istanbulun tarfık kuralları İSTANBUL'UN TRAFİK KURALLARI * YoL verilmez, alınır Eğer bir garajdan ya da otoparktan doğrudan doğruya yola çıkacaksanız, araçların size yol vermesini beklemek hayalcilik olur Burada kural, bodoslama yola fırlamaktır Merak etmeyin, tez gelen araçlar Zınk!diye duracaklardır * Mecbur kalmadıkça kimseye yol verilmez Kasıt ulaşılacak yere bir lahza önce varmaktır Katiyen yol verilmez Fazla zoraki kalınırsa hafiften sürat düşürülür Yavaşlamanıza sebep olan araçlara haykırmak en tabiî hakkınızdır * Yeşil ışığın yanması katiyen beklenmez Işıklarda beklerken vites asla boş yere alınmaz Birinci vitese takılır ve bir üçgenin taban olmayan kenarı debriyajda tutularak araba bağırttırılır, iyi bir istanbullu yeşilin yanacağını hisseder ve yanmadan geçer Yeşil ışık birkaç saniye daha sonra nasıl olsa yanacaktır Eğer ışıkta bekleyen diğer araçlar sizin önünüzdeyse, sarı yanmadan koraya köküne dek basılır ve Hadi be, yürüsene!diye bağırılır * En sağ şerit emniyet şeridi değil, acelesi olanların şerididir Eğer trafik tıkanmışta en sağ şeritten rahat ve güven içerisinde gidebilirsiniz * Sinyal tahsis etmek delikanlılığa sığmaz Durmak isteyen veya dönüş gerçekleştirmek isteyen istediği zamanda ve yerde durabilir ya da dönebilir Arkadan gelen araçlar bunu altıncı hisleriyle hissetmelidirler Hissedemezlerse arkadan vururlar ve suçlu duruma düşerler * Ağır vasıtaların yeri en sol şerittir Sadece onlar değil, bütün ticarî araçlar sol şeritten giderler Küçük ve hafif binek otolar onlara tekrar tekrar yol vermeli ve saygıda hata etmemelidirler * Ambulanslar acelesi olanlar için faaliyet göstermektedir Sirenlerini açmış, son çabuk giden bir ambulans görürseniz hemencecik arkasına takılın En kısa zamanda varacağınız yere ulaşırsınız Bu son derece doğal ve sık başvurulan bir uygulamadır, zaten o ambulans da âcil servise hasta değil, televizyondaki maça taraftar taşımakta veya Ramazan'daysa iftara oruçlu yetiştirmektedir * Korna aşırmak en tabu hakkınızdır Onu sıkça kullanın Dünyanın parasını verip fıstık gibi bir otomobil satın almışsınız Kornasını yeteri sıklıkta çalmazsanız oksitlenme yapabilir Keza eksik korna çalanlar istanbul trafiğinde derhal farkedilir ve dışlanırlar En son korna makamlarını minibüs şoförlerinden öğrenebilirsiniz * Sollayacaksan önce sıkıştır Bir vasıta sollanacaksa, arkadan sellektör yapılmalı ve aracın tamponuna değecek dek yanaşılmalıdır Bu Nedenle sollanacak birey arkadakinin niyetini anlar ve kenara çekilir * Yol çizgileri sollama zevkini artmak için vardır, istanbul'da şüphesiz tek bir hat üstüne yol alınmaz Devamlı şerit değiştirilerek sollama yapılır Yoldaki çizgiler sollama yapmamızı kolaylaştırır * Farlar hava ayrıntılarıyla kararmadan yakılmaz Gündüz vakti farlarını yakanlar olursa, diğer sürücüler kadar hemencecik uyarılırlar * Selektör şoförün eli ayağıdır, defalarca kullanılmalıdır Bazen bir teşekkür, bir dikkat, kızgınlık için sellektör yapmadan araç kullanan iyi sürücü olamaz * Hanımefendi şoförlerin İstanbul'da trafiğe çıkmaya hakları yoktur Erkek sürücüler her fırsatta bu kaideyi hatırlatmalı, hanımefendi sürücüleri devamlı sıkıştırarak mağdur durumda bırakmalıdırlar Bu kurallara dikkat edelim, uymayanları uyaralım * istanbul'da sürat sınırlaması yoktur Mahalle arasında pati çekilip spin atılabilir, son çabukluk gidilebilir * Sürücüler her zaman haklıdırlar Yayalar yayalığını bilmeli, ona göre davranmalıar geçidi, yayaların geçiş üstünlüğü gibi kavramlar istanbul'da geçerli değildir