Online alışveriş sitesi İstanbul Bilişim, Efsane Cuma ve virüs nedeniyle yaşadığı tedarik külfetini münasebet göstererek, kendisinden eser alan binlerce vatandaşı mağdur etti.
Akşam'dan Özgül Öztürk'ün haberine nazaran Kasım 2019’da başlayan ve 6 aydır süren meşakkat nedeniyle binlerce vatandaşın eseri teslim edilmezken, siparişini iptal eden tüketicilere de aylardır para iadesi yapılmıyor. Hak aramak için Facebook’da ‘İstanbul Bilişim Mağdurları’ ismiyle biri 1959 başkası 850 üyeli 2 farklı küme oluşturan mağdurlar, ayrıyeten CİMER ve Tüketici Hakem Heyetleri’nin de yolunu tuttu.
22 BİN 879 ŞİKAYET VAR
İstanbul Bilişim mağdurları ayrıyeten Şikayetvar’da 22 bin 879 şikayet kaydı oluşturdu. Şuana kadar bunların yalnızca yüzde 11’i tahlile kavuşmuş durumda. Mağdur sayısındaki artışla birlikte Ticaret Bakanlığı da firmayı sorgulaması için müfettişleri görevlendirdi. Yaşadıkları sıkıntıları anlatan mağdurlar, sipariş verdikleri eserlerin vadedilen tarihlerde teslim edilmediği üzere, para iadesi taleplerine de bir türlü dönüş alamadıklarından yakınıyor. Bunlardan biri de Zonguldak Ereğli’den İbrahim Anduv.
‘DAHA UCUZ DİYE ALDIK’
28 Ocak’ta 2050 TL ödeyerek çamaşır makinesi sipariş ettiğini anlatan Anduv, “Diğer sitelere nazaran 400-500 TL daha ucuz diye tercih etmiştim. 20 Şubat’ta eser elime geçmeyince, siparişimi iptal ettim. ‘Para iadesi 10 gün içerinde’ dediler ancak 16 Mart’ta yatırıldı.”
İstanbul Bilişim’le ilgili Şikayetvar’da kayıt sayısı 23 bine yaklaşırken, sadace % 11’i çözüldü.
İŞADAMI YAVUZ SATIN ALDI
2002’de kurulan İstanbul Bilişim’i aylık 6.5 milyon kişi ziyaret ediyor. 200 markanın 18 bin çeşit eserini satan İstanbul Bilişim, bir devir kayyum tarafından yönetilmiş, geçen yıl kasımda Diyarbakırlı işadamı Nurettin Yavuz tarafından satın alınmıştı.
MUHATAP BULMAKTA ZORLANIYORUZ
Mağdur olan tüketicilerin şikayetlerinden öne çıkanlar ise şöyle:
Ankara’dan 56 yaşında Durbey Gümüşsoy: Bir telefon sipariş ettim, aylardır göndermediler. Arıyorum bir türlü ulaşamıyorum.
Cengiz Bilgiç: 31 Ocak’ta 2.187 TL ödeyerek annem için bir TV sipariş ettim. Firmayı 10 sefer aradım, 8 Şubat’ta siparişi iptal ettirdim. Param hala yatırmadı.
Adem Kozak: Kasım 2019’da TV sipariş ettim.Teslim edilmeyince iptal ettim. Param lakin aylar sonra yattı.
35 MİLYON TL’LİK SEVKİYAT AKSADI
Bahisle ilgili görüşlerine başvurduğumuz İstanbul Bilişim CEO’su Başkan Yeşiloba ise, tedarikle ilgili ıstırapların kasım sonunda Efsane Cuma nedeniyle gelen talep yoğunluğuyla başladığını belirtti. Yeşiloba, şunları söyledi:
“Efsane Cuma’dan 1 ay evvel Almanya’ya 35 milyon TL’lik bir mal siparişi verdik. Ödemesini yaptığımız bu malları firma hiçbir haklı münasebet göstermeden yollamadı. Bunu ocak sonunda Çin’de başlayan Çin tatili ve onu takip eden koronavirüs salgını izledi. Tüm bu sebeplerle tedariklerimiz daima aksadı. Ciromuzun yüzde 8’i kadar bir siparişi maalesef teslim edemedik. 1 para tahsil edip 2 ödemek zorunda kaldık. 3 milyon TL’lik ziyan ettik. Tüketici elbette kendi açısından haklı. Mağduriyetleri gidermek için gece gündüz çalışıyoruz.”
Özgül Öztürk/Akşam
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.