Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

İşte ikinci el otoda en çok tercih edilen 10 marka

İşte ikinci el otoda en çok tercih edilen 10 marka
0
57

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
171765.jpg

Türkiye ikinci el online araç pazarında geçen ay Volkswagen en çok tercih edilen marka olurken, model bazında binekte en çok Passat, hafif ticaride ise Doblo satıldı.

Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlenen bilgilere nazaran, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ay 102 bin 806 adet (ilandan büsbütün kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) satış gerçekleşti.

Satışlarda haziran ayına kıyasla yüzde 45, geçen yılın temmuz ayına kıyasla yüzde 29 ve son 3 yılın ortalamasına bakıldığında ise yüzde 41 azalış kaydedildi.

En çok satılan 10 marka pazardan yüzde 77 hisse aldı


İkinci el online pazarda temmuzda en çok tercih edilen otomotiv (binek ve hafif ticari) markası 14 bin 783 satışla Volkswagen (VW) oldu. VW'yi, 12 bin 641 adetle Renault ve 11 bin 594 adetle Fiat izledi.

Satış sıralamasında 10 bin 571 satışla Ford, 5 bin 284 ile Opel, 5 bin 196 adetle Hyundai, 5 bin 134 satışla BMW, 4 bin 968 adetle Peugeot, 4 bin 896 adetle Mercedes Benz ve 3 bin 833 adetle Toyota birinci 10 içinde yer aldı.

Geçen ay ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan araçların yüzde 77'sini kelam konusu birinci 10 marka gerçekleştirdi.

Passat yerini korudu

İkinci el online binek araç pazarında temmuzda toplam 82 bin 820 satış gerçekleşti. VW Passat, 4 bin 71 adetle temmuz ayında da en çok satılan model oldu.

Bunu 3 bin 735 adetle Renault Clio, 3 bin 280 adetle Fiat Egea, 3 bin 132 adetle Renault Megane, 2 bin 563 adetle Ford Focus, 2 bin 460 adetle Toyota Corolla, 2 bin 224 adetle VW Polo, 2 bin 67 adetle VW Golf, 2 bin 11 adetle Opel Astra ve 1.868 adetle de Renault Fluence takip etti.

Söz konusu 10 model, toplam binek satışlarının yüzde 33.1'ini oluşturdu.

Hafif ticaride Doblo tercihi devam ediyor

Geçen ay ikinci el online hafif ticari araç pazarında 19 bin 986 adetlik satış gerçekleşti.

Fiat Doblo, 2 bin 698 adetle temmuz ayının en çok satılan hafif ticari modeli olurken, Fiat Fiorino 2 bin 301 adetle ikinci ve Ford Transit/Tourneo Courier 2 bin 276 satışla üçüncü sırada konumlandı.

Bu modelleri, 1.782 satışla Ford Transit/Tourneo Connect, 1.444 adetle VW Cady, 1.050 adetle VW Trasnporter, 877 adetle Ford Transit, 827 satışla Renault Kangoo ve 763 adetle de Peugeot Partner izledi.

Söz konusu 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 73'ünü oluşturdu.

En süratli Renault satıldı

Türkiye pazarı satış suratı temmuzda ortalama 55 gün olurken, en süratli satılan marka 47 günle Renault oldu.

En yavaş satılan marka ise 68 günlük satış süratiyle Mercedes-Benz ile BMW olarak belirlendi.

Günlük 450 binden fazla ikinci el araç verisi tahlil ediliyor

Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük bilginin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye'deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç verisini tahlil ediyor.

Rapordaki satış dataları, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan datalarına dayanıyor. Bunlar ortasında Sahibinden, Otomobilim, Letgo, VavaCars üzere listeleme sitelerinin yanı sıra, OEM'lerin kurumsal ikinci el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç üzere yüksek adetli satışların gerçekleştiği kurum ve platformlar yer alıyor.

Rakamlar içerisinde ferdî araç ilanlarına ilişkin datalar bulunmuyor.

Online platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar şartlarına nazaran ilandaki araçların fiyatını revize ederek yine ilanı yayınlıyor. Kelam konusu ilanların yine ne vakit yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor.

İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve tekrar satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci küme araç ilanları, yani ilandan büsbütün kaldırılan araçlar "satış" olarak kabul ediliyor.
 

Similar threads

Araç fiyatlarında pandemi, üretim, çip krizi ve kurlar fırlayınca gözler ikinci el piyasasına çevrilmişti. Kurlardaki gerileme gerçekleşmeyip üzerine bir de savaş çıkıp hammadde fiyatlarında yükseliş de eklenince ikinci elde piyasa kızıştı. Artık internet üzerinden dönen ikinci el piyasasında en...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) INDICATA verilerine dayandırarak hazırladığı ikinci el online pazar raporuna göre, nisan ayında Türkiye ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında toplam 127 bin 252 adet satış gerçekleşti. Bunların 103 bin 149'u binek araç, 24...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ocak-ağustos periyodu "Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazar Kıymetlendirme Raporu"nu paylaştı. Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2022 Ocak-Ağustos devrinde bir evvelki yılın birebir devrine nazaran yüzde 8,5 daralarak 458 bin 446 adet oldu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
141
İkinci el online pazarda Şubat ayında araç fiyatları ocak ayına kıyasla yüzde 12,1, 2019 Aralık ayına kıyasla ise yüzde 23,7 arttı. Satış adetlerinde de geçen aya göre yüzde 9, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 24 artış gerçekleşti. AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri Derneğince...
Cevaplar
0
Görüntüleme
80
Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç satışları, bu yılın ocak-nisan döneminde 2019'un aynı dönemine kıyasla yüzde 26,3 artarak 150 bin 860 adet oldu. Sadece otomobil satışlarına bakıldığında, bu yılın ilk 4 ayında 2019'un aynı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
858,509Konular
982,848Mesajlar
30,639Kullanıcılar
NinovaSon üye
Üst Alt