nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Türkiye'nin hayali hızlı tren, AnkaraEskişehir seferlerine başladı Sıra İstanbul Antalya seferlerinde
Ulaştırma Bakanlığı, 2023'te Anadolu'nun çoğu şehrine 'seri' ulaşım planlıyor Gaye, Cumhuriyet'in yüzüncü yılında 9 bin 978 km seri tren hattı, 4 bin 997 km konvansiyonel hat almak üzere 14 bin 975 kilometre yeni demiryolu hattı inşa etmek Bu hedeflerin gerçekleşmesi halinde Cumhuriyet tarihinin en büyük demiryolu hamlesi hayata geçirilmiş olacak
Süre gazetesinde yer alan habere tarafından hükümet, bu projeye büyük ağırlık veriyor 11 bin kilometre olan demiryolu ağı 12 sene içinde iki katına çıkacak 'Kara tren gecikir' anlayışı yerini, 'hızlı tren yetişir' anlayışına bırakacak
Bu hedefler tuttuğunda demiryolu tarihi ve demiryolu istatistikleri doğruca yenilenecek gibi görünüyor Çift hat uzunluğu yüzde 9'dan yüzde 50'ye yükselecek Yüzde 26 olan elektrikli hat oranı da bütün yüzde 60'a çıkmış olacak
Hedefler gerçekleştiğinde İstanbul, Ankara, İzmir, Sivas ve Bursa'nın yanı sıra Yozgat, Trabzon, Diyarbakır ve Malatya'yı da içine alan 29 ilden yüksek çabuk tren geçecek Bunun maliyeti ise takriben 45 milyar dolar
'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' gereği 7 bin 18 kilometrelik yüksek çabuk demiryolu hattını Çinliler inşa edecek Geriye kalan 2 bin 924 kilometrelik kısmını ise Demiryolları öz kaynakları ve dış kredilerle yapacak
İç Anadolu Bölgesi'nde dört şehirden süratli tren geçecek Bunların başında Konya geliyor Öteki bir güzergâh ise 466 kilometrelik AnkaraSivas hattı Bu hatta inşaat çalışmaları sürüyor Ama hızlı tren, Yerköy'e 30 kilometre kala Yozgat'a ayrılarak şehir halkı merkezine gelecek ve Sivas'a devam edecek
Ankara ya da İstanbul'dan gelecek seri trenler de Yerköy üzerinden Kayseri'ye gidecek Böylece seri trenle AnkaraYozgat 1,5 saat, AnkaraKayseri arası ise 2 saat 30 dakika olacak
Ankara ve İstanbul da Antalya'ya seri trenle bağlanacak Ankara'dan KonyaManavgat güzergâhı peşine düşüp takip edilerek 2 saat 45 dakikada Antalya'ya ulaşılacak 714 kilometrelik İstanbulAntalya arası ise 4 saat 30 dakikada alınacak
Yıldırım'ın dikkat çektiği bir diğer nokta da AnkaraEskişehir ve Eskişehirİstanbul yüksek süratli demiryolu hatlarında tanıdık olmayan müteahhit ve personel çalışmasına rağmen AnkaraKonya hattının, Türk müteahhit ve personeli kadar yapı edilmesi
Devlet Demiryolları, KonyaAdana aralarında da yüksek hıza uygun tren inşa etmeyi planlıyor Hat, trenin yerinde kesimlerde 200, kuvvet kesimlerde ise en az 160 kilometre hız yapabileceği şekilde inşa edilecek Mevcut hatların iyileştirilmesi ve ilave hat yapımı ile bu güzergâhta yüksek seri trenlerin çalıştırılması planlanıyor
özel baskı *
Ulaştırma Bakanlığı, 2023'te Anadolu'nun çoğu şehrine 'seri' ulaşım planlıyor Gaye, Cumhuriyet'in yüzüncü yılında 9 bin 978 km seri tren hattı, 4 bin 997 km konvansiyonel hat almak üzere 14 bin 975 kilometre yeni demiryolu hattı inşa etmek Bu hedeflerin gerçekleşmesi halinde Cumhuriyet tarihinin en büyük demiryolu hamlesi hayata geçirilmiş olacak
Süre gazetesinde yer alan habere tarafından hükümet, bu projeye büyük ağırlık veriyor 11 bin kilometre olan demiryolu ağı 12 sene içinde iki katına çıkacak 'Kara tren gecikir' anlayışı yerini, 'hızlı tren yetişir' anlayışına bırakacak
Bu hedefler tuttuğunda demiryolu tarihi ve demiryolu istatistikleri doğruca yenilenecek gibi görünüyor Çift hat uzunluğu yüzde 9'dan yüzde 50'ye yükselecek Yüzde 26 olan elektrikli hat oranı da bütün yüzde 60'a çıkmış olacak
Hedefler gerçekleştiğinde İstanbul, Ankara, İzmir, Sivas ve Bursa'nın yanı sıra Yozgat, Trabzon, Diyarbakır ve Malatya'yı da içine alan 29 ilden yüksek çabuk tren geçecek Bunun maliyeti ise takriben 45 milyar dolar
'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' gereği 7 bin 18 kilometrelik yüksek çabuk demiryolu hattını Çinliler inşa edecek Geriye kalan 2 bin 924 kilometrelik kısmını ise Demiryolları öz kaynakları ve dış kredilerle yapacak
İç Anadolu Bölgesi'nde dört şehirden süratli tren geçecek Bunların başında Konya geliyor Öteki bir güzergâh ise 466 kilometrelik AnkaraSivas hattı Bu hatta inşaat çalışmaları sürüyor Ama hızlı tren, Yerköy'e 30 kilometre kala Yozgat'a ayrılarak şehir halkı merkezine gelecek ve Sivas'a devam edecek
Ankara ya da İstanbul'dan gelecek seri trenler de Yerköy üzerinden Kayseri'ye gidecek Böylece seri trenle AnkaraYozgat 1,5 saat, AnkaraKayseri arası ise 2 saat 30 dakika olacak
Ankara ve İstanbul da Antalya'ya seri trenle bağlanacak Ankara'dan KonyaManavgat güzergâhı peşine düşüp takip edilerek 2 saat 45 dakikada Antalya'ya ulaşılacak 714 kilometrelik İstanbulAntalya arası ise 4 saat 30 dakikada alınacak
Yıldırım'ın dikkat çektiği bir diğer nokta da AnkaraEskişehir ve Eskişehirİstanbul yüksek süratli demiryolu hatlarında tanıdık olmayan müteahhit ve personel çalışmasına rağmen AnkaraKonya hattının, Türk müteahhit ve personeli kadar yapı edilmesi
Devlet Demiryolları, KonyaAdana aralarında da yüksek hıza uygun tren inşa etmeyi planlıyor Hat, trenin yerinde kesimlerde 200, kuvvet kesimlerde ise en az 160 kilometre hız yapabileceği şekilde inşa edilecek Mevcut hatların iyileştirilmesi ve ilave hat yapımı ile bu güzergâhta yüksek seri trenlerin çalıştırılması planlanıyor
özel baskı *