Ölünün kemiğini zarar vermek, dirinin kemiğini yaralamak gibidir) hadisi de gösteriyor fakat, ölüden organ edinmek, diriden edinmek gibi haramdır)

Halbuki diri ve ölüden organ nakletmek caizdir Çünkü bir organı kurtarmak, hayatı kurtarmak gibi zaruridir Zaruret olunca birçok yasaklar mubah olur Dirinin de, ölünün de bir yerini kesmek haramdır, ona eziyettir Ama, zaruret olunca, bu haramlık kalkar Çünkü, Zaruretler, yasak olan şeyleri mubah kılar(Mecelle)

Uzman ve Müslüman hekim, bir hasta için, diri ya da ölüden organ naklinden başka tedavi olmadığını bildirdiği süre, organ nakli caiz olur Din ayrılığı gözetilmez (ElHedyülİslami)

Ölmüş annesinin karnındaki canlı çocuğu, ameliyatla elde etmek caizdir Çünkü, imamı azam hazretleri, ölmüş bir kadının karnının yarılmasını ve çocuğun çıkarılmasını emretmiş, kurtarılan çocuk uzun yıllar yaşamıştır (Eşbah)

Evet, ölünün bir organını kesmek ölüye eziyettir Fakat kesilen organ, iyi birine verilecekse, ölü bundan haz alır Bir kimse, birine yardımda bulunmak için çok yorulsa, yorulmasından şikayet etmez, tersine Hizmet ettim, iyilik ettim diye müsamaha alır Parasını kaybeden üzülür Fakat seve seve bir muhtaca veren sevinir Kurbanlık koyun da, kurban oldum diye sevinir O acı, ona hoşgörü verir Halbuki hayvana da zulmetmek haramdır Dinimize uyulunca ızdırap edilmiş olmuyor

Vefat acısı, çok acıdır Narkozla her tarafı uyuşturulduktan daha sonra veya uyku hapı alarak ölen de, fazla şiddetli olan vefat acısını duyar Fakat mücahidler, kurşun yağmuruna tutulsa, bu acıyı duymaz Hadisi şerifte (Şehid, ölüm acısını duymaz) buyuruldu (Beyheki)

İmamı azam hazretlerinin bu uygulaması organ naklinin caiz olduğuna kâfi delildir Bir şeyin haramlığı hakkında edillei şeriyyeden bir hüküm yoksa, o şey caizdir Çünkü hadisi şerifte, (Helal ve haram diye bildirilmeyen şey, Allahü teâlânın affettiği şeylerdendir) buyuruluyor (Dominant)

(Salih birinden alınan organ, bir kâfire takılsa, yarın ahirette bu organ hangisinde konuşacak? Benim sahibim iyi mi, kötü mü idi diyecek? Salih kişinin organı, takıldığı kâfirle birlikte Cehennemde yanması haksızlık olacağı için, organ nakli caiz değildir) çağırmak çok yanlıştır Çünkü Allahü teâlâ aciz değildir Cevap verecek olan, çürümüş organ yok, diğer organdır Nakledilen organ bile olsa, (Ben müslümanda iken şu iyilikleri yapıyordum, kâfire takılınca, şu kötülükleri işledim) diyemez mi? Allahü teâlânın hesap görmesinde hiç acizlik, hata olur mu? Ahirette organlar konuşacaktır (Nur 24)

Her insan, aynı zirve ve şekilde, fakat diğer zerrelerden yapılmış bir bedenle mezardan kalkacaktır Şimdiki cisim, çürüyüp toprak olacaktır (Kimyai saadet)

Ruhun organlara bağlılığı
Ruh, sütte yağın bulunduğu gibi, bedende bulunmaz Kolu kesilenin ruhundan eksilme olmaz Başkasının yüreği ile yaşayan bir insanın ruhunda değişiklik olmadığı için, o adama hiç tesiri olmaz

Kalb ile yürek benzer şey değildir Yürek, hayvanda da bulunur İnsana bilerek olan kalbe, gönül denir Gönül görünmez, fakat etkileri ile anlaşılabilir Kalb, elektrik cereyanı, yürek de ampul gibidir Ampuldeki elektriği, ampul ışık verdiği süre anlıyoruz Elektrik gibi kalb de madde değildir, bir yer kaplamaz Yürekte eserleri görüldüğü için, kalbin yeri yürek denir Yürek değiştirmek, güya ampul değiştirmeye benzer Yani takılan kalp nasıl olursa olsun, takılan kimsenin kalb kuvvetinin tesiri görülür Ampulün değişmesiyle kent cereyanında azalıp artış olmadığı gibi, yüreğin değişmesiyle, o kimsedeki kalb kuvvetinin etkisi değişmez

Ruh, elektriğe de aynı Yanmakta olan bir ampul sökülünce, yani cereyanla olan irtibatı kesilince, cereyanın bir miktarı indirimli olmaz Başka bir ampul takılırsa onun da rezistans telini ısıtıp ışık saçmasına sebep olur Salih bir kimsenin yüreği, fasık ya da kâfir bir kimseye takılınca, o kimsenin kalbi yeniden defalarca günah işlemek ister, fena düşünür Aksine, fasık kimsenin yüreği, salih kimseye takılırsa, onun kalbi yine günah derin etki bırakmak istemez, hep iyi düşünür

