iltasyazilim
FD Üye
ABD'de yapılan bir araştırmaya tarafından, matematik eğitimi esnasında maddi örnekler atamak en iyi yöntem yok
Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Üniversitesinin tanımalı bilim merkezi müdürü Vladimir Sloutsky, Matematiği somut bir örnekten yola çıkarak anlatmak çok kuvvet Maddesel örnekler, öğrenilenleri denemek için iyi bir yöntem olabilir, fakat eğitim aracı olarak fena usuldiye konuştu
Amerikan Science dergisinin bugünkü sayısında yayımlanan araştırmaya kadar, matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, görünmeyen eğitim tarzıyla öğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta can sıkıntısı çekiyorlar
Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, görünmeyen yöntem formülünü öğrenmedilerse A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?sorusunu çözen öğrencilerin büyük bölümünün, bu çözümü öteki örneklere uygulamayamadıklarını belirtti
Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 öğrenci üzerinde sınayan araştırmacılar, bir aritmetiksel sorusunun çözümünü birincil üç gruba ayrı ayrı 3 cisimleşme vererek, dördüncü gruba da soyut anlatım tekniğiyle öğrettiler
Araştırmacılar sonra öğrettiklerini sınamak için çoktan seçmeli bir soruyu 80 öğrencinin tamamına sordular
Görünmeyen yöntemle hesaplamayı öğrenenlerin yüzde 80'i dürüst yanıt verirken, büyük bölümünün kafadan atarak operasyon yaptığıdiğer gruplarda yalnızca yüzde 43 ila yüzde 51 oranında içten cevap çıktı
Vladimir Sloutsky, somut örneklerin, öğrencilerin şahsen algı odaklanmalarına bile engel olabilecek biçimde ilgilerini dağıtabileceğini belirterek, araştırma sonuçlarının pedagojide uzun zamandır inanılanları tartışmaya açtığına muhabere etti
Jennifer Kaminski de Bu kavramları çok sembolik yöntemlerle açıklamak zorundayız Öğrenciler bu nedenle bunları dağıtılmış alanlara uygulamaya fazla daha hazırlıklı olurlardedi
not:alıntıdır *
Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Üniversitesinin tanımalı bilim merkezi müdürü Vladimir Sloutsky, Matematiği somut bir örnekten yola çıkarak anlatmak çok kuvvet Maddesel örnekler, öğrenilenleri denemek için iyi bir yöntem olabilir, fakat eğitim aracı olarak fena usuldiye konuştu
Amerikan Science dergisinin bugünkü sayısında yayımlanan araştırmaya kadar, matematiği somut örneklerle öğrenen öğrenciler, görünmeyen eğitim tarzıyla öğrenenlerle kıyaslandıklarında bunları yeni bir bağlamda kullanmakta can sıkıntısı çekiyorlar
Araştırmanın eşbaşkanlarından Jennifer Kaminski, görünmeyen yöntem formülünü öğrenmedilerse A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?sorusunu çözen öğrencilerin büyük bölümünün, bu çözümü öteki örneklere uygulamayamadıklarını belirtti
Teorilerini 4 gruba ayırdıkları 80 öğrenci üzerinde sınayan araştırmacılar, bir aritmetiksel sorusunun çözümünü birincil üç gruba ayrı ayrı 3 cisimleşme vererek, dördüncü gruba da soyut anlatım tekniğiyle öğrettiler
Araştırmacılar sonra öğrettiklerini sınamak için çoktan seçmeli bir soruyu 80 öğrencinin tamamına sordular
Görünmeyen yöntemle hesaplamayı öğrenenlerin yüzde 80'i dürüst yanıt verirken, büyük bölümünün kafadan atarak operasyon yaptığıdiğer gruplarda yalnızca yüzde 43 ila yüzde 51 oranında içten cevap çıktı
Vladimir Sloutsky, somut örneklerin, öğrencilerin şahsen algı odaklanmalarına bile engel olabilecek biçimde ilgilerini dağıtabileceğini belirterek, araştırma sonuçlarının pedagojide uzun zamandır inanılanları tartışmaya açtığına muhabere etti
Jennifer Kaminski de Bu kavramları çok sembolik yöntemlerle açıklamak zorundayız Öğrenciler bu nedenle bunları dağıtılmış alanlara uygulamaya fazla daha hazırlıklı olurlardedi
not:alıntıdır *