ÇED süreci başlatılan yeni çizgi, proje basamağındaki Bakırköy İncirli’den başlayıp Söğütlüçeşme’ye giden ve ‘Kısa Boğaz Hattı’ olarak isimlendirilen metro sınırı ile entegre olarak direkt Avrupa yakasına bağlanacak.
Ekrem İmamoğlu 23 Haziran'da tekrarlanan mahallî seçimde İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Lideri olduktan sonra metro inşaatları için mevzuata nazaran gerekli müsaadeleri almak üzere Etraf ve Şehircilik Bakanlığı'na yapılan müracaatlardan birinci gündeme alınan büyük proje “Kadıköy-Sultanbeyli Metro Hattı” oldu.
Sözcü’den Hasret Güvemli’nin haberine göre İBB Raylı Sistem Daire Başkanlığı Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü tarafından 2017 yılında proje çalışmalarına başlanan 18.4 kilometrelik Kadıköy-Sultanbeyli Metro sınırının proje tanıtımı belgesi 11 Eylül 2019 tarihinde Etraf ve Şehircilik İstanbul Vilayet Müdürlüğü'ne gönderildi.
‘7 ADET İSTASYONA SAHİP OLACAK’
17 Eylül 2019 günü de Çevresel Tesir Kıymetlendirme (ÇED) süreci resmen başlatıldı. Hazırlanan proje tanıtım belgesinde yer alan bilgilere nazaran Kadıköy, Ataşehir, Sancaktepe ve Sultanbeyli ilçelerini kapsayacak yeni metro çizgisi 7 adet istasyona sahip olacak. Kadıköy-Sultanbeyli Metro Sınırı güzergahı; “Esatpaşa, Finans Merkezi, Ataşehir, Türk-İş Blokları, Ferhatpaşa, Samandıra, Veysel Karani” istasyonlarından oluşacak.
AVRUPA YAKASINA ULAŞACAK
Artan seyahat talepleri sebebiyle oluşan erişim sorunları gidermek üzere planlanan Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Çizgisi, İstanbul'un Anadolu yakasında doğu-batı aksında ekspres bir sınır niteliği taşıyor. Bu çerçevede projelendirilme evresinde olan İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu ile Altunizade İstasyonu'nda, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metrosu ile Esatpaşa İstasyonu'nda fizikî olarak birleşerek Avrupa yakasına erişim de sağlanacak.
İmal çalışmaları devam eden Göztepe-Ümraniye, Dudullu- Bostancı ve Çekmeköy-Sultanbeyli Metro çizgileri ile de entegre olması planlanıyor. Yeni metro çizgisinin, tıpkı vakitte Samandıra bölgesinde planlanan İstanbul-Adapazarı Süratli Tren Çizgisi Anadolu İstasyonu ile irtibat yapacak biçimde planlaması yapıldı.
46 AYDA TAMAMLANACAK
Yatırım bedeli 4 milyar 653 milyon 264 bin TL olarak belirlenen yeni sınırın; gerekli müsaadelerin tamamlanmasını takiben “ÇED Gerekli Değildir” kararı alınması sonrasında inşaatına başlanacak. Metro inşaatının 46 ayda tamamlanması öngörülüyor.
İNCİRLİ-SÖĞÜTLÜÇEŞME SINIRININ DEVAMI NİTELİĞİNDE
Kadıköy-Sultanbeyli Raylı Sistem Sınırı, İncirli'den başlayıp Söğütlüçeşme'ye giden ve “Kısa Boğaz Hattı” olarak isimlendirilen projeye fizikî olarak Altunizade'de bağlanacak ve bu noktadan itibaren İncirli tarafına birebir sınır yolları üzerinden devam edecek. Yani Veysel Karani tarafından gelen yolcular “Kısa Boğaz Hattı”na bağlanarak direkt Avrupa yakasına geçebilecek. Bu çerçevede yeni metro sınırı, İncirli-Söğütlüçeşme metrosunun devamı olarak bedellendiriliyor.