Yüreğin manevi bir fonksiyonu yoktur Öldükten sonradan çürüyüp gidecektir Yahut hayvan yese veya yansa fark etmez Çünkü insan ruh demektir Karoser değişse de ruh değişmez İnsan, ruhu doğruca ayakta durur Aklı, düşüncesi, ruhu bir uçtan bir uca vardır İnsanın vücudu, bir marangozun aletleri gibidir İnsan ölünce, aletleri olmadığından, ruh bu aletlerle bir iş yapamaz Ama yine de, ruh ölmediği için gider kazanç, insanları tanır Hatta evliyanın ruhları insanlara takviye eder Bu destek etmesi dünyadaki bedenindeki aletlerle değildir Allahü teâlâ ruhlara aletsiz de meslek yapma özelliğini vermiştir Ölüm eden Hızır aleyhisselamın ruhu çok kimseye çeşitli destek yapmaktadır

Bir kimseye, başkasının tüm organları takılsa, o insanın aklında, düşüncesinde değiştirme olmaz Marangozun eski aletleri yerine, yeni aletleri gelmiş demektir Makine değişmekle, marangozdaki bilgi, kabiliyet değişmez Kesmeyen bir testere yerine, iyi kesen bir testere gelirse, daha kolay meslek yapar Görmeyen gözün yerine sağlam göz takılırsa görür Kanı, kalbi, beyni de değişse, yeniden düşünceye etki etmez Sağlam organ takılmışsa, daha kolay meslek görür Çünkü insan, ruh demektir Bir insan yanmakla değil olmaz Yalnızca aletleri elinden gücenmiş olur Ahirette ona yeni aletler verilir Mümin Cennete, kâfir Cehenneme gider Ruhun mahiyetini bilmeyen kimse, insan yanınca yok olduğunu, mezar suali ve kabir azabının olmadığını zanneder Halbuki mezar azabı haktır (İhya)

Uzman ve Müslüman doktorlar, bir hastaya, kan veya bayan sütünün iyi geleceğini, bu hastalığın diğer ilacı da olmadığını bildirirlerse, hastanın, kadın sütü ya da kan içmesi, satın alması caizdir (Reddül Muhtar)

Organ ve kan nakli caiz, ama organı satmak caiz değildir Mal olmayan şeyi satış, bağışlamak bâtıldır Fakat zaruret olunca, satın edinmek caiz olur (Ölünce organlarımı bağışladım) çağrıda bulunmak de caiz değildir Çünkü insanın hiçbir parçası mal değildir Lakin, (Ben ölünce, zaruret olursa, organlarımın alınması için müsade veriyorum) aramak caiz olur Yoksa ihtiyaç olunca, yeni ölmüş birinin organlarını alıp, hastaya nakletmek caizdir (S Ebediyye)

Alıntı *
 

Similar threads

Organ bağışı ve nakli caiz mi? Sual: Organ bağışı yapmak caiz midir? CEVAP Organ kan gibi, idrar gibi mal değildir Mal olmadığı için bağışı yapılmaz, satılmaz Sadece verilir Sual: Organ nakli caiz mi? CEVAP Halk arasında hâlâ organ nakli yapmanın caiz olup olmadığı tartışılıyor Diyorlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
Sual: Organ bağışı yapmak caiz midir? CEVAP Organ kan gibi, idrar gibi mal değildir Mal olmadığı için bağışı yapılmaz, satılmaz Sadece verilir Sual: Organ nakli caiz mi? CEVAP Halk arasında hâlâ organ nakli yapmanın caiz olup olmadığı tartışılıyor Diyorlar ki: (İnsana eziyet haramdır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Organ Bağışı caiz midir İslamda Organ Nakli Halk arasında hala organ nakli yapmanın caiz olup olmadığı tartışılıyor Diyorlar ki: (İnsana eziyet haramdır Cunku (Muslumana eziyet eden, bana eziyet etmiş olur) hadisine gore, ameliyatla canlı kimsenin bir yerini kesmek, ona eziyet vereceği...
Cevaplar
0
Görüntüleme
152
Diyanet Organ Nakli Fetvası Organ bağışı fetvası Diyanet Diyanet İşleri Başkanlığı, organ naklinin kriterlerini belirledi Canlıdan canlıya ve ölüden canlıya yapılacak organ nakilleri için ayrı ayrı kriterler ortaya koyan Diyanet, verilecek organ ya da doku karşılığında ücret alınmamasını da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
156
Organ Bağışı Gunah Mı Organ Nakli caizmi Organ nakletmek caizdir Cunku bir organı kurtarmak, hayatı kurtarmak gibi zaruridir Zaruret olunca bircok yasaklar mubah olur Dirinin de, olunun de bir yerini kesmek haramdır, ona eziyettir Fakat, zaruret olunca, bu haramlık kalkar Cunku...
Cevaplar
0
Görüntüleme
83
858,494Konular
981,567Mesajlar
29,682Kullanıcılar
YgtAkblt52Son üye
Üst Alt