Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İŞte "kur'Ân"dakİ "allah" TÂrİfİ

İŞte "kur'Ân"dakİ "allah" TÂrİfİ

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
konuyu okuyan mod arkadaşlar başlığı düzeltebilirmi acaba Allah yazısı küçük olmuş

Evet, şimdi İHLÂSSûresinde bize anlatılan Hazreti MUHAMMED'İN açıkladığı “ALLAHı özetle tekrar edelim

Bakalım bizim kafamızdaki «TANRI» anlayışı ile Kur'ânı Kerîm'de anlatılan «ALLAH» anlayışı birbirine uyuyor mu?

«ALLAH», AHADoluşu dolayısıyla, sınırsız sonsuz, zerrelere cüzlere ayrılmaktan beridir

“ALLAH, SAMEDoluşu dolayısıyla öyle bir tümel varlıktır ki, ne kendisine bir varlığın girmesi veya katılması söz konusu olabilir; ne de kendisinden ikinci bir varlığın çıkışı, meydana gelişi! Hiç bir eksiği, noksanı ve bu yüzden de bir şeye muhtâciyeti düşünülemeyecek olandır “ALLAH!

«ALLAH», LEM YELİDoluşu dolayısıyla, kendisinden meydana gelecek ikinci bir varlığın mevcudiyetinden sözedilemez

«ALLAH», LEM YÛLEDolması dolayısıyla, kendisinin meydana geldiği öne sürülecek ne bir tanrı ne de herhangi bir şey olarak, ikinci bir varlık mevcut değildir

«LEM YEKUN LEHU KÜFÜVEN AHAD» oluşu dolayısıyla da mikro ya da makro plânda O'nun dengi, misli benzeri ikinci bir varlık yoktur AHADtır!

Bilelim ki, İlâhiyât ile, din ile ilgili bütün konuların başlangıç noktasını «ALLAH NEDİR?» sorusunun cevabı oluşturur

Bu sualin cevabını verenler ise, ya hayallerinde tasavvur ettikleri bir «TANRI» ya göre konuşurlar; ya da Hazreti MUHAMMED'İN açıkladığı “ALLAHa göre düşüncelerine yön verirler

Biz, Hazreti MUHAMMED'İN açıkladığı “ALLAHa göre bu konunun içyüzünü göstermeye çalıştığımıza göre; gene Hazreti Muhammed Aleyhisselâm tarafından yapılan tanımlamalar ile “ALLAHı anlamaya çalışalım

Ki böylece «ALLAH»ın, bugüne kadar ve günümüzde bahsedilen TANRI ile hiç bir benzerliği olmadığını vurgulayalım!

Yukarıda anlatmaya çalıştığımız AHADolan “ALLAH, gene Hazreti Muhammed Aleyhisselâm tarafından bize ulaştırıldığına göre

H A Y Y' dır;

A L Î M' dir;

M Ü R Î D' dir;

K A D İ R' dir;

S E M Î ' dir;

B A S Î R' dir;

K E L Î M' dir;

Evet, demek oluyor ki AHADolan «ALLAH» aynı zamanda yukarıdaki isimlerle işaret edilen vasıfların da sahibidir!

«ALLAH AHAD» dır gibi

«ALLAH HAYY»dır; sınırsızsonsuz, bölünmez, parçalanmaz CANdır!

«ALLAH ALÎM»dir; sınırsızsonsuz, bölünmez, parçalanmaz «İLİM» dir!

«ALLAH MÜRÎD»dir; boyutsal sınırsızsonsuz, cüzlere ayrılmaz «İRADE» dir!

«ALLAH KÂDİR» dir; sınırsızsonsuz, bölünmez, cüzsüz, tek bir «KUDRET» tir

«ALLAH SEMλdir; sınırsızsonsuz, bölünmez, cüzleri olmayan «VUKUF» tur!

«ALLAH BASÎR» dir; sınırsız sonsuz, cüzleri olmayan, bölünmeyen, mevcut tek «DEĞERLENDİRİCİ»dir!

«ALLAH KELİM»dir; sınırsızsonsuz, bölünmez, sayısız «MÂNÂLAR» dır!

Evet, bu anlatımı kavramaya çalışırken şu hususa çok dikkat etmemiz gerekecektir AHADile HAYY; ALİMile MÜRÎD; HAYYile KADİR; ve tüm kompozisyonlarla anlatılanlar hep aynı tek “ALLAHtır!

Yani, bütün bu anlatılanlar ile târif edilen aynı Tek ZÂTtır! O Tek ZÂTın değişik vasıflarıdır özellikleridir bu isimlerle işaret edilenler

Öyle bir, TEK ZÂTki, başson gibi kavramlardan beri; sınırsızsonsuz; bölünmesi, cüzlerinin varolması muhâl; sayısız manâlara sahip; sonsuz sınırsız, cüzleri olmayan irade; sonsuzsınırsız cüzü olmayan kudrettir; varlığının dışında ikinci bir varlık düşünülemez; içi ve dışı yoktur, merkezi özü olmaktan münezzehtir! Kısacası, AHADtır TEK'tir!

İşte öyle bir «ALLAH»tır ki Hazreti MUHAMMED'İN açıkladığı “ALLAH; O'nun dışında ya da içinde kavramı olmaksızın; bir ikincisi; ya da ikinci bir varlık, mevcut bir şey düşünülemez!

Bu arada, konuya vukufu olmayanların düşecekleri bir hatayı önleme amacıyla, şu hususu da belirtmeden geçmeyelim

Kur'ânı Kerîm'de çeşitli yerlerde «İlâhımız», «İlâhınız» gibi ifadeler geçmekte; ancak akabinde de «İLÂH»ın, «ALLAH» olduğu vurgulanmaktadır

Peki bu duruma göre, «ALLAH»ın, bir «İlâh» yani «tanrı» olduğu ileri sürülemez mi?

Sürülemez!

Bu gibi tanımlamalar, «İlâh»a yani «tanrı»ya tapanlara yapılan açıklamalardır

Yani onlara denilmektedir ki

«Sizin, İlâh sandığınız, tanrI dediğiniz şey mevcut değildir; gerçekte var olan SADECE “ALLAHtır! Sizin ve bizim «İlâh»ımız hep aynı ve tektir Ve dahi o da “ALLAHtır»

Evet, bu açıklamalardan gaye, o kişilerin belirli bir «tanrı» varsayımından kurtulup, «ALLAH»ı idrak etmeye çalışmalarıdır

Zira, Kur'ânı Kerîmde, şayet dikkatle tetkik edilirse görülecektir ki, bu tür hitaplar hep «müşriklere», yani ALLAHkavramı dışında bir «TANRI» varsayıp, ona tapanlara yapılmaktadır Ta ki, onlarda mevcut olan, «İlâhTanrı» varsayımı, «ALLAH» anlayışına dönüştürülsün
 
858,497Konular
982,561Mesajlar
30,302Kullanıcılar
KralimvallaSon üye
Üst Alt