elektronikci
FD Üye
İstanbul, şu anda salgının merkezi olan New York'u geçerken, en şok etkilenen ülkelerin başından gelen İtalya'nın başşehri Roma'nın gerisinde kaldı.
Corona virüsü salgını, tüm dünyada yaya ve araç trafiğini düşürdü fakat düşüş kentler ortasında önemli farklılıklar da bulunuyor.
İstanbul İstatistik Ofisi’nin Apple hareketlilik datalarını kullanarak dünyanın önde gelen birtakım kentlerini kıyaslayarak yaptığı hesaplamaya nazaran, yaya ve araç trafiğinde en fazla düşüş Roma’da yaşandı.
EN FAZLA DÜŞÜŞ ROMA’DA
13 Ocak’ta 100 olan endeks bedeli, karantina tedbirlerinin tesirli olduğu 13 Mart-13 Nisan periyodunda Roma’da (İtalya) yaya trafiğinde 7,1, araç trafiğinde 13,3’e düştü.
En fazla düşüş olan ikinci kent olan Barcelona’da (İspanya) ise yaya trafiği bu periyotta 8,8’e, araç trafiği 15’e geriledi.
İstanbul’da ise endeks yayalarda 30,5’e, araçlarda 41,1’e geriledi.
Salgının önlenmesi açısından kritik olan hareketlilik düşüşünde İstanbul; Roma, Barcelona, Madrid (İspanya), Paris (Fransa), Atina (Yunanistan), Viyana (Avusturya) ve Amsterdam’ın (Holllanda) gerisinde kalırken, New York (ABD), Brüksel (Belçika), Londra (İngiltere), Berlin (Almanya), Kopenhag (Danimarka) ve Frankfurt (Almanya) üzere kentlerin önünde yer aldı.
Apple’ın hareketlilik bilgileri, Apple’ın haritalar uygulamasındaki yol tanımı isteklerinden derleniyor.
SOKAĞA ÇIKMA YASAĞI SONRASI ARTIŞ
Apple’ın Türkiye hareketlilik datalarında, sokağa çıkma yasağının ilan edildiği 10 Nisan'da araç hareketliliği 38,86, yaya trafiği 32,49 pahasını alırken, 30 büyükşehir ve Zonguldak'ta sokağa çıkma yasağının uygulandığı 11-12 Nisan'da araç trafiği sırasıyla 15,04 ve 19,54, yaya trafiği 14,58 ve 15,69 kıymetlerini almıştı.
Yasağın sona erdiği birinci gün olan 13 Nisan'da ise hareketlilik araç kullanımında 43,99, yürüyüşte 36,99 ile sokağa çıkma yasağı öncesinin çok üzerine çıkmıştı.