Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İşletmelerde Idare Hiyerarşisi

İşletmelerde Idare Hiyerarşisi
0
268

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
İşletmelerde en daha alçak seviyedeki kişileri yönetme vazifesine sahip yöneticilerden en üst kademeye değin yöneticiler vardır Yönetim basamakları tepe, orta ve birincil basamak yönetimdir
1 Yokuş Idare: İşletmenin sahipleri, yönetim kurulu, genel müdür ve yardımcıları tepecik yönetimi meydana getirirler İşletmeyi bütünüyle yönetme vazifesine sahiptirler İşletmenin genel politika ve stratejilerini belirler ve dış etkileşimleri yönlendirirler
2Orta Yönetim: İşletmenin departmanlarının ayrı olarak müdürleri ve yardımcıları, orta yönetimi meydana getirirler Orta yönetim, tepecik ve alt idare arasında köprü vazifesi görür Genel politikaların uygulanmasına tezgâhtar daha alçak politikalar ve kararları belirler
3Ilk Basamak Yönetim: Doğrusu imal işlerini yapan ve denetçi ustabaşı, şef, gözetmen gibi kişiler ise en daha aşağı basamak yönetimi meydana getirirler Üretimin aksamasız ve bereketli gerçekleşmesini sağlarlar
İşletme yöneticileri, seviye ve görevlerine uygun nitelikler taşımalıdırlar Başarılı yöneticiler, görevleri gereği tecrübe, kabiliyet vd nitelikleri taşırlar
Yönetim hiyerarşisi piramit üstünde gösterilecek olursa, piramidin tepesi yığın yönetimi, ortası, orta yönetimi ve daha alçak kısmı birincil basamak yönetimi belirtir Bu piramide ise yönetim piramidi denir
Kaynakça:
Anadolu Üniversitesi – Genel İşletme – Haziran 2008
 

Similar threads

Bilhassa ufak işletmelerde, insan kaynakları departmanı bulunmadığı için, insan kaynakları yönetimini diğer yöneticiler üstlenirler İşletme büyüdükçe insan kaynakları idare fonksiyonları ağırlaşarak yöneticilerin diğer manâlı işlerine engel olur Bu halde, insan kaynakları departmanı kurma...
Cevaplar
0
Görüntüleme
241
Çoğaltma Kavramı O Kadar fazla işletme, büyümeyi temel hedef edinir Dengeli ve sürekli büyüyen işletmelere de “devingen işletme denir Yükselme, işletmelerin gelişimi yönünden olumlu kabul edilir Ancak, bir takım işletmeler ise çoğalma kaynaklı sıkıntılar sebebiyle gelişmek istemezler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
305
İşletmeler kuruluş statüleri, sermayeleri, teknik özellikleri ve egzersiz alanları yönünden çok çeşitlidir Ama bütün işletmeler, üretim arttırma, mahsul kalitesi arttırma ve imal maliyeti düşürmeye gayret ederler Yönetim Fonksiyonları Listesi *Tasarlama *Örgütleme *Kadrolama *Yöneltme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
251
1Teknik Kabiliyet: Teknik, yöntem, donatım ve süreçleri anlayarak faydalanma yeteneğidir Yöneticinin idare alanı hakkında zorunlu bilgileri edinmesidir Yöneticilerin etkinlik faktörlerinden biri de işine ilişkin teknik bilgi seviyesidir Ama, teknik yetenek tek başına yetersizdir Yönetim basamağı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
220
1980 ’li yıllara dek, işletmelerde büyümeye yük verilmiş ve işletmenin esas amaçlarından kabul edilmiştir bununla birlikte, büyümeye ilişkin varsayımlar, yönetimde esas nitelik kabul edilmiştir Bu halde; *Büyük örgütler daha iyi kabul edilmiştir *Baki büyüme, örgütsel gelişimde doğal olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
226
858,506Konular
983,038Mesajlar
33,108Kullanıcılar
nikosa123Son üye
Üst Alt