Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İşletmelerin Küçülmesi

İşletmelerin Küçülmesi
0
217

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
1980 ’li yıllara dek, işletmelerde büyümeye yük verilmiş ve işletmenin esas amaçlarından kabul edilmiştir bununla birlikte, büyümeye ilişkin varsayımlar, yönetimde esas nitelik kabul edilmiştir Bu halde;
*Büyük örgütler daha iyi kabul edilmiştir
*Baki büyüme, örgütsel gelişimde doğal olarak istenmiştir Yükselme, örgütsel hayat gereği kabul edilerek, büyümeden diğer her şey normdan sapma ve zayıflık göstergesi kabul edilmiştir Örgüt büyümediği zaman, durgunluk döneminde ya da atıl çalışmakta, ve yeterince karlılık yok kabul edilmiştir Örgütle ilgili yazarlar, büyümesiz dönemleri düşünmek bile istememişlerdir
*Tutarlılık, etkili örgütlerin en iyi göstergesi kabul edilmiştir Taktik, inşa, sistemler, biçimler ve yetenekler arası ilişkiler, örgütsel etkililiğin temel koşulu kabul edilmiştir İşletme iç tutarlılık ve uyumu, yaşamsal önemde kabul edilmiştir
*Örgütsel harmoni ve esneklik, kaynakları fazla kullanma, gevşeme ve tekrarlara neden olmuştur Örgüt esnekliği ve uyumu, fazla kaynak gerektirmiştir Tekrarlar ve seçenekler, işletmenin korkutma ve fırsatlara tepki vermesini sağlamıştır
Küçülme ise, işletme negatif koşullara girmiş ya da anapara erozyonuna uğramış anlamlarında değerlendirilmiş Oysa, gelişen rekabet koşullarında esneklik için, küçülmeye gereklilik duyulmuştur Yöneticiler, mükemmeli arama ilkelerinden “bildiğin en iyi işi yap ilkesine tarafından, aşırı büyümeden üstünlük gelmediğini anladılar
İşletme çevrelerinin kazandığı büyük dinamizm sonucunda, rekabet koşulları değiştirilmiş ve herif faktörü siklet kazanmıştır Büyüme hantallaşma kabul edilerek, küçülme ayrıcalıklı bulunmuştur Avantajları çoğaltma yerine geçmeyip, tamamlayıcı kabul edilmiştir
*Küçülme de çoğalma kadar iyi bilinir Örgütler, işletme büyüklüğünün aşırı sorumluluklar getirmesi sebebiyle, boşu boşuna çoğaltma istememektedirler
*Küçülme de örgütsel gelişmenin doğal, istenen bir aşaması kabul edilebilir Verimsizliği azaltma gibi bir gereksinim haline gelir
*Örgütsel güçlük ve tutarsızlık, örgütsel etkinlikte uyum ve tutarlılık dek göstergedir Başarılı işletmeler, büyüklüğünü dengeler ve maliyet yapısını denetim ederler
Küçülme Yönetimi
Küçülme, farklı alanlara yönlendirilmiş çevrelerde farklı şekillerde yorumlanmıştır Küçülme yönetimi dek, üstteki yönetimin küçülmeyi kontrolü de etkin gerçekleşmelidir
Cevaplanması gereken sorular:
1Hangi işletmelerde küçülmeden iyi netice alınır? Küçülme başarısı işletme özelliğine alt mıdır?
2Verimlilik ve etkinlik üzerinde durarak daha iyi sonuç alınabilir mi? Küçülmede bazı personeller işten çıkarılarak işler kalan personellerle yürütülür Verimlilik ve etkinlik böyle artar
3İşletmenin sektörü, küçülme başarısını etkiler mi? Bir Takım sektörlerde küçülme, büyümeden daha artı görülmektedir Burada, küçülme galibiyet unsurudur
4Küçülme, arge çalışmalarını azaltır mı? Yöneticiler genel olarak arge departmanında küçülme sebebiyle personel çıkarırlar ArGe departmanında personel azaltma, maliyet düşürme yanına, buluş ve mahsul tasarımlarını da azaltır
Kaynakça:
Anadolu Üniversitesi – Genel İşletme – Haziran 2008
 

Similar threads

İşletmeler kuruluş statüleri, sermayeleri, teknik özellikleri ve egzersiz alanları yönünden çok çeşitlidir Ama bütün işletmeler, üretim arttırma, mahsul kalitesi arttırma ve imal maliyeti düşürmeye gayret ederler Yönetim Fonksiyonları Listesi *Tasarlama *Örgütleme *Kadrolama *Yöneltme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
234
Çoğaltma Kavramı O Kadar fazla işletme, büyümeyi temel hedef edinir Dengeli ve sürekli büyüyen işletmelere de “devingen işletme denir Yükselme, işletmelerin gelişimi yönünden olumlu kabul edilir Ancak, bir takım işletmeler ise çoğalma kaynaklı sıkıntılar sebebiyle gelişmek istemezler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
296
İşletmelerin başarı ve içten kararlarının temel koşulu, neler yapacaklarını bilmeleridir Dolayısıyla, faaliyetler başında amaçlar mutlaka net belirlenmelidir İşletmelerin amaçları, ulaşmak istedikleri halleri belirler En üstteki yönetimden altında yapılanarak, esas ve daha aşağı amaçlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
389
İşletme yönetim süreci çok yönü olan ve karışık ilişki ağı içermektedir Yöneticiler, bu ilişkileri faaliyet sorumlulukları gereği kurmalı ve zorunlu rolleri üstlenmelidir Mintzberg, idareci davranışlarını üç gruba ayırmakta ve üç çeşitlilik yönetici rolü belirtmektedir 1Bireylerarası Roller...
Cevaplar
0
Görüntüleme
245
Örgütsel Irtibat örgütsel irtibat örgütsel iletişimin önemi örgütlerde iletişim örgütlerde iletişimin önemi ve yeni data teknolojileri ÖRGÜTSEL IRTIBAT Örgütler insanların gereksinimleri karşı ortaya meydana çıkan yapılardır Yeryüzündeki ilk örgütler,insanların birtakım gereksinimlerini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
58
858,500Konular
982,391Mesajlar
32,980Kullanıcılar
maliaktan71Son üye
Üst Alt